Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:24:37 GMT

طغیان کووید ۱۹ در کردستان با شدت بیشتر قابل برگشت است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۷۵۱۴

طغیان کووید ۱۹ در کردستان با شدت بیشتر قابل برگشت است

به گزارش ایرنا، دکتر فرزین رضاعی روز سه‌شنبه در نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه سلامت اظهار داشت: ‌اکنون استان در دوره به ‌ظاهر زرد و سفید از لحاظ ابتلا به کووید ۱۹ بسر می‌برد و آمار ابتلا و مرگ و میر آن شیب نزولی پیدا کرده اما هر لحظه ممکن است با طغیان ۲۰ روزه سیاه و مصیبت ‌بار اواخر خرداد و اوایل تیرماه را دوباره شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عبور سریع کردستان از موج بیماری کرونا افزود: این مساله با کمک مسوولان، خبرنگاران و مشارکت بسیار خوب مردم اتفاق افتاد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه کردستان سریع‌ترین روند کاهش بیماری کووید ۱۹ را در کشور داشت، اضافه کرد: خیلی از استان‌هایی که همزمان با کردستان وضعیت قرمز داشتند هنوز هم در این وضعیت بسر می‌برند.

دکتر رضاعی با تاکید بر اینکه این مساله جای خوشحالی ندارد، ادامه داد: این کاهش سریع نشان می‌دهد که اگر ایمنی جمعی در کار باشد، هنوز لغیان بیماری در کردستان اتفاق نیفتاده است.

وی با ابراز نگرانی از شیوع شدید بیماری در پاییز تاکید کرد: همراه شدن کووید ۱۹ با آنفولانزای فصلی باعث شدت گرفتن بیماری می‌شود که نگران این موج جدید و خطرناک هستیم.

دکتر رضاعی با بیان اینکه طرح این موضوع به معنای نگران کردن مردم نیست، افزود: باید حساسیت ویژه‌ای در جامعه اتفاق بیفتد و بیان هنرمندانه آن از عهده خبرنگاران بر می‌آید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان مساله اصلی در حوزه سلامت را حفاظت از جان و سلامت مردم اعلام کرد و گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اوایل مرداد در سنندج خوب بود ولی رفته رفته دچار روزمرگی شده و در بسیاری از شهرهای استان بی توجهی به استفاده از ماسک فاجعه‌بار است.

دکتر رضاعی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک نباید مشمول روزمرگی شود، یادآور شد: انسان‌های متخصص، کادر درمان و افراد مسنی بخاطر این بیماری از دست رفتند که جایگزینی آنان مستلزم سرمایه بسیار بالا و در بسیاری از موارد غیرقابل جبران است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد  و با مرگ ۱۸۹ بیمار کووید ۱۹ دیگر مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۶۱۶ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان بهداشت و سلامت ویروس کرونا کردستان بهداشت و سلامت کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا

رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان دانست و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری برای مقابله با این چالش بزرگ تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران طی روزهای پنجم تا هفت اردیبهشت، در انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است و جمعی از برجسته‌ترین متخصصان این رشته از سراسر ایران و خارج از کشور را گرد هم آورد.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، این رویداد علمی با حضور دکتر یوسف پناهی - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر حسین فرشیدی - معاون بهداشت وزارت بهداشت، دکتر محمد رئیس زاده - رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و همچنین دکتر فریدون نوحی - رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد.

دکتر فریدون نوحی - رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته، به اهمیت این رویداد علمی در ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور اشاره کرد.

او بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان دانست و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری برای مقابله با این چالش بزرگ تأکید کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، در طول سه روز برگزاری کنگره، سخنرانی‌های علمی متعدد و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی ارایه می‌شود و اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی‌های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و دیگر رشته های تخصصی قلب و عروق به تبادل دانش و تجربیات خود می‌پردازند.

علاوه بر سخنرانی‌ها، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این کنگره تدارک دیده شده است که فرصتی برای متخصصان جهت ارتقای دانش و مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلف قلب و عروق فراهم کرده است. بدون شک، تبادل دانش و تجربیات در این کنگره، گامی مؤثر در جهت ارتقای کیفیت خدمات درمانی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • آیا گربه‌ها واقعا ۹ جان دارند؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا