Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@13:52:48 GMT

تلاش برای اطفای آتش‌ سوزی در شیمبار

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۵۶۴۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: عملیات اطفای حریق در منطقه حفاظت شده شیمبار که از سه روز پیش شروع شده به دلیل صعب العبور بودن منطقه به وسیله بالگرد ادامه دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اشرفی افزود: با توجه به آتش سوزی در منطقه صعب العبور و قله‌های مرتفع در منطقه حفاظت شده شیمبار، کار اطفای حریق با کمک یک فروند بالگرد از امروز آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: خوشبختانه امروز این بالگرد با انجام ۱۰ پرواز در منطقه توانست از گسترش آتش به سایر مناطق در ارتفاعات جلوگیری کند و آتش سوزی در منطقه مهار شد.

اشرفی ادامه داد: برای اطمینان از مهار کامل آتش کار پایش و در صورت نیاز ادامه اطفای حریق در روزهای آینده توسط این بالگرد ادامه خواهد یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست که خود نیز در این عملیات حضور داشت، از تلاش‌های جوامع محلی ، کادر پروازی و نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست که در سه روز متوالی در مهار آتش در منطقه فعالیت داشته‎اند قدردانی کرد و گفت: این آتش بیشتر در منطقه مرتعی بوده و برآورد اولیه نشان داده که حدود ۶۵ هکتار از این منطقه دچار حریق شده است.

از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰ فقره آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های اندیکا رخ داده که متاسفانه نبود امکانات باعث شده خسارت‌های زیادی به مراتع و جنگل های این شهرستان وارد شود.

منطقه حفاظت شده شیمبار در شهرستان اندیکا با حدود ۵۰ هزار هکتار است.   اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه در شمال شرق خوزستان واقع شده است. برچسب ها: آتش سوزی ، مهار ، خوزستان ، عملیات ، حریق

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: آتش سوزی مهار خوزستان عملیات حریق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   سعید شهند افزود: انتقال حداکثری آب به دریاچه ارومیه در دستور کار است و در این راستا منطقه گدار نقده به منطقه حفاظت شده تبدیل شده است.

 وی ادامه داد: این نظارت ها در مسیر کانال انتقال آب از کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه تشدید شده و ۲ پاسگاه در فصل زراعی در این مکان بر برداشت مجاز آب نظارت داشته و رصد فیزیکی و آنلاین با دوربین های مداربسته را انجام می دهند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سال گذشته ۱۶ مورد پرونده قضایی در زمینه برداشت غیر مجاز آب تشکیل و مراجع قانونی ارجاع شد و این گشت و کنترل ها همچنان ادامه دارد و با افراد متخلف برخورد جدی می شود.

 وی اظهار کرد: تنها برداشتی که انجام می شود، حق آبه کشاورزان و بهره برداران محلی است که سالیان سال به اندازه نیاز و با مجوز برداشت داشته اند.

 

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران