Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@02:38:38 GMT

مشکلات آب شرب گلوگاه را تا رفع کامل پیگیری می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۷۲۸۲

مشکلات آب شرب گلوگاه را تا رفع کامل پیگیری می‌کنیم

به دنبال انتشار گزارشی در خصوص مشکلات آب آشامیدنی روستاهای بخش مرکزی شهرستان گلوگاه، شرکت آب و فاضلاب مازندران اعلام کرد در راستای وظیفه ذاتی خود پس از حفر چاه عمیق و استحصال آب و بررسی های کارشناسی موضوع را تا رفع مشکلات آب شرب منطقه پیگیری خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، به دنبال انتشار گزارشی در خصوص مشکلات آب آشامیدنی روستاهای بخش مرکزی شهرستان گلوگاه با عنوان « فرکانس روستاهای هزارجریب گلوگاه روی موج تشنگی/ آقای استاندار اینجا خبری از تدبیر نیست »، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران با ارسال توضیحاتی به این گزارش کاملا مردمی واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرکت آب و فاضلاب مازندران در خصوص انتشار این گزارش عنوان کرد: یکی از پروژه های مهم شهرستان گلوگاه پروژه مجتمع آبرسانی آغوزدره مشتمل بر 10 روستای بارکلا، لتکومه کلکت، چین پارچ، دهی، آغوزدره، وزوار، همچان، دیوا و مصیب محله است که از این روستاها فقط روستای وزوار تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب مازندران قرار دارد.

در این توضیحات آمده است: به دلیل فقر نسبی آبی منطقه و همچنین حساسیت شرکت در امر خدمت رسانی علاوه بر بهره مندکردن این پروژه از اعتبار ملی (صندوق توسعه ملی) ، این شرکت با عقد قراردادی با مشاور ذیصلاح، مطالعات ژئوفیزیک جهت جانمایی حفر گمانه چاه عمیق را در دستور کار قرار داد، به دلیل اهمیت بالای طرح و همچنین رعایت جامع مباحث کارشناسی نهایتاً به دلیل بالا بودن امکان استحصال آب کافی در منطقه کلکت، این روستا به عنوان نقطه هدف مشخص شد و پس از تهیه اسناد مناقصه حفر یک حلقه چاه عمیق، این پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار است.

این شرکت تأکید کرده است: به موازات این طرح و به جهت مدیریت زمان و همچنین بهره مندی اهالی این روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی ، این شرکت در چهار روستای لت کومه، بارکلا، آغوزدره و وزوار پروژه هایی بر مبنای منابع آبی موجود اجرا کرده است.



به عنوان مثال در روستای لت کومه بهسازی یک دهنه چشمه با آبدهی یک لیتر در ثانیه، احداث 3 باب مخازن 10، 20 و 50 متر مکعبی ، لوله گذاری 5 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، تأمین انرژی و احداث یک واحد ایستگاه پمپاژ اجراء شد، در روستای آغوزدره نیز اجرای 5/3 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و در روستای وزوار  بهسازی چشمه، لوله گذاری 6 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، احداث 4 باب مخازن 60، 50 ، 100 و 200 متر مکعبی و احداث یک واحد ایستگاه پمپاژ  همچنین در روستای بارکلا احداث یک باب مخزن 30 متر مکعبی انجام شد
 علاوه بر این در روستاهایی مانند کلکت، دهی و ویوا که اهالی موافق مشارکت در اجرای لوله گذاریها بوده اند شرکت با تحویل لوله، همکاری لازم را انجام داده است.

 در گزارش قید شده است که "مسئولان در سالهای اخیر فقط وعده داده اند و از عمل خبری نیست". این شرکت طی سالهای گذشته دقیقاً طبق برنامه ریزی خود عمل کرده و همه راه حل های ممکن از کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت را انجام داده است.

همچنین در خصوص اینکه "حتی یک مسئول نیامده تا مشکلات متعدد این روستاها را حل کند" باید گفت که حداقل طی دو سال گذشته ( علاوه بر حضور کارشناسان این شرکت اعم از شهرستانی و ستادی) 2 جلسه مهم و مفصل (اولی سال گذشته در روستای کلکت و دومی ، ماه گذشته در روستای بارکلا) برگزار شده و این شرکت گزارش فعالیتهای خود را ارائه کرده است.



گفتنی است بعضی از روستاهای این مجتمع هیچ گونه درخواستی در خصوص رفع مشکل آب شرب نداشته اند و متأسفانه در مواقعی حتی از همراهی کارشناسان این شرکت در بازدید از روستا (اعم از منابع آبی محتمل، شبکه ، مخازن و...) خودداری نیز کرده اند.

با تمام این تفاسیر شرکت در راستای وظیفه ذاتی خود پس از حفر چاه عمیق و استحصال آب و بررسی های کارشناسی موضوع را تا رفع مشکلات آب شرب منطقه پیگیری خواهد کرد.

توضیحات بلاغ

ضمن قدردانی و پیگیری از مسئولان شرکت آب و فاضلاب مازندران، این گزارش کاملا مردمی بوده و هیچ دخل و تصرفی در صحبت های مردم نشده است و هدف حل مشکلات مردم است.

انصافا حق مردمان این روستا است که در طول روز تنها دو ساعت از آب آشامیدنی بهره مند باشند؟

بعد از یک هفته از این گزارش دوباره از اهالی روستا پیگیر مشکلاتشان شدیم.

یکی از اهالی روستای دِهی گلوگاه عنوان کرد برای احداث چاه به صورت دستی سه سال منتظریم چرا که برای پیمانکار با توجه به شرایط موجود مقرون به صرفه نمی داند و در مزایده شرکت نمی کند اما الان حدود یک ماه مجدد در مرحله مزایده قرار گرفت و منتظر انتخاب پیمانکار هستیم و درخواست ما این است شرکت آب و فاضلاب در روند کار تسهیل ایجاد کند تا مشکل مردم هرچه سریع تر حل شود.



وی افزود: منبع آب فعلی جوابگوی نیاز مردم نیست، حدود 6 سال با تانکر از سرچشمه برای اهالی روستا آب را تهیه می کردیم و الان همین تانکر آب هم فرسوده شده است.

این ساکن روستای دهی ادامه داد: خواهش ما فقط حل مشکلات آب شرب منطقه است و وعده نمی‌خواهیم.

یکی دیگر از اهالی روستای کٌلِکَت بخش مرکزی گلوگاه در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن قدردانی از پیگیری رسانه ها در این منطقه برای رفع مشکلات، اظهار کرد: بعد از این گزارش تاکنون نه مسئولی به سراغ ما آمده و نه تماسی گرفته شده است.

وی بیان کرد: قرار بود در کنار رودخانه مجتمع آبی ساخته شود، بیش از یک سال است که محل چاه مشخص شده است و زمینی هم توسط خیر اهدا شده است اما از آن زمان تاکنون آب و فاضلاب دنبال پیمانکار است.

به گفته مردم روستا، گرفتن پیمانکار برای حفر چاه به صورت دستی پروژه را معطل کرده است. قدم هایی گرفته شده اما هنوز مشکل پابرجاست و کارها کند پیش می رود و به نتیجه نرسیده است در ضمن منبع های فعلی آب نیازمند بازسازی جدی است.

رسالت رسانه، پیگیری مطالبات مردم است و سایت بلاغ با مطالبه‌گیری درست و به موقع پیگیر مشکلات مردم این روستا تا حل مشکل آب شرب خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب مازندران مشکلات آب شرب اهالی روستا چاه عمیق رفع مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب

محمد رئیس زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت به خانواده مرحومه پرستو بخشی و جامعه پزشکی، گفت: از دست دادن یکی از سرمایه‌های جامعه پزشکی، در شروع سال جدید، خبر ناگواری بود که جامعه پزشکی را متأثر ساخت.

وی با عنوان این مطلب که شخصاً از همان ابتدای وقوع این حادثه ناگوار پیگیر موضوع بودم، افزود: به رئیس نظام پزشکی خرم آباد دستور دادم به عنوان نماینده تام الاختیار بنده در استان لرستان، این حادثه را پیگیری کند.

رئیس زاده ادامه داد: بنده نیز با رئیس دانشگاه علوم پزشکی خرم آباد و رئیس شبکه بهداشت و درمان استان لرستان و همچنین دادستان خرم آباد و همکاران پزشک مرحومه در بیمارستان و شهرستان مربوطه، به صورت مفصل صحبت و گفت‌وگو کرده ام.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با تاکید بر انجام پیگیری‌های کامل و جامع از حادثه رخ داده، تصریح کرد: به جمع بندی کامل از حادثه رسیده ایم، اما برای اینکه وارد حواشی نشویم و اجازه سواستفاده به افراد مغرض ندهیم، باید منتظر اظهار نظر مقامات رسمی باشیم.

وی افزود: همکارانم در جامعه پزشکی باید بدانند که پیگیری‌های کامل و جامع صورت گرفته و انتظار دارم اجازه بدهند این موضوع از مسیر منطقی در شهرستان و استان مربوطه به سرانجام برسد. زیرا، گمانه زنی‌ها در این خصوص، خیلی به ما کمک نمی‌کند که بدانیم مقصر کیست.

رئیس زاده با اشاره به نامه نگاری با وزیر بهداشت و مجلس شورای اسلامی، گفت: آنچه قابل توجه و مهم است، اینکه وضعیت نیروهای طرحی متخصص اصلاً قابل قبول نیست و نیاز به اصلاحات جدی دارد.

وی ادامه داد: وضعیت نیروهای طرحی متخصص باید مورد بازبینی قرار گیرد تا اجازه ندهیم چنین حوادث تلخ و ناگواری رخ دهد.

رئیس زاده گفت: پرداختی‌های نیروهای طرحی متخصص، اصلاً قابل قبول نیست و حقوق آنها در حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان بوده و کمتر از نگهبان بیمارستان، دریافتی دارند. در حالی که در شرایط بسیار سخت و دشوار، مشغول خدمت به هموطنان هستند و از این رو، باید به مسائل و مشکلات آنها توجه جدی شود.

وی همچنین از برخی رفتارهای همکاران جامعه پزشکی با نیروهای طرحی متخصص به شدت گلایه کرد و افزود: بعضاً شاهد رفتارهایی از طرف همکاران با نیروهای طرحی متخصص هستیم که مشکل ساز شده است.

رئیس زاده در همین زمینه ادامه داد: این کج سلیقگی‌ها از طرف برخی همکاران ما در بیمارستان‌ها با نیروهای طرحی متخصص، به شکلی است که توقعات و انتظارات زیادی از نیروهای طرحی دارند؛ در صورتی که باید نگاه و رفتار همکاران ما با نیروهای طرحی، پدرانه باشد و مشکلات آنها را درک کنند.

وی با اشاره به اهمیت حضور نیروهای طرحی متخصص در مناطق محروم کشور برای خدمت به مردم، گفت: رفتار ما نباید به گونه‌ای باشد که نیروهای طرحی را از حضور در محل خدمت آنها دلسرد کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در پایان با تاکید مجدد بر اینکه در حادثه فوت مرحومه پرستو بخشی متخصص قلب طرحی به جمع بندی کامل رسیده ایم، تصریح کرد: برخورد ما با سرمایه‌های بی بدیل جامعه پزشکی، نباید به گونه‌ای باشد که باعث بروز این قبیل حوادث ناگوار و تلخ شود.

کد خبر 6063644 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • قطعی آب ۵ روستای لرستان کمتر از ۲۴ ساعت حل شد
  • لزوم بهبود در روند خدمت‌رسانی به مردم کرمانشاه
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • پیگیری های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • نرم‌افزار سوء نقش نظارتی مردم را پررنگ می‌کند
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • اهواز با یک بارش ۳۸ میلی زیر آب رفت