Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@20:44:38 GMT

افزایش ۹برابر سرایت‌پذیری کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۶۸۵۰

افزایش ۹برابر سرایت‌پذیری کرونا

ایرج حریرچی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای نزولی شدن آمار کرونا در کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی، هیچ وقت شرایط سفت و سختی در کشور ایجاد نکردیم.

معاون کل وزارت بهداشت، ادامه داد: ماه رمضان و تعطیلات نوروز باعث کاهش روند ابتلاء شد و ثابت گردید که ترس مردم از کرونا منجر به روند نزولی آمار بیماری گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: موارد جدید ابتلاء به دنبال رها شدن پروتکل‌های بهداشتی از اواسط خرداد رخ داد.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خرداد تا تیر به حدود ۲۰ درصد رسید و در حال حاضر به حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد رسیده است.

او افزود: وقتی ۵۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، زحمات آن ۵۰ درصد که رعایت می‌کنند، زیر سوال می‌رود.

حریرچی گفت: موارد بستری روزانه ما به کمتر از دو هزار مورد نیز کاهش یافته بود، اما کم توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی، باعث افزایش آمار کرونا گردید.

معاون کل وزارت بهداشت، تاکید کرد: در موج جدید بیماری، سرایت پذیری کرونا به ۳ الی ۹ برابر رسیده است اما شدت بیماری زایی ویروس هنوز ثابت نشده است.

او با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی موارد بستری‌ها به دنبال استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، افزود: این کاهش آمار دلیل نمی‌شود که پروتکل‌های بهداشتی را نادیده بگیریم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت معاون کل وزارت بهداشت ایرج حریرچی کرونا ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی معاون کل وزارت بهداشت پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهادر اسدی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌های دیگری از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی گفت: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

اسدی افزود: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضایی این استان خبر داد و گفت: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.
اسدی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899045

دیگر خبرها

  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان