Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@20:49:56 GMT

مخالفت آلمان با درخواست آمریکا برای مشارکت روسیه در اجلاس جی۷

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۷۰۹۱

مخالفت آلمان با درخواست آمریکا برای مشارکت روسیه در اجلاس جی۷

‍‍‍‍‍‍

وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر اینکه دلایل محرومیت روسیه از گروه جی ۷ هنوز برطرف نشده است، با درخواست آمریکا برای مشارکت این کشور در اجلاس آینده این تشکل مخالفت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "آر ان دی" آلمان، آمریکا در سال جاری میلادی ریاست گروه جی7 را بر عهده داشته و می خواهد روسیه، کره جنوبی، هند و استرالیا را هم به این نشست دعوت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان با مشارکت کره جنوبی در این نشست موافقت کرده و مشارکت روسیه را رد کرده است. وی در این باره گفته است که دلایل محرومیت روسیه از این تشکل در سال 2014 هنوز برطرف نشده است.

به این ترتیب هایکو ماس با مشارکت روسیه در اجلاس احتمالی جی هفت در آمریکا که در پاییز برگزار خواهد شد مخالفت کرده است.

وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه بعد از دیدار با همتای خود از کره جنوبی در برلین گفت: دلایل محرومیت روسیه از گروه قدرت های اقتصادی مهم دنیا الحاق کریمه به این کشور و مناقشات در شرق اوکراین است. وی وقوع صلح قریب الوقوع در شرق اوکراین را پیش بینی نکرده و گفت: تا زمانی که این اتفاق نیفتد من اعتقاد ندارم که روسیه باید به این تشکل دعوت شود.

آمریکا در سال جاری میلادی ریاست بر گروه جی 7 را بر عهده دارد. کشورهای انگلیس، فرانسه، ژاپن، کانادا و آلمان از اعضای این تشکل هستند. روسیه بعد از الحاق کریمه در سال 2014 از این تشکل اخراج شد.

مذاکرات امروز وزرای خارجه روسیه و آلمان در مسکورئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: گیلان موقعیت ویژه‌ای برای توسعه تجارت خارجی داردرویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد

ترامپ می خواست نشست سال جاری جی 7 را در ماه ژوئن و به صورت حضوری برگزار کند. اما "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان اعلام کرد که به دلیل شیوع کرونا حاضر نیست برای شرکت در این اجلاس به واشنگتن سفر کند. بلافاصله بعد از آن ترامپ اعلام کرد که این دیدار را به تعویق انداخته و همچنین می خواهد کشورهای روسیه، کره جنوبی و استرالیا را هم برای شرکت در آن دعوت کند.

هایکو ماس از مشارکت کره جنوبی استقبال کرده و گفت: کره جنوبی از جمله کشورهایی است از اهمیت جهانی ویژه ای برخوردار است و شریک ارزشی ما محسوب می شود. وی همچنین برای گسترش طولانی مدت این تشکل اعلام آمادگی کرده و گفت: در این باره باید با شرکا صحبت شود.

هایکو ماس با اشاره به اینکه تشکل جی بیست هم وجود دارد که کشورهایی مانند چین، روسیه، هند، کره جنوبی و استرالیا به آن تعلق دارند گفت: اما واقعیت این است که روابط قدرتی جهانی در بسیاری تشکل هایی که وجود دارد امروزه دیگر به صورت واقع بینانه به تصویر کشیده نمی شود. این مسئله درباره شورای امنیت سازمان ملل هم صدق می کند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "آلمان" اخبار "روسیه" بیشتر بخوانید... مذاکرات امروز وزرای خارجه روسیه و آلمان در مسکو قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مذاکرات امروز وزرای خارجه روسیه و آلمان در مسکو واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "آلمان" اخبار "روسیه" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد+فیلم ۲ اولین واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست‌وزیر لبنان ۳ فرانسه در لبنان به دنبال چه چیزی است؟/ تحلیل آرایش سیاسی لبنان بعد از انفجار بیروت در گفتگو با سفیر اسبق ایران ۴ اذعان تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی به دست برتر حزب الله در منطقه ۵ «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان رسما استعفا کرد ۶ اعلان جنگ قبایل علیه آمریکایی‌ها؛ تأکید بر آزادی سوریه از لوث وجود اشغالگران و مزدورانشان ۷ روایت رادیو بین‌المللی چین از منطق پوچ آمریکا درباره مسئله هسته‌ای ایران ۸ پایگاه تروریست‌های آمریکایی در مرز عراق و کویت هدف قرار گرفت مهمترین اخبار بین الملل «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان رسما استعفا کرد تحلیل| استعفای «دیاب»، پروژه پیچیده غرب در هزار توی سیاسی لبنان ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا به تعویق افتاد تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد+فیلم مهمترین اخبار تسنیم ربیعی:‌ انتخابات ۲۱ شهریور برگزار می‌شود/ پیشنهاد جدید دولت برای تبلیغات انتخاباتی رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد فردا؛ جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی"صمت" جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد اذعان تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی به دست برتر حزب الله در منطقه درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آلمان اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار آلمان اخبار روسیه هایکو ماس کره جنوبی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند.

طبق گزارش راشا تودی، وزیر دفاع روسیه با اشاره به کمک جدید واشنگتن به کی‌یف به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار گفت: این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.

وی افزود: مقامات آمریکایی با بدبینی اظهار می‌کنند که اوکراینی‌ها برای منافع آمریکا در جنگ با روسیه کشته خواهند شد.

البته وزیر دفاع روسیه مستقیما اشاره نکرد که منظورش اظهار نظرات کدام مقامات آمریکایی است اما مقامات آمریکایی و اوکراینی پیشتر استدلال کرده‌اند پرداخت پول به اوکراین برای جنگ با روسیه «بهتر» از درگیری مستقیم آمریکا با روسیه است.

سرگئی شویگو در پایان ضمن تشکر از ظرفیت‌ تولید صنایع دفاعی روسیه، تاکید کرد: سامانه موشکی «پانتسیر» کارایی خود را ثابت کرده است و عرضه آن در سال ۲۰۲۴ دو برابر خواهد شد. افزون بر این، اولین مدل‌های سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ به نیروهای روسیه تحویل داده می‌شود. هم‌چنین، نیروهای مسلح روسیه شدت حملات خود را به مراکز لجستیکی و پایگاه‌های ذخیره تسلیحات غربی در اوکراین افزایش خواهند داد. نیروهای مسلح روسیه تا رسیدن به اهداف عملیات ویژه به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد.

او در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت: رژیم کی‌یف در ضدحملاتی که توسط مربیان ناتو آماده شده بود، نتوانست به اهداف خود دست یابد. ناتو هم‌چنین در تلاش است تا فعالیت خود را در قطب شمال افزایش دهد و این ائتلاف مجموعه‌ای از رزمایش‌های ناتو را با شبیه‌سازی «تجاوز روسیه» با مشارکت ۹۰ هزار پرسنل برگزار می‌کند.

شویگو درخصوص دستاوردها و پیشروی‌های روسیه بیان کرد: در نتیجه عملیات رزمی فعال، نیروهای نظامی روسیه مناطق پرجمعیت پروومایسکه، بوهدانیوکا و نوومیخایلیوکا در دونتسک را آزاد کردند. منطقه کنترل بردیچی و هئورهیوکا در حال گسترش است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898735

دیگر خبرها

  • تشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است
  • سفر «بلینکن» با تمرکز بر روسیه و ایران/ وزیر خارجه آمریکا از چین چه می‌خواهد؟
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود