Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@22:36:52 GMT

فروش ۲۰ درصد هتل‌های پرمسافرترین استان مازندران

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۷۸۳۹

فروش ۲۰ درصد هتل‌های پرمسافرترین استان مازندران

تین نیوز

مازندران تعطیلات پر مسافر و شلوغی را پشت سر گذاشت، با این وجود رییس جامعه هتلداران این استان از به فروش گذاشته شدن و تغییر کاربری حدود ۲۰ درصد هتل‌های مازنداران خبر می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ستاد کرونا پیش از آن‌که تعطیلات نیمه تابستان آغاز شود، اخطار داد مردم از سفر غیرضروری به مناطق قرمز به ویژه مازندران خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده‌های مجلس این استان نیز به مردم هشدار دادند از سفر به مازندران پرهیز کنند. با این حال گزارش‌های پلیس راه و مرکز کنترل ترافیک نشان داد که حجم سفرها به این استان در تعطیلات گذشته، افزایش قابل توجهی داشته است. تصاویری هم از سواحل شمالی منتشر شده که گویای حجم مسافران و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی است. مازندران در خردادماه هم رکورد سفر واقامت را در بین ۳۱ استان شکست. با این وجود جمشید سلطان مرادی ـ رییس جامعه هتلداران مازندران ـ از وضعیت وخیم هتل‌های این استان خبر داده است.

او به ایسنا گفت که با آن‌که حجم سفرها به مازندران زیاد است اما هتل‌ها مسافر ندارند و فقط یک درصد ظرفیت اقامت در هتل‌های استان پر شد. برای همین موجی از تعدیل نیرو در هتل‌های مازندران راه افتاده است و ۲۰ درصد هتل‌ها برای فروش اقدام کرده‌اند. در مازندران بیشتر از ۳۰۰ هتل وجود دارد که حدود ۷۰ هتل ها یا برای فروش گذاشته شده‌اند یا دنبال تغییر کاربری هستند.

وی ادامه داد: بیشتر مسافران مازندران یا ویلا دارند یا خانه ای را اجاره می‌کنند. این خانه‌های غیرمجاز را هم که نه تعطیل می‌کنند و نه برخورد قاطع و نظارتی می‌شود.

رییس جامعه هتلداران استان مازنداران حدود دو سال پیش از شناسایی ۱۳۰ هزار ویلا و خانه شخصی که بدون مجوز و غیرمجاز به مسافران اجاره داده می‌شود، با ایسنا سخن گفته بود. او اکنون می‌گوید: تعداد این خانه‌ها بیشتر شده اما اراده و عزمی در برخورد با آن‌ها دیده نمی شود.

رییس جامعه هتلداران استان مازندران اضافه کرد: تنها کاری که در استان انجام داده‌اند تعطیلی تالارهای عروسی در هتل‌ها بوده است که البته با این کار هم نتوانستند جلوی مراسم‌های مردم را بگیرند، چون مردم مراسم‌هایشان را در باغ‌ها و ویلاهای اجاره‌ای برگزار می‌کنند.

وی افزود: دستورالعملی هم درباره نحوه فعالیت هتل‌ها در دوران کرونا فرستاده‌اند که بیشتر حکم یک یک کاغذ را دارد که پشت شیشه چسبانده شده است. این دستورالعمل‌ها وقتی کارایی پیدا می‌کند که نظارت باشد و ورود مسافر را به استان کنترل کنند، فعلا اراده ای در این راستا نمی‌بینیم.  

سلطان مرادی از نحوه حمایت‌ها از صنعت گردشگری در بحران کرونا، گفت: متولیان دنبال حل مشکلات هتلداران نیستند. جلسات با استاندار و ستاد کرونا هم تا به حال اثرگذار نبوده است. در چنین وضعی که هتل ها نه درآمد دارند و نه قدرت ادامه حیات، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بخشنامه فرستاده و شرکتی را برای آموزش نیروی انسانی معرفی کرده است که هزینه آن ۸۰۰ هزار تومان می‌شود و تاکید کرده که اگر این هزینه داده نشود و پرسنل توسط شرکت معرفی شده آموزش داده نشوند، پروانه هتل تمدید نمی شود. این یعنی چوب لای چرخ گذاشتن. وقتی مسافر نیست و هتل درآمد ندارد و درحال تعدیل نیرو است، چه آموزشی بدهیم.

رییس جامعه هتل‌داران ایران به تازگی اعلام کرد هتل ها از اسفندماه سال گذشته تا پایان تیرماه امسال ٧٤٠٠ میلیون تومان درآمد از دست داده‌اند و ٧۵ هزار نیروی شاغل در این بخش با خطر بیکاری مواجهند.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: رییس جامعه هتلداران رییس جامعه هتل هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید آیفون در چین کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که با توسعه حضور گوشی‌های هوآوی در بازار چین فروش آیفون در این کشور در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد سقوط کرده است.

چین بزرگترین بازار گوشی جهان به شمار می‌رود و در حالی که سال گذشته حدود ۲۰ درصد بازار این کشور دست شرکت اپل بود اما طی سال جاری این رقم به حدود ۱۵ رسیده است.

در حالی فروش گوشی‌های آیفون در چین سقوط کرده که فروش گوشی‌های هواوی ۷۰ درصد جهش کرده و این شرکت چینی حالا سهمی برابر اپل آمریکایی از بازار گوشی چین دارد.

طی ماه‌های گذشته شرکت ویووی چین توانست با پشت سر گذاشتن اپل به بزرگترین فروشنده گوشی در بازار چین تبدیل شود. هم اکنون برند آنر دومین برند پرفروش گوشی در چین به شمار می‌رود و پس از آن شرکت اپل و هواوی قرار دارند.

سقوط ۱۹ درصدی فروش گوشی‌های اپل در بازار چین موجب شده تا این شرکت بدترین عملکرد خود در بازار چین در ۴ سال گذشته را به ثبت برساند.

کد خبر 6087324 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • انسداد ۱۰ محور روستایی براثر سیلاب بهاری در مازندران
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش