Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@17:30:31 GMT

هوش مصنوعی داروی کرونا می‌سازد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۷۶۹۷

هوش مصنوعی داروی کرونا می‌سازد

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به محض اینکه دانشمندان داروی جدید را برای درمان عفونت ناشی از ویروس کرونا کشف می‌کنند تقاضا برای آن افزایش می‌یابد همانطور که قبلا در مورد رمدسیویر اتفاق افتاده است. محققان برای جلوگیری از کمبود دارو با استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی (AI) روش جدیدی جهت طراحی مسیرهای مصنوعی برای داروهایی که اکنون در برخی از کارآزمایی های بالینی کووید-19 آزمایش شده‌اند را به وجود آورده ‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستور العمل های جدید برنامه ریزی شده AI برای 11 دارو تاکنون می تواند به تولید کنندگان کمک کند تا داروهایی تولید کنند که سنتز آنها اسرار تجاری محرمانه است و از آنجا که روش‌های جدید از مواد اولیه ارزان قیمت و در دسترس استفاده می کنند، تأمین کنندگان داروهای مجاز می‌توانند به سرعت تولید هرگونه روش درمانی امیدوارکننده را افزایش دهند.

دانیل شولتز شیمیدان Merck اعلام کرد که اگر می خواهید دارو را به دنیا عرضه کنید، مواد اولیه شما باید ارزان و در دسترس باشند. ثبت اختراعات به شرکت‌های داروسازی این حق را می دهد که به مدت 20 سال تنها تهیه کننده داروی جدید در یک کشور خاص باشند. هنگامی که یک دارو از حق ثبت اختراع خارج شد، شرکت های دیگر می توانند آن را به عنوان عمومی تولید و فروش کنند.

روش تهیه دارو اغلب برای جلوگیری از رقابت حتی پس از انقضای حق ثبت اختراع مخفی است. شولتز اظهار کرد: اما کووید-19 همه چیز را تغییر داده است. ما در شرایطی هستیم که همه در حال یافتن دارویی برای آن هستند. در حال حاضر تنها دو دارو - رمدسیویر و دگزامتازون برای مبارزه با کووید-19 اثبات شده است و این منجر به کمبود تامین برای هر دو شده است.

تیموتی کرناک شیمی دان دانشگاه میشیگان و همکارانش به برنامه هوش مصنوعی برای تولید داروهای تجاری به نام Synthia روی آوردند. این نرم افزار می تواند به تولید کنندگان داروسازی کمک کند تا کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین استراتژی را برای سنتز داروها پیدا کنند، که اکثر آنها مولکول های نسبتاً پیچیده ای هستند که می توانند به روش های بیشماری ساخته شوند.

کرناک اظهار کرد که این سیستم گزینه های بیشتری نسبت به ذهن انسان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

178 / 336 کووید-19 کرونا هوش مصنوعی AI

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کووید 19 کرونا هوش مصنوعی هوش مصنوعی کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان ، بابک عزتی ، توانسته با بومی سازی این دارو به صنعت داروسازی کشور کمک کند.

قطره خوراکی برای درمان عفونت و زخم معده ، اسپری مخصوص درمان بیماری های دهان و کرم مخصوص درمان بیماری های پوستی از جمله تولیدات این محقق همدانی است .

زنبور عسل از شیره درختان برگ سوزنی و گیاهان همیشه سبز مثل صنوبر ترکیبی بسیار مقوی به نام بره موم تولید می‌کند که به آن چسب زنبور یا propolis  نیز گفته می‌شود.

این ماده چسبناک به ویژه در سال‌های اخیر در علم پزشکی بسیار مورد توجه قرار گرفته و خواص درمانی فوق ‌العاده‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • ادوبی روی هوش مصنوعی مولد ویدیویی کار می‌کند
  • رویداد هوش مصنوعی با رویکرد تولید محتوا در زاهدان
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • داروی ایدز از فضا به زمین افتاد!
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور