Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@19:19:56 GMT

دو جلد از سه گانه پرطرفدار فرهاد حسن‌زاده بازنشر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۷۵۷۶

دو جلد از سه گانه پرطرفدار فرهاد حسن‌زاده بازنشر شد

کوتی کوتی هزارپای جذاب و محبوب قصه‌های فرهاد حسن‌زاده بار دیگر در بین کتاب‌های کانون پرورش فکری ظاهر شد تا بچه‌های خردسال ایرانی از خواندن داستان شیرین‌کاری‌هایش لذت ببرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «سرما نخوری کوتی کوتی» دومین و «دنیارا بلرزان کوتی کوتی» سومین کتاب از سه‌گانه قصه‌های این هزارپای آبی رنگ و دردسرهای اوست که برای بار چهارم و سوم بازنشر شده و در اختیار کودکان نوباوه ایرانی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مجموعه کتاب که جلد نخست آن سال ۱۳۸۶ با عنوان قصه‌های کوتی  کوتی منتشر شد و پس از آن به «شام سرد شد کوتی کوتی» تغییر نام داد در این سال‌ها به یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین مجموعه کتاب‌های کودک ایران تبدیل و دامنه نشر آن به زبان‌های دیگر نیز گسترش پیدا کرده است.


فرهاد حسن‌زاده نویسنده نام‌آور ایرانی و نامزد دریافت جایزه‌های ادبی هانس کریستین اندرسن و آسترید لیندگرن، ۷ سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۳ دو جلد دیگر این مجموعه را نیز با عنوان‌های «سرما نخوری کوتی کوتی» و «دنیارا بلرزان کوتی کوتی» روانه بازار نشر کتاب کرد که شمارگان این دو اثر طی سال‌های اخیر به ترتیب در مجموع هریک به ۲۵هزار و ۲۲هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است و در عین حال با انتشار به زبان بریل در همان سال در اختیار کودکان نابینا قرار گرفت.


این قصه‌ها که با تصویرگری هدی حدادی منتشر شده و دارای داستان‌های تمثیلی است که ضمن آموزش نکته‌های تربیتی، موجب خنده و سرگرمی کودکان می‌شود، علاوه بر انتشار به زبان انگلیسی، حق نشر هر سه عنوان آن به زبان ترکی استانبولی ابتدا در سال ۱۳۹۸ به یک ناشر ترکیه‌ای به نام  Mevsimler Kitab و انتشار آن به زبان عربی نیز در سال ۱۳۹۹ به یک ناشر سوریه‌ای واگذار شد.


قرار گرفتن در فهرست نامزدهای دریافت جایزه هشتمین جشنواره دوسالانه کتاب برتر کودک و نوجوان و  پانزدهمین دوره جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پوردر سال ۱۳۹۴ و نسخه انگلیسی کتاب‌های دوم و سوم این مجموعه در فهرست نامزدهای پانزدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی کتاب رشد در بخش کتاب‌های خارجی در همان سال، دریافت امتیاز پنج لاک‌پشت پرنده در چهاردهمین جشن امضای این رویداد در سال ۱۳۹۴ و معرفی در بسته‌های پیشنهادی همین جایزه به مناسبت ۱۶ مهر روز جهانی کودک و شب یلدا سال ۱۳۹۷ از جمله موفقیت‌های این مجموعه کتاب است.


بر اساس این گزارش کتاب «سرما نخوری کوتی کوتی» در چاپ چهارم خود برای گروه سنی بالای چهار سال(نوباوه) در۴۰ صفحه با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲هزار تومان منتشر شده است.


در بخشی از کتاب «سرما نخوری کوتی کوتی» می‌خوانیم: این هزارپا وقتی لحاف را بر سر کشیده است، در جواب به پدر و مادر که از او می‌خواهند به مدرسه برود با آه و ناله می‌گوید «خیلی حالم بد است. پای پنجاه و پنجمی‌ام درد می‌کند. پای دویست و بیستمی‌ام تیر می‌کشد. پای سیصد و سی و سومی‌ام بدجوری می‌خارد. پای چهار صد و چهل و دومی‌ام ورم کرده. پای ششصد و هفتاد و هشتمی‌ام ... وای وای وای سرما خورده... و دوباره سرش را زیر لحاف برد و الکی پلکی آخ و واخ کرد.»


جلد سوم این مجموعه نیز با عنوان «دنیارا بلرزان کوتی کوتی» در چاپ سوم خود در ۴۴ صفحه و شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۳هزار تومان در اختیار کودکان بالای ۴ سال(نوباوه) قرار گرفته است.


«خودتو نکن پیچ پیچی»، «پیتزای سرآشپز»، «کاسبی»، «هزارپا سواری»، «دنیا را بلرزان کوتی کوتی»، «آهنگ کفش‌ها»، «بستنی خوشمزه»، «کَل کَل» و «دوست بی‌دردسر» عنوان قصه‌های این کتاب است. جلد اول این مجموعه نیز سال ۱۳۹۸ برای سومین بار بازنشر شد.


علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب‌ها را از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور خریداری کنند.

  پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازنشر فرهاد حسن زاده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار رباعی‌های حمید رضا شکارسری پس از ۷ سال

حمیدرضا شکارسری از انتشار مجموعه رباعی‌های خود با عنوان «ما وقت نداریم بمیریم» توسط انتشارات فصل پنجم خبر داد. - اخبار فرهنگی -

حمیدرضا شکارسری شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از انتشار کتاب تازه خود برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: «ما وفت نداریم بمیریم» عنوان مجموعه رباعی‌های من است که توسط انتشارات فصل پنجم در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: این مجموعه شامل 80 شعر من است که موضوعات متفاوت مرگ و زندگی‌ را در بردارد، بر خلاف سایر اشعار من که بیشتر با مضامین اجتماعی و سیاسی گره خورده‌اند،‌ اشعار این کتاب با مضمون هستی‌شناختی همراه هستند.

شکارسری با بیان این مطلب که پس از هفت سال به انتشار مجموعه رباعی‌های خود پرداخته است،‌ گفت:  آخرین رباعی‌هایی که از من منتشر شد،‌ هفت سال پیش بود،‌ و حالا پس از هفت سال این رباعی‌ها منتشر شده‌اند‌، البته پیش از این چند رباعی در فضای مجازی منتشر شده بود،‌ اما به صورت یکجا نه.

افشاگری‌های شکارسری در تاریخچه فشرده شعر نو

وی در پایان به خوانش یکی از رباعی‌های این مجموعه که عنوان کتاب نیز از آن گرفته شده است،‌ پرداخت،‌ این رباعی به شرح ذیل است:‌

از وقت گذشته‌ایم دیریم امروز
از عمر جلوتریم پیریم امروز
از موعد مرگمان گذشته است اما
ما وقت نداریم بمیریم امروز.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • معرفی 3 پارک آبی کوش آداسی و نحوه دسترسی به آنها
  • «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • تجدیدچاپ پنج‌کتاب بنیاد فارابی برای نمایشگاه کتاب
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • از آلفرد هیچکاک تا مارتین اسکوسیزی در نمایشگاه کتاب تهران
  • انتشار رباعی‌های حمید رضا شکارسری پس از ۷ سال