Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@22:28:36 GMT

نیک روش: خودسازی و جامعه‌پردازی در اسلام ناب رقم می‌خورد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۷۷۷۶

نیک روش: خودسازی و جامعه‌پردازی در اسلام ناب رقم می‌خورد

‍‍‍‍‍‍

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت:خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در اسلام ناب رقم می‌خورد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، مراسم افتتاحیه‌ پنجمین دوره‌ی معرفتی-تشکیلاتی "اسلام ناب" با هدف آموزشِ منظومه‌ معارف اسلامی، مبتنی بر جهان‌بینی امامین انقلاب و با حضور 500 دانشجوی برخط، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجوهای تشکیلاتی شرکت کننده در پنجمین دوره‌ی "اسلام ناب" قرار است به طور مجازی و در کلاس‌های برخط از 14مرداد تا 25مرداد ماه سالجاری با سرفصل‌های (مکتب امام خمینی _ اندیشه راهبردی انقلاب _ تفسیر برخی از سوره‌های قرآن _ رفتار تشکیلاتی _ میدان عمل) آشنا شوند.

محمدجواد نیک‌روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور، ضمن تشکر و قدردانی از هسته‌ مرکزی برگزار کننده دوره‌ مجازی "اسلام‌ناب" گفت: دوره شناخته شده اسلام‌ناب،دوره‌ای برای نقش‌آفرینی موثردر گام دوم انقلاب‌اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور اسلام ناب را اسلام قیام و اسلام حرکت معنا کرد، اسلامی که گام نخست انقلاب اسلامی با تکیه برآن رقم خورد و امتداد آن در گام دوم نیازمند آشنایی جدی ما با مبانی عمیق و دقیق آن است و افزود: دوره‌ معرفتی-تشکیلاتیِ "اسلام ناب" بستری را فراهم می‌کند تا ما با آنچه که امام راحل (ره) را به معنای واقعی کلمه برای امّت، امام کرد و امّت را با او همگام کرد، بیشتر آشنا شویم، زیرا "اسلام ناب" تببین کننده اصول فطری لایتغیر انقلاب اسلامی همچون عقلانیت، معنویت، عدالت، آزادی، برادری و غیره در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب است.

نیک‌روش "اسلام ناب" را اسلامی خواند که در آن خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی رقم می‌خورد و گفت: معرفت بدون حرکت و تشکیلات و بدون آورده و ثمره‌ی عملیاتی ره به جایی نمی‌برد.

آمادگی بسیج دانشجویی برای اعزام دانشجویان جهادی پزشکی و مددکاری به لبنان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در مراسم افتتاحیه‌ برخطِ پنجمین دوره‌ی دانشجویی "اسلام ناب" با تأکید چندین ساله‌ی اخیرِ رهبر انقلاب به دانشجویان مؤمن انقلابی بر سرمایه‌گذاری در تعمیق معارف دینی گفت: فهم عمیق‌تر و موثرتر از اسلامِ ناب لازمه‌ی میدان‌داری در جریان حق و برداشتن باری از دوش انقلاب اسلامی است.

 قمی افزود:  سلوک فردی هم از بستر انجام وظایف جمعی و اجتماعی می‌گذرد و افزود: رهبر انقلاب به بهترین وجه، سطوح توحیدی مکتب امام را تببین و تشریح فرموده‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور آشنایی با اندیشه و مبانی فکری و ادبیات رهبر انقلاب را، راه کمک به ولی‌فقیه خواند و بیان داشت: معارف اسلام برای عمل و کاربرد است و غیر از وظیفه ترویج و تببین، وظیفه تکلیف بر مجموعه‌ها و تشکیلات خود را داریم.

در پایان افتتاحیه هم مهدی گل‌محمدی مسئول پنجمن دوره‌ی دانشجویی "اسلام ناب" به بیان جزئیات دوره برای دانشجویان پرداخت.

انتهای پیام/

R1011173/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط محمد جواد نیک روش بسیج دانشجویی بیشتر بخوانید... آمادگی بسیج دانشجویی برای اعزام دانشجویان جهادی پزشکی و مددکاری به لبنان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آمادگی بسیج دانشجویی برای اعزام دانشجویان جهادی پزشکی و مددکاری به لبنان واژه های کاربردی مرتبط محمد جواد نیک روش بسیج دانشجویی پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ خبر جدید ظریف از استرداد پول‌های بلوکه شده ایران توسط چند کشور ۲ فرانسه در لبنان به دنبال چه چیزی است؟/ تحلیل آرایش سیاسی لبنان بعد از انفجار بیروت در گفتگو با سفیر اسبق ایران ۳ جزئیاتی از تغییر طرح فروش نفتی دولت توسط مجلس به مردم ۴ سردار جباری: سپاه برای استرداد زمین و سوله جماران پیشقدم بوده است/ آقای فتاح احتمالاً بی‌اطلاع است ۵ بررسی پیشنهاد دولت برای مقابله با تحریم نفتی و هدایت نقدینگی در جلسه سران قوا ۶ خبر خوش وزیر راه درباره وام ودیعه مسکن مستأجران ۷ بیگی نژاد: پیش فروش نفت برای گشایش اقتصادی باید در مجلس بررسی شود ۸ سخنگوی دولت:‌ در واکنش به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مسامحه نخواهیم کرد مهمترین اخبار سیاسی ربیعی:‌ انتخابات ۲۱ شهریور برگزار می‌شود/ پیشنهاد جدید دولت برای تبلیغات انتخاباتی سرلشکر باقری: ۲۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های نیروهای مسلح درمان شدند بیگی نژاد: پیش فروش نفت برای گشایش اقتصادی باید در مجلس بررسی شود «خیابانی» نتوانسته به وظیفه خود در حوزه تنظیم بازار عمل کند مهمترین اخبار تسنیم ربیعی:‌ انتخابات ۲۱ شهریور برگزار می‌شود/ پیشنهاد جدید دولت برای تبلیغات انتخاباتی رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد فردا؛ جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی"صمت" جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد سرایت‌‌پذیری ویروس کرونا ۹ برابر شده است/ رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌‌های بهداشتی توسط مردم کافی نیست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج دانشجویی بسیج دانشجویی سازمان بسیج دانشجویی انقلاب اسلامی رئیس سازمان رهبر انقلاب اسلام ناب نیک روش دوره ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ در سومین سالگرد شهادت سردار شهید سیدمحمد حجازی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه قدس، مراسمی با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع مهاباد برگزار شد. پیروان مکتب ایثار و شهادت که ادامه  راه شهدا را ضامن بقای نظام و انقلاب اسلامی می دانند.

سرهنگ اکبر نوروزی، فرمانده قرارگاه امام سجاد (ع) و سپاه مهاباد در این مراسم گفت: سردار شهید سید محمد حجازی، مجاهدی با ایمان و راستین بود که برای خدمت به اسلام و انقلاب سر از پای نمی‌شناخت و همواره در راه اعتلای اسلام و انقلاب کوشید.

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام شیخ کاظم ابراهیمی استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به دشمنی دیرینه قوم یهود با مسلمانان گفت: دکترین نظام اسلامی بر پایه توکل به خدا و اتکا به قدرت ایمان و خودباوری تعریف و ترسیم شده و پیشرفتهای کشور در زمینه های مختلف هم در سایه رهبری واحد و اتحاد و یکدلی آحاد مردم به دست آمده است.

عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد افزود: نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر دانش جوانان و توکل بر خداوند از دورانی که حتی در تولید سیم خاردار هم ناتوان بود، اکنون موفق به ساخت و استفاده از موشک های نقطه زن علیه دشمنان اسلام شده است.

سردار حجازی 29 فروردین سال 1400 پس  از سالها مجاهدت بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به همرزمان شهیدش پیوست.

سرداری خستگی ناپذیر که بیش از چهار دهه در راه دفاع از انقلاب اسلامی مجاهدت کرد و علاوه بر ایثارگری در مناطق کردستان و آذربایجان‌غربی در سالهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی، منشاء خدمات فراوان در جبهه مقاومت علیه استکبار و صهیونیسم جهانی هم بود.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه عکس سرداران شهید راه قدس و جبهه مقاومت در حیاط مسجد جامع برپا شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز
  • دشمنان بدانند ما از فلسطین آرمان بزرگ اسلام دست نخواهیم کشید
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل
  • چرایی چیستی و چگونگیِ بیانات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار‌های رمضانی با رهبر انقلاب
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است