Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان گفت: برای اینکه ابتلا به بیماری کرونا همچنان کاهش یابد، رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار مورد تأکید است و مردم باید به دقت این موارد به ویژه استفاده از ماسک، فاصله گذاری و عدم برگزاری تجمعات را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان،فریدون همتی عنوان کرد: طی هفته‌های اخیر شاهد روند نزولی و کاهش ابتلا به بیماری کرونا در استان هرمزگان هستیم که این امر نتیجه رعایت مناسب توصیه ها و پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، عدم برگزاری تجمعات و مراسمات عروسی و ختم و استفاده از ماسک در اماکن عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای اینکه روند نزولی و کاهش ابتلا به کرونا در هرمزگان ادامه پیدا کند، باید همچنان مردم با جدیت تمامی توصیه ها و اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی، در خانه ماندن و عدم حضور در مکان های عمومی را رعایت کنند.

استاندار هرمزگان افزود: در تمامی محیط های کار و اشتغال از جمله ادارات، سازمان ها، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، کارگاه ها، پاساژها، بازارها و اصناف مختلف باید همچنان با دقت و جدیت تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شود و با تخلفات نیز برخورد خواهد شد. 

همتی تصریح کرد: از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، مجازات هایی برای متخلفان پروتکل های بهداشتی در حال تدوین است تا این مجازات ها موجب ضمانت اجرایی رعایت این دستورالعمل ها باشد و با افراد متخلف طبق قانون برخورد شود.

وی گفت: تمامی مدیران و مسئولان وظیفه دارند بر محیط کار حوزه خود نظارت دقیق و جدی داشته باشند تا پروتکل های بهداشتی رعایت شود و در صورت عملکرد ضعیف مدیران ضمن تذکر جدی به آنان، برخورد قانونی نیز صورت خواهد گرفت. 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: بازرسی ها و نظارت ها باید همچنان به صورت گسترده، منظم و مستمر تداوم داشته باشد و برگزاری هرگونه تجمع، از جمله مراسم های عروسی، ختم و دورهمی ها همچنان در سراسر هرمزگان ممنوع است.

همتی تاکید کرد: برای اینکه ابتلا به بیماری کرونا همچنان کاهش یابد، رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار مورد تأکید است و مردم باید به دقت این موارد را رعایت کرده و نیز از تجمعات جلوگیری کنند و سفرهای غیرضروری نداشته باشند و تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند.

وی اضافه کرد: برای نظارت بر اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی در مبادی ورودی و خروجی، باید نماینده ثابت از سوی فرمانداری بندرعباس در مبادی ورودی و خروجی و حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی استان استقرار یابد تا در این خصوص کنترل جدی صورت گیرد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: از اهالی رسانه در استان هرمزگان به جهت اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی مناسب در مقابله با کرونا، تشکر و قدردانی می نمایم و شورای اطلاع رسانی استان، شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان، صداوسیما و سایر رسانه‌ها، روند آگاهی بخش و آموزش مردم در راستای رعایت توصیه ها را همچنان ادامه دهند و برنامه های نوین به مناسبت ماه های محرم و صفر نیز ارائه و تدوین شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا پروتکل های بهداشتی استاندار هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات قاچاق سلاح گرم و سرد جنگی تعیین شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) صحن مجلس و در جریان رسیدگی به طرح یک فوریتی اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز، ماده ۱ مکرر را به شرح زیر تصویب کردند:

ماده ۱ مکرر- در تبصره ماده ۲ قانون عبارت «سلاح‌های آموزشی به عبارت «سلاح های پی سی پی(pcp) و آموزشی اصلاح می‌شود.

همچنین مطابق با ماده ۲ این طرح، ماده ۵ قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۵ - هر کس مرتکب قاچاق سلاح گرم یا سرد جنگی یا سلاح شکاری با قطعات مؤثر یا مهمات آنها شود یا نسبت به ساخت و متصل کردن قطعات (مونتاژ) فروش با توزیع یا عرضه هر یک از آنها اقدام کند، به ترتیب زیر محکوم می‌شود:

الف - سلاح سرد جنگی به حبس درجه ۶ و جزای نقدی به میزان پنج تا هفت برابر ارزش روز آن

ب- سلاح شکاری یا مهمات آن یا قطعات مؤثر آن به حبس درجه پنج و جزای نقدی به میزان پنج تا هفت برابر ارزش روز آن

پ- سلاح گرم سبک غیر خودکار مهمات یا قطعات مؤثر آن به حبس درجه چهار و جزای نقدی به میزان پنج تا هفت برابر ارزش روز آن

ت- سلاح گرم سبک خودکار مهمات یا قطعات مؤثر آن به حبس درجه سه و جزای نقدی به میزان پنج تا هفت برابر ارزش روز آن

ث - سلاح گرم نیمه سنگین و سنگین مهمات یا قطعات مؤثر آن به حبس درجه دو و جزای نقدی به میزان پنج تا هفت برابر ارزش روز آن

تبصره ۱- در صورت تکرار جرم مجازات حبس یک درجه تشدید می‌شود و مجازات نقدی نیز یک و نیم برابر افزایش می‌یابد و تخفیف مجازات به جز موارد مشمول ماده (۱۷) این قانون قابل اعمال نیست.

تبصره ۲- مرجع ارزش گذاری سلاح مهمات یا قطعات مؤثر موضوع این قانون، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

کد خبر 6084102 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلالان
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلا‌لان
  • مجازات متخلفان کنکور چیست؟
  • ۲ روز دیگر تا کنکور ۱۴۰۳/ متخلفان کنکور چگونه مجازات می شوند؟
  • تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • کشف حجاب یک عنوان مجرمانه و مستوجب مجازات است
  • مجازات قاچاق سلاح گرم و سرد جنگی تعیین شد