Web Analytics Made Easy - Statcounter

ربیعی گفت: آمریکا به اعتراف رهبرانش از برجام خارج شده و تا زمان بازگشت کامل به آن و انجام تمامی تعهداتش، هیچ حقی چه در ارتباط با متن توافق و چه مرتبط با قطعنامه شورای امنیت ملل متحد در حمایت از آن ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  «علی ربیعی» روز سه‌شنبه در پاسخ به سوال ایرنا درباره ادعای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه در صورت انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه، به سرعت با ایران به توافق خواهد رسید، گفت: آقای ترامپ چهار سال فرصت داشت که با انتخاب یک مسیر درست، توافق شده و قانونی، دیپلماسی موفقی را با ایران آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نه تنها این کار را نکرد بلکه بدترین خطا‌های آمریکا را در دهه‌های گذشته مرتکب شده است.

سخنگوی دولت افزود: حتی اگر ترامپ برای بار دوم انتخاب شود، تا وقتی به سیاست فشار بر ایران ادامه دهد، هیچ موفقیتی در رسیدن به توافق بدست نخواهد آورد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری اظهار داشت: در صورت تداوم سیاست خصمانه علیه ملت ایران، آماده ایم که مقاومت حداکثری ایران را تا هر زمان که نیاز باشد، ادامه دهیم.

وی گفت: اگر ترامپ در مسیر جبران اشتباهات گذشته، جدی باشد از آن استقبال می‌کنیم، اما به نظر نمی‌رسد که ادعای اخیر او، هدفی فراتر از جلب رای در انتخابات داشته باشد.

ربیعی همچنین درباره ادعای یک افسر اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: ادعای بی‌پایه دخالت ایران در انتخابات آمریکا، به منظور استفاده انتخاباتی از ایران‌هراسی است. همانگونه که بار‌ها تکرار کرده‌ایم، جمهوری اسلامی ایران هیچ علاقه‌ای به مداخله در سیاست‌های حزبی در آمریکا ندارد و هیچ مزیتی در برتری یکی از دو حزب آمریکا بر دیگری نمی‌بیند.

ایران به هر اقدام تحریک‌آمیز آمریکا پاسخ قاطع می‌دهد

ربیعی همچنین در پاسخ به سوالی درباره پیامد‌های ارائه قطعنامه آمریکا به شورای امنیت برای تداوم تحریم تسلیحاتی ایران تصریح کرد: آمریکا به اعتراف رهبرانش از برجام خارج شده و تا زمان بازگشت کامل به آن و انجام تمامی تعهداتش، هیچ حقی چه در ارتباط با متن توافق و چه مرتبط با قطعنامه شورای امنیت ملل متحد در حمایت از آن ندارد.

سخنگوی دولت افزود: رژیم آمریکا به خوبی می‌داند که این تلاش مخرب، قانون گریزانه و بدخواهانه، به ناکامی فاجعه‌آمیز و منزوی کننده دیگری تبدیل خواهد شد و اصرار آمریکایی‌ها به تداوم این مسیر از پیش شکست خورده نمی‌تواند معنایی جز سماجت در برابر پذیرش واقعیت‌ها داشته باشد.

ربیعی اظهار داشت: واقعیت این است که جامعه بین‌المللی مصمم در پاسداری از قوانین، توافقات و مقررات حاکم میان کشور‌ها و سدی بلند و غیرقابل عبور برای آمریکا در متزلزل کردن پایه‌های ثبات و امنیت جهانی است.

سخنگوی دولت ایران تصریح کرد: به نظر می‌رسد که سیاستگذاران گمراه در آمریکا حاضرند پافشاری به ناتوانی خود در درک حقایق بین المللی را تا جایی ادامه دهند که آمریکا و نحوه رهبری آن را بی‌اعتبارتر از همیشه کنند.

ربیعی تاکید کرد: اقدام آمریکا قبل از اینکه تهدید ایران باشد، استفاده از ساز و کار شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تهدید این شورا و به سخره گرفتن ساز وکار چند جانبه گرایی است.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد با استفاده از اهرم شورای امنیت علیه شورای امنیت و نهاد‌های بین‌المللی و ساز و کار‌های چندجانبه اقدام کند.

سخنگوی دولت ایران خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده اثبات این موضوع است که کمترین مسامحه‌ای در ارائه پاسخی متناسب و قاطع به هرگونه اقدام تحریک آمیز و غیرقانونی نشان نخواهد داد.

ربیعی تصریح کرد: هر نوع قطعنامه‌ای در نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد غیرقابل قبول بوده و به استهزا گرفتن قوانین بین‌المللی است.

ایران به ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان ادامه می‌دهد

ربیعی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره حوادث لبنان با بیان اینکه «منتظر بررسی‌های دولت لبنان و اعلام نتایج از سوی آن کشور هستیم» گفت: جمهوری اسلامی ایران از همه کشور‌ها می‌خواهد که از هرگونه دخالت فرصت‌طلبانه در تعیین سرنوشت لبنان خودداری کنند. به ویژه ریاکاری آمریکا در ادعای کمک به لبنان در حالی که حتی در این شرایط تاسف انگیز، حاضر به لغو تحریم‌های غیرانسانی خود نیست، مایه نگرانی است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اطمینان داریم که ملت لبنان به شرط حفظ اتحاد و تکیه بر منابع و نیرو‌های داخلی، قادر به پشت سرگذاشتن این دوران سخت است.

ربیعی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در تماس نزدیک با دولت لبنان، به ارسال کمک‌های بشردوستانه و اقلام مورد نیاز مردم آسیب دیده ادامه خواهد داد. برچسب ها: علی ربیعی ، سخنگوی دولت ، ترامپ ، برجام

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت ترامپ برجام جمهوری اسلامی ایران سخنگوی دولت شورای امنیت بین المللی ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفتگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ضمن قدردانی از موضع اصولی و سازنده دولت روسیه در قبال دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه، این اقدام تروریستی را نقض صریح قوانین بین‌المللی از جمله کنوانسیون وین و تهدیدی جدی علیه صلح‌ بین‌المللی دانست و تصریح کرد: نقش مخرب آمریکا و برخی کشورهای غربی و بی‌عملی و ناکارآمدی نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت در برخورد با اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه موجب شد، جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق دفاع مشروع خود بر اساس ماده 51 منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه عملیات "وعده صادق" با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شده است، تاکید کرد: قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد.

 رئیسی ضمن قدردانی از تلاش‌های دیپلماتیک دولت روسیه برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی در شورای امنیت سازمان ملل، تصریح کرد: به آن دسته از کشورهایی که با رویکردی دوگانه در مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی، از افزایش تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی می‌کنند، توصیه می‌کنیم برای حفظ ثبات و امنیت منطقه، از حمایت خود از نسل‌کشی و جنایت‌گری صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین دست بردارند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را خلاف همه موازین و مقررات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: آنچه از سوی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه و در سایه انفعال شورای امنیت اتفاق افتاد، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود.

رئیس جمهور روسیه با انتقاد شدید از رفتار آمریکا و برخی کشورهای غربی در تنش‌زایی در منطقه، ‌تصریح کرد: ما اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران از جمله پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است.

رؤسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه در این مکالمه تلفنی همچنین ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف تجاری، امنیتی، انرژی، حمل و نقل و علم و فناوری بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات و تفاهمات صورت گرفته میان دو کشور و توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل
  • حضور وزیر امور خارجه در جلسه شورای امنیت
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران: پیامدها و راه حل ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه
  • پوتین: پاسخ ایران به اسرائیل، بهترین تنبیه متجاوز بود
  • پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
  • اسرائیل بدون چراغ‌ سبز آمریکا اقدامی نخواهد کرد
  • رئیسی: قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • پوتین در گفت و گو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
  • رئیسی: هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد