Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- کمبود مرغ در بازار، نتیجه عدم توجه استان‌های اطراف به مصوبات دولتی است و این درحالی است که مسئولان استانی هیچ راهکاری برای بهبود اوضاع ندارند و تنها مجری مصوبات‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، در طول سالیان دراز مرغ و تخم مرغ یکی از غذاهای ارزان قیمت و مرسوم سفره‌های ایرانی بوده و همیشه صنعت مرغداری از جهات مختلف جزو پردرآمدترین کسب و کارها است و نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارد و جدا از استفاده تخم مرغ و مرغ، از محصولات فرعی آن در صنایع مختلف بهره‌برداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن چیز که مسلم است اوضاع نابه‌سامان اقتصادی در این روزها قدرت خرید مردم را کاهش داده است و به ناچار مردم مجبور شده‌اند گوشت قرمز را از لیست خرید خود حذف کنند و مجبور به خرید گوشت سفید(مرغ و ماهی) شوند  ولی علی‌رغم این افزایش تقاضا، چند روزی است که این محصول پرطرفدار در زنجان نایاب شده و متاسفانه این برای چندمین بار متوالی است که این اتفاق در شهر زنجان اتفاق می‌افتد.

در سال‌های اخیر مسئولان زنجانی به ویژه استاندار و رئیس سازمان صمت استان وعده داده بودند که دیگر مشکل کمبود مرغ در زنجان تکرار نخواهد شد ولی متاسفانه این مشکل چند روزی است که مجددا تکرار شده  و گویا مشکلات مرغداران زنجانی تمامی ندارد و مسئولان و متولیان امر گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات این صنعت ندارند و فقط خود را مجری مصوبات کشوری می‌دانند.

شرایط نابسامان مرغداران و قرار گرفتن اکثر آنها در آستانه ورشکستگی  دلایل کاملا موجهی هستند که باید مسئولان امر را مجاب به تشکیل کارگروه و  رسیدگی به این مشکلات  بکند ولی تاکنون هیچ اقدام کارسازی از سوی آنان رخ نداده است.

بیمه‌ کارگران و فرش‌بافان زنجانی گرفتار بی‌تدبیری مسئولان؛ چرا ‌تامین اجتماعی چتر حمایتی‌اش را حذف کرد؟گزارش| اداره امور مالیاتی زنجان چه برنامه‌ای برای کمک به مشاغل آسیب‌دیده استان دارد؟رئیس سازمان حمایت: گرانی را باید بپذیریم و با گرانفروشی مقابله کنیم

موضوعی که باید بررسی شود این است که مشکلات صنعت مرغداری چیست و راه حل آن کجاست؟ چرا مشکل کمبود مرغ در بازار مرتفع نمی‌شود و چند وقت یکبار شاهد تکرار می‌شود؟ با وجود همه این بحران‌ها و شرایط حال حاضر اقتصاد کشور برنامه مسئولان برای رسیدگی به این شرایط چیست؟ استاندار زنجان آیا برنامه‌ای برای بازدیدهای سرزده از مرغداری‌ها دارد یا خیر؟

سید ناصر موسوی، نایب رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم، تصمیمات مسئولان استانی را علت کمبود مرغ در بازار دانست و اظهار داشت: ماه گذشته ستاد تنظیم بازار کشوری برای قیمت مرغ نرخ مصوب اعلام کرد که علی‌رغم این موضوع مسئولان استان‌های اطراف  درحال حاضر اقدام به فروش مرغ با نرخ بالاتر از مقدار تعیین شده کرده‌اند که این موضوع سبب بروز مشکلاتی در این حوزه شده است و مرغداران زنجانی به‌خطر سود بیشتر تمایل زیادی به صادرات مرغ به استان‌های همجوار دارند.

وی با بیان اینکه اگر این مصوبه در سطح کشور و توسط همه استان‌ها اجرا شود مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: در حالی که شهرهای اطراف نرخ بهتری را برای خرید مرغ از مرغداری‌ها ارائه می‌دهند طبیعتا برای مرغدار فروش به دیگر استان‌ها به صرفه‌تر است و ماحصل این اقدام کمبود مرغ در زنجان می‌شود. البته مسئولان استانی می‌توانند با تدابیری مانع خارج مرغ از استان شوند.

نایب رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان زنجان با انتقاد از عملکرد مسئولان استانی در خصوص عدم مدیریت صحیح در این حوزه  افزود: متاسفانه مسئولان استان درحال حاضر فقط مصر به انجام مصوبات هستند و هیچ راهکاری را ارائه نمی‌دهند. این صنف در زنجان در حال نابودی است و این مشکلات چندین سال است که به قوت خود باقی است.

وی در ادامه با بیان اینکه تامین مرغ روزانه استان به‌طور کامل صورت نمی‌گیرد و حل مشکلات هر روز به روز بعد موکول می‌شود عنوان کرد: با وجود اینکه درصد سود تعیین شده از سمت سازمان صمت برای گوشت مرغ 10 درصد اعلام شده که با قیمت امروز حدود یک‌هزار و 500 تومان می‌شود اما در بحث قیمت‌گذاری به ما دستور داده‌اند با سود کمتر به فروش برسانیم.

افزایش مالیات

موسوی در پایان از سازمان امور مالیاتی استان زنجان گلایه تندی کرد و افزود: با وجود  اینکه بارها از سازمان امور مالیاتی درخواست کرده‌ایم به مشکلات ما رسیدگی کنند اما تا به این لحظه مبلغ مالیات ما با احتساب سود 10 درصد محاسبه شده است، سودی که به دستور سازمان صمت کمتر شده  ولی مسئولان امور مالیاتی با درنظر گرفتن مالیات سنگین بر مشکلات عدیده مرغ فروشان افزوده‌اند و هیچ هماهنگی بین سازمان امور مالیاتی و سازمان صمت وجود ندارد.

با تمام این تفاسیر امروزه شاهد جهش معکوس صنعت مرغداری در استان هستیم و مشکلات از پشت پرده خارج شده و هم اکنون در بازار نمایان شده‌اند. به نظر می‌رسد با وجود این مسائل همچنان برنامه‌ای برای کمک به این صنعت وجود ندارد و مرغ‌فروشان زنجانی باید روزهای آینده هم کرکره مغازه‌هایشان را بدون دخل پایین بکشند چراکه همچنان مرغداران زنجانی تمایلی برای عرضه مرغ در داخل بازار استان ندارند. انتظاری که از مسئولان استانی می‌رود این است که تا این بحران جدی نشده فکری به این معضل کنند و هرچه سریعتر مشکل کمبود مرغ در استان را حل کنند تا دیگر شاهد آن روزهای تلخ در اسفند 97 در استان نباشیم که مردم در مقابل مغازه برای خرید مرغ سهمیه‌ای به صف می‌ایستادند.

انتهای پیام/ش

R7707/P/S6,59/CT7 بیشتر بخوانید... تاکید دادستان به برخورد با متخلفان "باغ‌شهرها"/ هیچ یک از اهداف احداث باغ‌شهرها در زنجان عملی نشد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تاکید دادستان به برخورد با متخلفان "باغ‌شهرها"/ هیچ یک از اهداف احداث باغ‌شهرها در زنجان عملی نشد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۲ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۳ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۴ رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: گیلان موقعیت ویژه‌ای برای توسعه تجارت خارجی دارد ۵ پیشگامی هیئات مذهبی خراسان رضوی در رعایت پروتکل‌ها/ عزاداری‌ها با رعایت اصل سلامت برگزار می‌شود ۶ گفت‌وگوی تسنیم با جوان‌ترین مداح بجنورد|‌حفظ سلامت مردم «خط قرمز» هیئتی‌ها‌ست/ مراسمات‌ را "مسئولانه" برگزار می‌کنیم+فیلم ۷ پاسخ مدیرکل آموزش‌ و پرورش اصفهان به مطالبه نیروهای خرید خدمات/ معلمان حقوق خود را از موسسان بخواهند ۸ اصول بهداشتی در هنگام استفاده از آسانسور را بیشتر بشناسید مهمترین اخبار استانها گفت‌وگوی تسنیم با جوان‌ترین مداح بجنورد|‌حفظ سلامت مردم «خط قرمز» هیئتی‌ها‌ست/ مراسمات‌ را "مسئولانه" برگزار می‌کنیم+فیلم گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان افزایش چشمگیر کشفیات مواد مخدر در ایران / کشف ۴۰۰ تن مواد مخدر در ۵ ماهه امسال چراغ یوم‌العباس در زنجان خاموش شدنی نیست / اجتماع عظیم زنجانی‌ها در هشتم محرم امسال متفاوت‌تر برگزار می‌شود مهمترین اخبار تسنیم ربیعی:‌ انتخابات ۲۱ شهریور برگزار می‌شود/ پیشنهاد جدید دولت برای تبلیغات انتخاباتی رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد فردا؛ جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی"صمت" جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد سرایت‌‌پذیری ویروس کرونا ۹ برابر شده است/ رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌‌های بهداشتی توسط مردم کافی نیست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمبود مرغ در بازار مسئولان استانی مسئولان استان امور مالیاتی ترین اخبار سازمان صمت باغ شهرها استان ها تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است

به گزارش روابط‌عمومی استانداری، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از حضور وزیر کشور در مناطق سیل زده استان اظهار داشت: با عنایت ویژه شخص وزیر کشور، اعتبارات لازم برای مقابله با خسارات ناشی از سیلاب در جنوب استان تامین گردید.

وی بیان داشت: وظایف، مسئولیت‌ها و حیطه کاری مسئولان مشخص شده لذا در زمینه موضوعات مختلف مرتبط با سیلاب، جلسات کارشناسی لازم برگزار و اقدامات مورد نیاز با اولویت و جدیت اجرا می‌گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با تقسیم بندی مناطق، مسئولان هر منطقه برای رسیدگی به مسائل مشخص می‌باشند.

وی با اشاره به تامین اعتبارات لازم تصریح کرد: برای تخلیه آب دستگاه‌های کفکش مورد نیاز خریداری می‌شود.

کرمی بیان داشت: در زمینه بازگشایی راه‌ها و تامین اقلام مورد نیاز نیز تصمیمات لازم اتخاذ گردیده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع آب شرب گفت: هماهنگی لازم با کارخانه (نگور) و مجموعه‌های مرتبط برای تامین آب شرب مردم انجام شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان بر تسریع در انجام کار‌ها و رفع مشکلات تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • واکنش مدیر موسسه اطلاعات به علنی شدن تذکر به مسئولان بابت گشت ارشاد
  • دفاع موشکی ایران در برابر اسرائیل ابهت امت اسلامی را به رخ جهانیان کشاند/مسئولان مشکلات معیشتی مردم را حل کنند
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • دادستان زنجان استاندار را پای پل میربهاءالدین کشید
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • رژه اقتدار نیروهای مسلح در زنجان
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!