Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی در سیزدهمین جلسه شورای نظارت و ارزیابی کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری که با حضور اعضای این شورا در تالار شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، نظارت و ارزیابی را یکی از ارکان مأموریتی وزارت علوم عنوان کرد و گفت: هرچه این موضوع جدّی‌تر مورد توجه قرارگیرد بر ارتقای کیفیت نظام آموزش عالی و علم و فنّاوری تأثیر بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تحقق این موضوع مستلزم همکاری همه معاونت‌های ستاد و تأمین مالی مورد نیاز مرکز نظارت و هیئت‌های نظارت استانی است که باید مورد امعان نظر جدّی قرارگیرد.

وزیر علوم، ارزیابی نهادهای پژوهشیِ مرتبط با وزارت را در اولویت ارزیابی ها دانست و تأکید کرد: ارزیابی‌ها باید به طور مستمر و با برنامه‌ای مشخص از نهادهای مختلف آموزشی، پژوهشی و فنّاوری صورت پذیرد و نتایج آن باید به بروز تغییرات و اصلاحات واضح در آنها منجر شود.

غلامی با اشاره به تفاوت مأموریت‌ها و ساختار حقوقی مؤسسه‌هایی مانند مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فنّاوری با سایر مؤسسه‌های آموزشی، پژوهشی و فنّاوری، تأکید کرد: لازم است به موضوع مأموریت‌ها و ساختار حقوقی اینگونه مؤسسه‌ها که وظایفی غیر از آموزش، پژوهش و فنّاوری دارند، پرداخته و نظامی جدید برای آنها طراحی شود.

در ادامه این نشست، گزارش ارزیابی مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت از وضعیت «مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فنّاوری» و «پایگاه استنادی علوم جهان اسلام»، ارائه و پس از بحث و تبادل نظر اعضا، مقرر شد نتایج این ارزیابی در اختیار حوزه‌های ذی‌ربط در وزارت علوم قرار گیرد تا برای پیگیری آنها اقدام شود.

گفتنی است «مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فنّاوری» در سال ۱۳۷۰ با هدف ایجاد زمینه‌های همکاری کشورهای منطقه خاورمیانه، شمال افریقا، شبه قاره هند، آسیای مرکزی و ناحیه قفقاز برای تبادل اطلاعات علمی، در شهر شیراز تأسیس شده و از سال ۱۳۸۷ نیز با تأسیس «پایگاه استنادی علوم جهان اسلام» بر اساس مصوبه وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی، میزبان این پایگاه بوده است.

انتهای پیام/

367 / 320 وزارت علوم ارزیابی نهادهای پژوهشی وزارت علوم وزیر علوم منصور غلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت علوم وزیر علوم منصور غلامی وزارت علوم فن اوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مفدا، اسماعیل عجم با بیان این خبر گفت: انجمن‌های علمی و کمیته تحقیقات دانشجویی همواره می‌بایست در تعامل با یکدیگر و دوشادوش هم در مسیر گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند.

وی افزود: در راستای نقش آفرینی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و ضرورت جهش علمی و تحقیقاتی کشور و ظرفیت توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در تأمین این هدف با توجه به تقویت اعتبارات کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دولت مردمی، طی تفاهم‌نامه ای میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقرر شد از این پس از اعتبارات کمیته‌های تحقیقات در حمایت مالی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده حداکثری شود.

این مقام مسؤول افزود: از آنجایی که جهش تولید از طریق توسعه تولیدات علمی امکانپذیر خواهد بود، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده شورای مرکزی انجمن‌های علمی را در زمینه نگارش مقالات علمی و پژوهشی راهبری کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: از عرصه‌های پنجگانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی از یک سو و فعالیت‌های نوآورانه از سوی دیگر اشاره کرد لذا دانشجویان علاقه مند می‌توانند از این فرصت بی سابقه نهایت حسن بهره برداری را در جهت ارتقای علمی خود و دیگر عزیزان داشته باشند.

ضمناً در این طرح مشترک اولویت استفاده از دانشجویان به عنوان همکار پژوهشی، بر اساس یکی از مشخصات ذیل است: دانشجویان نخبه، دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان متأهل

عجم ابراز امیدواری کرد، با عنایت خداوند متعال، مشارکت وسیع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و اهتمام همکاران دو معاونت در دانشگاه‌ها، اتفاقات مثمر و بی سابقه‌ای را در ارتقای دانش و پژوهش جامعه شاهد باشیم.

کد خبر 6085169

دیگر خبرها

  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • فردا؛ آخرین مهلت نام‌نویسی در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • مسائل مرتبط با رضایتمندی مردم در اولویت کاری ما قرار دارد
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی