Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@08:54:44 GMT

بازیگر سرشناسِ کانادایی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۵۹۲۴

ساعت 24-برنت کارور، بازیگر مطرح تئاتر، سینما و تلویزیون که به خاطر نقش‌آفرینی‌هایش در تئاترهای موزیکال برادوی، شهرت فراوانی داشت، در ۶۸ سالگی درگذشت.

خانواده کارور در بیانیه‌ای درباره مرگ این بازیگر تئاتر و سینما گفته‌اند که او در مکانی که بسیار به آنجا علاقه داشته، یعنی خانه‌ای در شهر کرانبروک واقع در بریتیش کلمبیا، که زادگاه و محل تولدش بوده و اکثر زمان‌های استراحتش را در آنجا سپری می‌کرده، درگذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه‌ای خانواده کارور همچنین آمده است: «عشق به تئاتر برای برنت یک عشق طبیعی و همیشگی بود. او به‌عنوان یک نوازنده درجه یک، در ارائه کارهای هنری‌اش بی‌نظیر بود و به همین خاطر توانست چندین سال مخاطبان خود را از طریق سینما، تلویزیون و صحنه تئاتر خوشحال کند. برنت، با روحیه‌ای فروتنانه، بعنوان مردی مهربان و با استعداد، برای خانواده‌اش یک دوست واقعی بود و همواره برای حفظ این روابط عمیق بسیار فداکاری می‌کرد. همچنین ما از انجمن هنرهای نمایشی تشکر می‌کنیم که برنت ما را در آغوش گرفتند و به او کمک کردند تا رویاهای خود را با شادی در قلبش تحقق بخشد.»

برنت کارور که اصالتا اهل کانادا بود در سال متولد ۱۹۵۱ در شهر کرانبروک متولد شد. او تحصیلاتش را در دانشگاه بریتیش کلمبیا آغاز کرد، اما در سال ۱۹۷۲ برای ادامه کار به صورت حرفه‌ای در تئاتر، تحصیلات خود را رها کرده و برای مدتی به پاریس رفت.

او در سال ۱۹۷۹ برای نخستین بار در یک سریال آمریکایی ایفای نقش کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت و پس از آن حضور مستمر او در چندین سریال تلویزیونی او را به یک چهره تاثیرگذار و پرطرفدار در آمریکا تبدیل کرد.

کارور در عرصه تئاتر و در دهه ۸۰ به شکل گسترده‌ای با فستیوال استراتفورد شکسپیر در کانادا همکاری داشت و تقریبا در اکثر نمایشنامه‌های کلاسیک شکسپیر نقش اصلی را برعهده داشت.

این بازیگر برجسته تئاتر که در کارنامه هنری خود جوایز معتبری همچون، جایزه درامیز نیویورک، جایزه دورا و همچنین نامزدی دریافت جایزه الیویه را دارد، در سال ۱۹۹۳ توانست جایزه تونی بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک نمایش موزیکال را از آن خود کند. اما او در این مراسم پس از گرفتن جایزه خود، آن را به سوزان رایت، بازیگر فقید کانادایی که دو سال پیش از آن در اثر حادثه آتش‌سوزی جان خود را از دست داده بود، اهدا کرد.

سال ۲۰۱۴ نیز کارور به دلیل سهم و تاثیر ماندگارش در تئاتر کانادا، جایزه هنری نمایشی استاندار عمومی را به‌عنوان بالاترین افتخار هنرهای نمایشی این کشور دریافت کرد.

برنت کارور در کارنامه هنری خود در نزدیک به ۴۲ اثر سینمایی و تلویزیونی و همچنین در بیش از ۲۲ اثر نمایشی ایفای نقش کرده است. از جمله آثار نمایشی او می‌توان به نمایش‌های «بنت»، «هملت»، «بقایای ناشناس انسان و ماهیت واقعی عشق»، «بوسه زن عنکبوتی»، «ریچارد دوم»، «زندگی بلند»، «دون کارلوس»، «رژه»، «ارباب حلقه ها»، «همانطور که دوست دارید»، «شب دوازدهم» و... اشاره کرد.

کارور برای آخرین بار در سال ۲۰۱۳ در نمایش «رومئو و ژولیت» در برادوی روی صحنه حاضر شد.

منبع: میزان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «آگنیتاژ» به نویسندگی رسول حق‌جو و کارگردانی حسین کارگر این روزها در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان مخاطبان تئاتر است. این اثر نمایشی برگزیده جشنواره تئاتر منطقه ۲ بوشهر بود که در چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بیشترین جوایز بخش مسابقه صحنه‌ای را از آن خود کرد. این اثر نمایشی که از ماهشهر به جشنواره راه یافته بود تقدیر طراحی بروشور، برگزیده طراحی صحنه، رتبه دوم بازیگری مرد، زن و کارگردانی و رتبه اول نویسندگی را در این دوره از جشنواره تئاتر فجر دریافت کرد.

در اجرای جشنواره عبدالرضا نصاری، مژده خیاط و موسی رضازاده بازیگران این اثر نمایشی بودند که در اجرای عمومی دیبا زاهدی جایگزین مژده خیاط و سیدصدرا سبحانیان جایگزین موسی رضازاده شده است.

«آگنیتاژ» اثری درباره مهاجرت، رویای آزادی و رسیدن به آرزوهایی است که شخصیت اصلی نمایش در سرزمین خیالی آگنیتاژ به دنبالش می‌گردد. داود که حالا نام دیوید را برای خود انتخاب کرده برای رسیدن به آرزوهایش، خانه پدری را گرو گذاشته و حالا در کمپ مهاجران آگنیتاژ منتظر روز مصاحبه برای پذیرفته شدن در این دنیای جدید است، غافل از اینکه اینجا آخر خط است و باید بین مرگ و زندگی یکی را انتخاب کند. با آمدن دریا خواهر داود به کمپ، پرده از رازهای برداشته می‌شود و قصه مهاجرت و رویای پرواز شخصیت‌ها به نقشه‌ای شوم گره می‌خورد که راه بازگشتی برایش نیست.

انتخاب موضوعی به‌روز و متناسب با خواسته‌های جوانان، پرداخت درست به جزییات و شخصیت‌پردازی غیرکلیشه‌ای از جمله ویژگی‌های این اثر نمایشی به حساب می‌آید اما مهمترین ویژگی نمایش «آگنیتاژ» را می‌توان طراحی صحنه جذاب آن دانست که پیش از این هم در جشنواره منطقه‌ای بوشهر برگزیده شده بود؛ دکوری مکعبی شکل و دَوران که طبقه پانزدهم کمپ آگنیتاژ را به شکلی مینیمال و کاربردی به تصویر می‌کشد و چرخیدن آن در موقعیت‌های مختلف به شکلی که هر بار یک طرف دیوار اتاق رو به تماشاگران قرار می‌گیرد، داستان را از زاویه دیدهای مختلفی روایت می‌کند. علاوه بر طراحی منحصر به فرد دکور، در جزییات و آکسسوار نیز تلاش شده تم کلی اثر که بر پایه مهاجرت و سفر استوار است، مورد توجه قرار گیرد به شکلی که عنصر چمدان در همه ابعاد اتاق قابل مشاهده است و در ابعاد بزرگ‌تر نیز انگار این اتاق کوچک چمدانی است که درش باز شده و شخصیت‌ها قرار است بخشی از داستان دردناک زندگی شان را در آن روایت کنند.

«آگنیتاژ» با قصه مهاجرت آغاز می‌شود اما در ادامه روایتی از تلاش برای بقا را در قالب داستانی از جنایت، خیانت، رفاقت و عشق به تصویر می‌کشد تا نشان دهد رسیدن به آزادی و رهایی را نمی‌تواند با پشت سر گذاشتن گذشته به دست آورد.

نمایش «آگنیتاژ» هر شب ساعت ۲۱:۱۵ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان علاقه‌مندان به تئاتر است.

تیزر نمایش «آگنیتاژ» را اینجا ببیند.

کد خبر 6087720 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • تماس فوری علی دایی با ترانه علیدوستی | واکنش پدر بازیگر سرشناس به تماس شهریار
  • نصرت‌الله میرزایی درگذشت
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس