Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اشتغال۱۹۰۰ نفر بهره بردار استان در تولید شلیل گفت:  امسال بر اساس براوردهای انجام شده ، ۲۵ هزار و ۷۰۰ تن  شلیل از سطح باغات استان برداشت می‌شود.

عزیز امانی در گفت و گو با ایسنا افزود: سطح کل زیر کاشت شلیل در استان ۲۹۱۸ هکتار است که از این مساحت  ۲۴۸ هکتار بارور و ۶۷۰ هکتار غیر بارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از مجموع شلیل تولیدی ۵۰ درصد بصورت تازه خوری و یا جذب صنایع تبدیلی در داخل استان شده و مابقی به سایر استانهای کشور و از جمله کشور روسیه صادر می‌شود.

امانی خاطر نشان کرد: به ترتیب اولویت شهرستان های ارومیه ، میاندوآب ، مهاباد ، خوی ، اشنویه بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده و مابقی محصول در سایر شهرستانهای استان تولید می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان  با عنوان اینکه برداشت ارقام زودرس همه ساله از ۲۰ تیر ماه شروع می شود، اظهارکرد: مابقی محصولات نیز از نیمه دوم مرداد ماه برداشت آنها اغاز می‌شوند.

امانی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم میانگین عملکرد تن در هکتار تولید شلیل از باغات استان است، افزود: ارقام مغان  انجیری ، سانگولد و سانکینگ شلیل بومی سفید و شلیل شمس از جمله ارقام شلیل کشت شده در سطح استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مهدی کریمی افزود: میزان بارندگی ها نیز در ۲۴ ساعت گذشته بین یک تا چهار میلی متر نوسان داشت که بیشترین مقدار در ارومیه با چهار میلی متر بود و این روند تا روز سه شنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش های رگباری امروز دوشنبه و روز سه شنبه نیز ادامه دارد، اظهار کرد: طبق پیش بینی ها در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد ولی در شبانه روز گذشته گزارشی رسمی از ایستگاه ها در این زمینه نداشتیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: وزش باد نیز طبق پیش بینی ها همچنان تداوم دارد و بیشترین سرعت وزش باد با ۵۰ کیلومتر برساعت در اشنویه و نقده گزارش شده است.

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب