Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر پرویز قزلباش  شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد پییشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان که بصورت آنلاین برگزار شد، افزود: وقتی خبر کاهش مبتلایان به کرونا در سطح استان اعلام می شود، اقدامات دستگاه‌های متولی و عموم مردم نیز در خصوص مسایل بهداشتی این بیماری به مراتب کاهش می یابد.

این مسؤول با اشاره به وضعیت کنونی کرونا در استان ادامه داد: با اقدامات انجام شده و رعایت عموم پروتکل‌های بهداشتی از سوی عموم مردم به ویژه استفاده از ماسک، روند بیماری تدریجی و کاهش یابنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر این اساس روند بیماری کرونا چه در بخش بستری و سرپایی هر چند بسیار بطئی و کُند در استان ادامه دارد که خوشبختانه این وضعیت در روزهای گذشته نیز تداوم داشته است.

به گفته این مسؤول از ابتدای شیوع کووید - ۱۹ تاکنون هشت هزارو ۹۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند که بستری های ۲۴ ساعته گذشته نیز نسبت به  روزهای قبل کاهش یافته و به ۳۶۰ نفر رسیده است.

قزلباش افزود: طی دور اول موج بیماری کرونا حداکثر بستری های کرونایی استان در بیمارستان ها ۳۷۰ نفر ثبت شد، که بطور تقریبی می توان گفت در زمان حاضر نیز همچنان در فراز بالای بیماری قرار داریم.

وی اظهار داشت: هر چند روند ابتلا به بیماری کرونا کاهش نشان می دهد اما همچنان در سطح بالای بیماری قرار داریم و ادامه روند فعلی طی هفته های آینده امیدواری های بیشتری در خصوص تثبیت این وضعیت بوجود می آورد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: موارد بستری های جدید نیز طی چند روز گذشته روند پایداری داشته و در این میان بستری های کرونایی در بخش آی سی یو بیمارستان ها نیز به صورت قطره چکانی در حال کاهش بوده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه ۵۰ درصد بیماران بستری در آی سی یو بیمارستان ها همچنان به لحاظ وضعیت عمومی بدحال هستند که از ۶۹ بیمار این بخش برای ۳۹ نفر از بیماران لوله گذاری شده و نیاز به حمایت های تنفسی دارند.

این مسؤول ادامه داد: خوشبختانه روند مرگ و میر کووید- ۱۹ در این استان سیر کاهشی یافته که امیدواریم این وضعیت همچنان ادامه داشته باشند و از طرفی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان الغدیر ابهر که بعد از بیمارستان ولی عصر (عج) بیشترین بار تعداد بستری ها را دارد، با پیگیری های انجام گرفته در آینده نزدیک خریداری و نصب خواهد شد.

وی اظهار داشت: در بخش سرپایی نیز شمار کرونایی های استان روند کاهشی دارد که برنامه تست های سرپایی همچنان در حال پیگیری است و خوشبختانه به لحاظ مثبت بودن نیز روند کاهش یابنده ای را شاهد هستیم و این موضوع نشانه هایی از کاهش گردش ویروس است.

قزلباش تاکید کرد: به طور قطع وضعیت آینده به رفتار و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بستگی دارد و چراکه ویروس کرونا کاملا رفتار هوشمندانه ای دارد و فعالیت آن با رعایت توصیه های بهداشتی در سطح عام، نهادها، ادارات و صنوف افزایش و یا کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: متاسفانه وقتی رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی کرونایی از سوی مردم پدیدار می شود در نهایت به مرگ و میرهای بیشتری منجر می شود و این موضوعی است که نباید از آن غفلت کرد.

برچسب‌ها کرونا ماسک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ماسک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان کرونا ماسک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان بیماری کرونا بیمارستان ها بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید بیان می‌کند که یک رژیم غذایی سالم می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری قلبی را در افرادی که تحت درمان سرطان سینه قرار گرفته اند، کاهش دهد.

محققان داده‌های ۳۴۱۵ زن مبتلا به سرطان تهاجمی سینه را برای بررسی ارتباط بین کیفیت رژیم غذایی و حوادث قلبی عروقی بررسی کردند.

میانگین سنی شرکت‌کنندگان ۶۰ سال بود. زنان بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ مبتلا به سرطان تشخیص داده شدند و تا سال ۲۰۲۱ تحت نظر بودند.

دانشمندان از یک سیستم امتیازدهی بر اساس پنج شاخص کیفیت رژیم غذایی استفاده کردند:

• رژیم غذایی برای توقف فشار خون بالا (DASH).

• دستورالعمل‌های تغذیه‌ای برای پیشگیری از سرطان از انجمن سرطان آمریکا

• شاخص رژیم غذایی مدیترانه ای

• شاخص غذایی گیاهی سالم

• شاخص تغذیه سالم ۲۰۲۰ از وزارت کشاورزی ایالات متحده

محققان گزارش دادند زنانی که رژیم غذایی آنها در زمان تشخیص سرطان سینه بیشتر مطابق رژیم غذایی DASH بود، خطر ابتلاء به بیماری قلبی در آنها به میزان قابل توجهی کمتر بود.

رژیم غذایی DASH بر مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و لبنیات کم چرب تاکید دارد. این رژیم همچنین مصرف سدیم، گوشت قرمز، گوشت فرآوری شده و نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر را محدود می‌کند.

به گفته محققان، «افزایش خطر ابتلاء به سرطان سینه حداقل تا حدی می‌تواند با تغییرات بالقوه رژیم غذایی بهبود یابد.»

محققان گزارش دادند که در مقایسه با زنانی که رژیم غذایی آنها کمترین شباهت را به رژیم غذایی DASH داشت، زنانی که از رژیم غذایی DASH پیروی می‌کردند، دارای شرایط زیر بودند:

• خطر نارسایی قلبی ۴۷ درصد کمتر

• ۲۳ درصد کمتر خطر آریتمی قلبی

• خطر ایست قلبی ۲۳ درصد کمتر

• ۲۱ درصد کمتر خطر ابتلاء به بیماری دریچه‌ای قلب

• خطر ابتلاء به بیماری ترومبوآمبولیک وریدی ۲۵ درصد کمتر

دانشمندان همچنین گزارش دادند که مصرف بیشتر لبنیات کم چرب خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

محققان همچنین دریافتند نوع شیمی درمانی یک زن می‌تواند رابطه بین رژیم غذایی و بیماری قلبی عروقی را تغییر دهد.

کد خبر 6085947

دیگر خبرها

  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • دلیل اصلی بستری شدن ترانه علیدوستی در بیمارستان