Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@11:43:13 GMT

ذخایر ارز خارجی روسیه رکورد ۱۲ ساله زد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۷۰۷۴

ذخایر ارز خارجی روسیه رکورد ۱۲ ساله زد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، طبق پیش‌بینی اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی ریا نووستی، ذخایر ارزی خارجی و طلای روسیه پس از افزایش ۹ میلیارد دلاری در یک هفته، می‌تواند در ماه آگوست از رکورد ۵۹۸ میلیارد دلار فراتر رود.

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی روسیه، در پایان ماه قبل ذخایر ارزی روسیه به بالاترین سطح در ۱۲ سال اخیر رسید و از ۵۹۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیارد دلار فراتر رفت. داده‌هایی که این هفته منتشر شد نشان داد که تنها ظرف ۱ هفته این ذخایر ۹.۱ میلیارد دلار یا حدود ۱.۶ درصد جهش کرده است.

مهم‌ترین علت افزایش ارزش ذخایر روسیه رشد قیمت جهانی طلا و محاسبه مجدد ارزش ذخایر بر اساس قیمت‌های جدید بوده است.

بالاترین رکورد ذخایر ارزی روسیه در تاریخ این کشور در آگوست ۲۰۰۸ اتفاق افتاد و ارزش آن به ۵۹۸.۱ میلیارد دلار رسید. هرچند با وجود بحران اقتصادی جهان میزان آن ذخایر ظرف ۳ ماه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت.

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند تا پایان ماه آگوست میزان ذخایر ارزی خارجی و طلای روسیه می‌تواند از ۶۰۰ میلیارد دلار هم فراتر برود.

سرگی گریشونین از آژانس رتبه‌دهی ملی روسیه می‌گوید: میزان این ذخایر می‌تواند به علت افت ارزش دلار هم بالا برود. او پیش‌بینی کرد میزان ذخایر ارزی روسیه به ۴۴۸-۴۵۰ میلیارد دلار و میزان ذخایر طلا به ۱۵۲ میلیارد دلار برسد.

کد خبر 4995415

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه طلا ذخایر ارزی روسیه قیمت جهانی طلا ویروس کرونا بورس قیمت دلار وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت طلا قیمت نفت تولید نفت بانک مرکزی ایران ایالات متحده آمریکا سهام عدالت وام ودیعه مسکن بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی میلیارد دلار ذخایر ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش منطقه‌ای، عامل تحریک نرخ ارز در بازار غیر رسمی

رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه افزایش نرخ ارز در روز‌های اخیر دلیل اقتصادی منطقی در پس خود ندارد، گفت: بروز تنش‌های اخیر باعث بالا رفتن کاذب قیمت دلار شده است.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید یوسف حسینی» رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون شرایط فعلی بازار ارز و تاثیری وقایع اخیر در بالا رفتن قیمت دلار اظهار کرد: افزایش نرخ ارز در زمان وقوع تنش و جنگ یک امر طبیعی است. در چنین شرایطی برخی افراد تحت تاثیر انتظارات تورمی به سمت بازار‌هایی مانند بازار ارز هجوم می‌آورند.


رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران همچنین در واکنش به اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه بالا رفتن قیمت دلار ناشی از دلایلی غیر از جنگ است، گفت: این استدلال به صورت مطلق درست نیست، زیرا مولفه‌ای مانند جنگ و یا تنش‌های سیاسی حداقل سهم ۹۰ درصدی در بالا رفتن نرخ ارز دارد.


وی تاکید کرد: در حال حاضر افزایش نرخ ارز علت اقتصادی منطقی در پس خود ندارد و این بازار اکنون به دلیل اخبار مخابره شده از تنش‌های اخیر، تحت تاثیر فضاسازی‌های دلالان ارزی قرار گرفته است. جنگ و یا دیگر سطوح درگیری‌های منطقه‌ای می‌تواند بر اقتصاد هر کشوری تاثیرگذار باشد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: با فروکش کردن تنش‌ها، قیمت دلار در بازار غیر رسمی هم کاهش پیدا می‌کند، اتفاقی که اکنون در حال به وقوع پیوستن است. در صورت مدیریت هر چه بهتر بانک مرکزی بر بازار ارز، قطعاً این بازار شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ارز ، دلار ، بازار ارز ، قیمت دلار ، تنش سیاسی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T92

دیگر خبرها

  • فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس
  • تنش منطقه‌ای، عامل تحریک نرخ ارز در بازار غیر رسمی
  • عرضه ۲۶۴.۵ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما
  • نحوه خرید کفش از سایت های خارجی در ایران
  • برگزاری رویدادی در حوزه ژنتیک با حمایت ۴ دانشگاه بین‌المللی/ایران با قدمت ۵ هزار ساله علم ژنتیک
  • آلونسو در آستانه شکستن رکورد 51 ساله فرمول یک
  • افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس
  • رفتار هیجانی بازار ارز در شرایط کنونی طبیعی است/ تجربه جنگ اوکراین و کاهش ارزش مقطعی روبل و بازگشت به شرایط قبل را نباید فراموش کرد+فیلم
  • آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
  • عرضه ۲۷۳.۹ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما