Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-16@09:28:46 GMT

دورخیز هیوندای با خانواده آیونیک

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۷۳۶۷

دورخیز هیوندای با خانواده آیونیک



هیوندای موتور در حال خلق خانواده‌ای از خودروهای برقی است که بنا دارد آنها را تحت برند « آیونیک» خود به فروش برساند تا به هدف خود برای تبدیل شدن به سومین خودروساز برقی بزرگ جهان تا سال ۲۰۲۵ دست یابد.

پس از اعلام این خبر، ارزش سهام هیوندای با رشد ۱۰ درصدی روبه‌رو شد. هیوندای می‌گوید خلق خانواده آیونیک‌های برقی می‌تواند این خودروساز کره‌ای را به هدفش برای تصاحب سهم ۱۰ درصدی از خودروهای برقی جهان تا سال ۲۰۲۵ برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودروهای برقی هنوز برای ایجاد جذابیت کافی در اغلب بازارها با مشکلاتی مواجه هستند و رقبایی که هیوندای در این مسیر پیش روی خود می‌بیند شامل خودروسازان سنتی نظیر فولکس‌واگن و جنرال‌موتورز هستند که هر دو از قصد خود برای فروش یک میلیون دستگاه خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۵ خبر داده‌اند. از سوی دیگر تسلا نیز که تنها خودروهای برقی تولید می‌کند در تلاش برای حفظ جایگاه خود در جهان است.

دنیای اقتصاد

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین خودروی برقی جهان با باتری حالت جامد

شرکت چینی IM Motors که از زیرمجموعه‌های گروه سایک به‌حساب می‌آید، طی روز‌های اخیر از مدل IM L۶ رونمایی کرده است. این خودروی چینی نخستین خودروی الکتریکی است که باتری حالت جامد دارد. به بیان بسیاری از متخصصان، باتری‌های حالت جامد کلید اصلی رفع مشکل برد و جابه‌جایی خودرو‌های الکتریکی هستند.

به گزارش دیجیاتو، قیمت IM L۶ با تبدیل به نرخ ارز‌های جهانی، ۳۶۳۰۰ پوند (سه میلیارد تومان) است. برد این خودرو نیز ۶۲۱ مایل (۱۰۰۰ کیلومتر) اعلام شده. شارژر فوق‌سریع ۴۰۰ کیلوواتی وظیفه پرکردن باتری این خودرو را بر عهده دارد. این سدان از خطوط باریک در طراحی بهره می‌برد تا اصول آیرودینامیک در آن رعایت شود و مصرف انرژی بهینه‌ای داشته باشد. بااین‌حال، استفاده از باتری حالت جامد در این خودرو، بزرگ‌ترین نقطه تمایز آن را نسبت به سایر خودرو‌های برقی تشکیل می‌دهد.

تیپ‌های مختلف IM L۶ و قیمت آن‌ها

باتری حالت جامد نصب‌شده روی IM L۶، ظرفیتی برابر ۱۳۰ کیلووات دارد و حدود هزار کیلومتر برد را برای خودرو فراهم می‌کند. عدد برد خودرو طبق چرخه همسان‌سازی CLTC محاسبه شده که چرخه انتخابی برای خودرو‌های چینی است. CLTC از چرخه WLTP که برای محاسبه برد خودرو‌های اروپایی و آمریکایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سخت‌گیرانه است. البته دراِزای برد بالای IM L۶، باید هزینه قابل‌توجهی نیز برای خرید خودرو بپردازید.

شرکت آی‌ام موتورز مدل IM L۶ را در سه تیپ به بازار عرضه خواهد کرد. تریم اول نسخه استاندارد این خودرو است که مکس نام دارد و قیمت آن ۲۳۰ هزار یوان است. پس از آن تریم متوسط عملکرد بالا (High Performance) قرار دارد که ۲۹۹,۹۰۰ یوان قیمت خواهد داشت. درنهایت به تریم لایت‌یر مکس (Lightyear Max) می‌رسیم که بالاترین تیپ این خودرو است و برای خرید آن باید ۳۳۰ هزار یوان هزینه کنید.

باتری حالت جامد در تیپ استاندارد خودرو نصب شده است و دو تریم میانی و فول‌آپشن به باتری حالت جامد مجهز خواهند بود. IM L۶ هم‌اکنون در دو نوع تک‌موتوره (با خروجی‌های ۲۹۳، ۳۳۷ و ۴۰۸ اسب بخار) و انواع چهار چرخ متحرک با مجموع قدرت ۷۸۷ اسب‌بخار برای پیش‌سفارش موجود است.

دیگر خبرها

  • تبلیغ جالب خودروی خودران هیوندای (فیلم)
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس
  • نخستین خودروی برقی جهان با باتری حالت جامد
  • ورود خودروهای برقی محدوده طرح ترافیک را عوض می کند!
  • کاهش فروش خودروهای برقی فولکس واگن در اروپا
  • تغییرات جدید در طرح ترافیک تهران | ورود خودروهای برقی چطور محدوده طرح را عوض می کند؟
  • آغاز فروش خودروهای برقی از اردیبهشت+ جزئیات
  • زمان فروش خودروهای برقی وارداتی
  • آغاز فروش خودروهای برقی وارداتی از اردیبهشت ماه
  • خبر جدید وزارت صنعت برای بازار خودرو/ زمان فروش خودروهای برقی وارداتی اعلام شد