Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@03:52:11 GMT

عکس| کوچک‌ترین پستاندار ایران در قزوین مشاهده شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۷۴۸۵

عکس| کوچک‌ترین پستاندار ایران در قزوین مشاهده شد

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش و تصاویر ارسالی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان و تایید کارشناسان، اولین مشاهده گونه حشره خوار کوتوله به عنوان کوچکترین پستاندار ایران در استان قزوین توسط محیطبانان اداره حفاظت شهرستان تاکستان، تایید و ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حشره خوار کوتوله با نام علمی Suncus etruscus که در علف زارها، زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها زندگی می‌کند، به عنوان کوچکترین پستاندار شب گرد و قلمرو طلب شناخته شده است.

این مسوول گفت: عمر این گونه که طول بدن آن ۳۶ تا ۵۶ میلی متر و طول دم آن حدود ۲۱ تا ۳۰ میلی متر و وزنش ۱.۵ تا ۲.۵ گرم است، حدود ۱۵ ماه بوده و به لحاظ وضعیت حفاظتی در طبقه کمترین نگرانی (LC) در فهرست سرخ IUCN قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین اظهار داشت: جثّه بسیار کوچک این پستاندار باعث شده که مدام باید در حال خوردن است به گونه‌ای که روزانه حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد وزن بدن خود غذا می‌خورد، زیرا سوخت وساز بدن این حیوان بسیار بالا است و حشره خوار کوتوله از حشرات و بندپایان تغذیه می‌کند و دندان‌های تیز و مخروطی آن‌ها برای شکار حشرات سازگاری یافته است.

وی یادآور شد: پراکنش جغرافیایی آن در ایران گسترده نیست و قبل از این مشاهده تاکنون در استان‌های گلستان، اردبیل، خراسان رضوی و جزیره قشم گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: استان قزوین پستانداران حشره خوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک‌باران اسرائیل در «صبح صادق» تنها یک‌ تنبیه کوچک بود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: عملیات «صبح صادق» ایران علیه اسرائیل نویدبخش نابودی رژیم کودک‌کش است، البته این عملیات و موشک‌باران اسرائیل تنها یک تنبیه کوچک بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز -چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین- در مراسم رژه روز ارتش که در پادگان لشگر ۱۶ زرهی برگزار شد، اظهار کرد: این وعده خدا است که هرکس به حمایت از یاران خدا و برای کمک به بندگان و عدالت و قسط و مظلومان به پا خیزد او را حمایت و حفظ می‌کند.

وی افزود: امروز اسرائیل محور ظلم و نسل‌کشی در جهان کنونی شده و مقابله با آن رسالتی انسانی است. خداوند وقتی شکست ظالمان را می‌بیند، خرسند می‌شود و اتفاقی که این روزها پیش آمد موجب رضایت الهی شده است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اگر حتی یک انسان به ناحق کشته شود خدا او را هلاک می‌کند، خاطرنشان کرد: سرنوشت رژیم اسرائیل که موجب نسل‌کشی و قتل عام هزاران کودک و مرد و زن شده، بدون تردید نابودی با ذلت است.

عابدینی ادامه داد: وقتی ملت قیام کرد، ارتش به سرعت به مردم پیوست و تحت لوای امام‌خمینی (ره) قرار گرفت و از آن روز تاکنون افتخار آفریده و در دفاع از نظام اسلامی آماده خدمت بوده است. ایران اسلامی امروز با اتکا به خداوند و هدایت رهبری و اقتدار نیروهای مسلح از مظلومان جهان دفاع می‌کند

وی تصریح کرد: عملیات «صبح صادق» جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل نویدبخش نابودی رژیم کودک‌کش است، البته عملیات اخیر و موشک‌باران اسرائیل فقط یک تنبیه کوچک بود. این حرکت سبب شد جهان اسلام به مبارزه امیدوار شوند و بدانند ایران اسلامی محور مقاومت و مبارزه با صهیونیست‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: همه این پیروزی‌ها بر ارتش و نیروهای مسلح مبارک باد و امیدواریم سال آینده شکست صهیونیست‌ها را ببینیم و شاهد شادمانی مردم مظلوم جهان باشیم.

کد خبر 745360

دیگر خبرها

  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • (ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی + ویدئو
  • ثبت نخستین حضور پلنگ در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ مستندسازی شد
  • مشاهده و ثبت پلنگ برای نخستین بار در شهرستان کوهسرخ
  • مشاهده پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول (فیلم)
  • موشک‌باران اسرائیل در «صبح صادق» تنها یک‌ تنبیه کوچک بود