Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آلبوم «با من بخوان» به آهنگسازی حسام ناصری و خوانندگی علیرضا قربانی مشتمل بر ۱۰ قطعه که تعدادی از آنها پیش از این در اجراهای زنده و تک آهنگ به گوش شنوندگان رسیده بود، منتشر شد. این در حالی است که در این آلبوم چند قطعه جدید از پروژه «با من بخوان» به چشم می‌خورد.

«میدانی تو» با شهر ابوسعید ابوالخیر، «عاشقانه نیست» با شعر اهورا ایمان، «دلم گرفته» با شعر مریم مروج، «آمد خزان» با شعر مولانا، «الله مزار» با شعر محمد ابراهیم جعفری، «بوی گیسو» با شعر واقف لاهوری، «روزگار غریب» با شعر احمد شاملو و حمید خلف بیگی، «پل» با شعر احمد امیر خلیلی، «باغ اهورایی» با شعر حسین منزوی و «از خون جوانان» با شعر و آهنگ عارف قزوینی قطعاتی هستند که در آلبوم «با من بخوان» گنجانده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسام ناصری نوازنده پیانو و سازهای الکترونیک، سامان صمیمی – میثم مروستی – نیلوفرمحبی – امین عطایی – نگار فرجی (سولیست قطعه ۳) نوازندگان ویولن، میثم مروستی – امین عطایی نوازندگان ویولا، مهرداد عالمی – پانیه کازرونی نوازندگان ویولا، حسام صدفی نژاد نوازنده ابوا، سامان صمیمی نوازنده کمانچه، پویا سرایی نوازنده سنتور، میلاد محمدی نوازنده تار و سه تار، آرشاک ساحاکیان نوازنده دودوک، سعید نودهی نوازنده دوتار، زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه‌ای، مهگل صفدری – نگین گودرزی – نگار فرجی هم خوان، آرش پاکزاد میکس و مسترینگ گروه نوازندگان و فنی آلبوم «با من بخوان» هستند که مراحل ضبط آن در استودیو «تم» توسط مازیار مرتاضیه – استودیو «شهر صدای پارسیان» توسط حامی حقیقی و استودیو «نواک» توسط حسام ناصری انجام گرفته است.

سید علی اصغر رضوی مدیر پروژه، سحر فروزان مشاور پروژه، مهسا نعمت مدیر اجرایی، وحید لشگری روابط عمومی، آیدا افتخاری دستیار اجرایی، احسان عباسی طراح گرافیک، محمد مرادی عکس روی جلد گروه اجرایی آلبوم «با من بخوان» که توسط موسسه فرهنگی هنری «آهنگ اشتیاق» منتشر شده را تشکیل می‌دهند.

این آلبوم در ادامه پروژه «با من بخوان» است که آثار و اجراهای آن در سال ۹۸ با استقبال مخاطبان مواجه شد. علیرضا قربانی این کنسرت‌ها را در تهران و شهرهای مختلف روی صحنه برد. این در حالی است که اجراهای «با من بخوان» در شهر تهران طی ۴۳ سانس در بهار و تابستان روی صحنه رفت و قرار بود که این اجراها با رپرتوار متفاوت طی حدود سی سانس هم در فصل زمستان روی صحنه برود اما حادثه هواپیمای اوکراینی و در ادامه شیوع ویروس کرونا باعث شد تا فقط یک سانس از این کنسرت‌ها در ماه اسفند برگزار شود. این در حالی بود که تور اجراهای «با من بخوان» هم در شهرهای مختلف ایران روی صحنه رفت اما تور داخلی و بین‌المللی این پروژه به دلیل شیوع ویروس کرونا در زمستان سال گذشته و بهار امسال لغو شد.

آلبوم «با من بخوان» بر اساس مجوز شماره ۱۳۹۸-۶۳۶۹ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره واسپاری کتابخانه ملی ایران با شماره ۲۸۸۱۳ برای موسسه فرهنگی هنری «آهنگ اشتیاق» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

«بر سماع تنبور» با همراهی کیخسرو، تهمورس و سهراب پورناظری، «سوگواران خموش» به آهنگسازی پژمان طاهری، «جلوه گل» با همراهی داریوش طلایی و جمشید شمیرانی، «از خشت و خاک» با موسیقی صادق چراغی، «رسوای زمانه» به آهنگسازی همایون خرم، «رفتم و بار سفر بستم» با همراهی کامبیز روشن روان، «من عاشق چشمت شدم» به آهنگسازی فردین خلعتبری، «حریق خزان» به آهنگسازی مهیار علیزاده، «روی در آفتاب» با همراهی صادق چراغی، «دخت پری‌وار» به آهنگسازی مهیار علیزاده، «افسانه چشم‌هایت» به آهنگسازی مهیار علیزاده و «فروغ» به آهنگسازی مهیار علیزاده برخی از آثاری هستند که تاکنون به خوانندگی علیرضا قربانی در قالب آلبوم منتشر شده‌اند.

«وطن نامه» با همراهی گروه «سایه مهر»، «عقیق» با تنظیم کارن همایون فر، «چهارراه استانبول» به آهنگسازی سامان صمیمی و علیرضا قربانی، «خانه آبی» به آهنگسازی پیمان خازنی، «لیلا» به آهنگسازی ستار اورکی، «عشق آسان ندارد» به آهنگسازی ستار اورکی، «نیست شو» به آهنگسازی حسام ناصری، «هم گناه» به آهنگسازی علیرضا افکاری، «سرکوب» به آهنگسازی آرش گوران، «َشروع ناگهان» به آهنگسازی علیرضا افکاری، «خیال خوش» به آهنگسازی علیرضا افکاری از جمله تک آهنگ‌هایی هستند که از علیرضا قربانی پیش روی شنوندگان قرار گرفته است.

کد خبر 4995700 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: آلبوم موسیقی علیرضا قربانی حسام ناصری موسیقی ایرانی موسیقی پاپ موسیقی تلفیقی پروژه با من بخوان ویروس کرونا برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه موسیقی ایرانی تئاتر ایران خسرو سینایی فیلم سینمایی کنسرت آنلاین شبکه پنج سیما رادیو نمایش سازمان سینمایی سازمان صداوسیما سینمای مستند آهنگسازی مهیار علیزاده علیرضا قربانی من بخوان حسام ناصری روی صحنه منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بداهه مناجات ابوسعید ابوالخیر با پروردگار/علیرضا قربانی: امیدوارم لایق محبت‌های مردم ایران باشم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تور کنسرت‌های علیرضا قربانی خواننده مطرح ایرانی در نوروز ۱۴۰۳، سوم تا هفتم فروردین ماه در دو سانس ۱۹ و ۲۲/۳۰ در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

قربانی در این کنسرت‌ها قطعات از پیش مشخص شده شامل «عروج» به آهنسازی حسام ناصری و شعر ابوسعید ابوالخیر، «پریشانی» و «پل» از حسام ناصری و شعر احمد امیر خلیلی، «مرا ببخش» به آهنگسازی حسام ناصری و شعر حسین غیاثی، «زلف سیه» به آهنگسازی غلامحسین مین باشیان و شعر غلامحسین مین باشیان را در بخش اول اجرا کرد.

قربانی در نیمه اجرا با سلام و تبریک سال نو از مخاطبانش خواست تا برای حضور سبز خودشان خود را تشویق کنند و گفت: مدیریت این اجرا‌ها با حسام ناصری و تیم برایی کنسرت است که همه با هم به شما خیر مقدم می‌گوییم. سال نو باستانی فرخنده و مبارک و طاعات و عباداتتان مقبول درگاه حق تعالی باشد، بی نهایت خوشحالیم که تا لحظات پایانی سال قبل و بلافاصله سال جدید خدمت شما رسیدیم و افتخار به حضورتان داریم. ما قدردان حضور و حمایت‌های شما هستیم که امیدواریم ادامه داشته باشد و بتوانیم باز هم در خدمتتان باشیم.

وی سپس پیش از اجرای قطعه میدانی تو گفت: این قطعه مثل خیلی دیگر از قطعات کاری از حسام ناصری است، اما ادبیات و اشعار آن از ابوسعید ابوالخیر و گهای هم مولانا است محتوای آن براساس حس و حال ما روی صحنه و ارتباطی که با شما برقرار می‌کنیم، انتخاب می‌شود و بداهه است، بنابراین مشخص نیست که چه چیز می‌خوانیم و انخاب مناجات بداهه است به نظرم این قطعه را با گوش جان بشونید و لحظاتی با آن همذات پنداری کنید چرا که مناجاتی با پروردگار است.

پس از آنتراکت و اجرای یک قطعه بی کلام شوشتری توسط گروه و تشویق نوازندگان توسط خواننده و مردم، قطعاتی دیگر «در زلف تو آویزم» از حسام ناصری و شعر امیرخسرو دهلوی، «عاشقانه نیست» از حسام ناصری و شعر اهورا ایمان، «گفتگو» از سیاوس ولی پور و شعر حسین منزوی، «خیال خوش» از علیرضا افکاری و شعر حسین غیاثی و در نهایت نیز «روزگار غریب» با شعر احم شاملو و حمید خلف بیگی اجرا شد.

قطعه آخر هم طبق روال کنسرت‌های اخیر قربانی با همخوانی مردم اجرا شد. قربانی از مردم خواست تا این قطعه را با همه احساسشان بخوانند و با هم همنوا شوند.

یکی از ویژگی‌های کنسرت‌های علیرضا قربانی توجه ویژه به نوازندگان است که مدام در قطعات مختلف توسط خواننده و مردم مورد تشویق و معرفی قرار می‌گیرند.

اعضای گروه ارکستر علیرضا قربانی حسام ناصری، تنظیم قطعات و نوازنده پیانو، سامان صمیمی، ویلن و کمانچه، امین عطایی، سولیست، آرمین قضاتی، رایین نورانی، بهار فلسفی و برهان همتی، ویلن و آرش جامع، نگار فرجی (سولیست)، کوشا صرافی، سارا نادری و زهرا کریمی نیز ویلن ۲، هومن مهدویان، تار و سه تار، دانیال جورابچی، طناز اسدالهی، مهدی منادی و الهام عادلی زااده، ویولا، مسعود فیروزی نژاد، محمدحسین غریبی، پروشات زندآیین و سینا آذرآباد، ویلنسل، مه سیما فلاحی، فلوت، حسام صدفی نژاد ابوا، نرگس تقی پور و هومان باقی، هورن، دارا دارایی، باس و ذکریا یوسفی و شایان ریاحی پرکاشن.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نسخه الکترونیکی «آتش» منتشر شد/ این بارگوش می‌بیند و چشم می‌شنود
  • فرامرز اصلانی در ایران دفن می‌شود؟ وزیر ارشاد توضیح داد (فیلم)
  • تور کنسرت‌های علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید
  • تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید / قدردانی از تمام اعضای گروه
  • تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید/ قدردانی از تمام اعضای گروه
  • (تصاویر) کنسرت نوروزی علیرضا قربانی
  • عکس/ آخرین کنسرت نوروزی علیرضا قربانی
  • تتلو، معین، رونالدو، علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد
  • تتلو، معین، رونالدو ،علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد
  • اجرای بداهه مناجات ابوسعید ابوالخیر با پروردگار/علیرضا قربانی: امیدوارم لایق محبت‌های مردم ایران باشم