Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@10:59:53 GMT

افزایش ظرفیت تولید نفت سعودی به ۱۳ میلیون بشکه

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۷۹۱۰

افزایش ظرفیت تولید نفت سعودی به ۱۳ میلیون بشکه

در شرایطی که دنیا لبریز از نفتی شده که نمی تواند در شرایط سقوط تاریخی تقاضا به سرعت آن را جذب کند، آرامکوی سعودی به دنبال افزایش ظرفیت تولید نفت خود است.

به گزارش ایسنا، امین ناصر، مدیرعامل آرامکوی سعودی که بزرگترین شرکت نفتی جهان است، تایید کرد این شرکت به طرحهای خود برای افزایش ظرفیت تولید از ۱۲ میلیون بشکه به ۱۳ میلیون بشکه در روز ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات باعث نگرانی بازار شده که در حال حاضر با مازاد ذخایر نفت در جهان روبروست.

همچنین این خبر در شرایطی اعلام شده که اوپک پلاس از ماه مه دور جدیدی از کاهش تولید را با هدف اشباع عرضه در بازار به اجرا گذاشته است و عمده بار کاهش تولید بر دوش عربستان سعودی است که تولیدش در ماههای گذشته را به میزان چشمگیری کاهش داده است.

مسئله این نیست که آیا بازار می تواند بشکه های نفت اضافی که تولید می شوند را جذب کند بلکه سوال این است که آیا آرامکوی سعودی می تواند پول بیشتری برای افزایش ظرفیت تولید خود هزینه کند به خصوص پس از انتشار نتایج مالی سه ماهه دوم که نشان داد سود خالص این شرکت ۷۳ درصد سقوط کرده است.

امین ناصر در کنفرانسی که با تحلیلگران و سرمایه گذاران پس از انتشار نتایج مالی سه ماهه دوم داشت، اعلام کرد برنامه هزینه سرمایه آرامکو برای سال ۲۰۲۱ بسیار کمتر از میزان برنامه ریزی قبلی خواهد بود و برنامه افزایش ظرفیت تولید نباید روی سرمایه در سال آینده تاثیر بزرگی داشته باشد.

هزینه سرمایه برنامه ریزی شده برای سال ۲۰۲۱ پیش از این بین ۴۰ تا ۴۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده بود.

البته باید توجه داشت که آرامکوی سعودی درباره ظرفیت تولید و نه تولید صحبت کرده است و این تهدید افزوده شدن یک میلیون بشکه در روز اضافی است که از نظر برخی در بازار هشداردهنده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آرامکوی سعودی در چندین دور توافق کاهش تولید اوپک پلاس در اتاق فرمان بوده و این شرکت عمده بار کاهش تولید این پیمان را عهده دار شده است.

طبق یافته های نظرسنجی رویترز، بزرگترین افزایش عرضه در میان اعضای اوپک در ژوییه از سوی عربستان سعودی بوده که ۸.۴ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد و تولیدش ۸۵۰ هزار بشکه در روز نسبت به ژوئن افزایش داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تولید نفت عربستان توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک افزایش ظرفیت تولید آرامکوی سعودی میلیون بشکه بشکه در روز کاهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا

بریتانیا با ارائه طرحی با امکان تقویت ۲۵ میلیارد پوندی زنجیره تأمین برق فراساحلی خود، از یک برنامه رشد صنعتی برای سه‌برابر کردن ظرفیت تولید طی ۱۰ سال آینده خبر داد. افزایش اشتغال و سود اقتصادی از جمله مزایای پیاده‌سازی این طرح است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، صنعت بادی فراساحلی بریتانیا از طرح رشد صنعتی برای ایجاد شغل، توسعه زنجیره تأمین سه‌گانه و تقویت ۲۵ میلیارد پوندی اقتصاد بریتانیا رونمایی کرد که نحوه سه‌برابر کردن ظرفیت تولید باد دریایی را طی ۱۰ سال آینده تعیین می‌کند.

صنعت بادی فراساحلی بریتانیا در حال حاضر ۳۲ هزار کارمند دارد و هر مزرعه بادی بزرگ جدید آن دو تا سه میلیارد پوند به اقتصاد کشور می‌افزاید. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ اشتغال در این بخش به بیش از ۱۰۰ هزار نفر افزایش داشته باشد و تا سال ۲۰۴۰ سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید بادی فراساحلی فرصت اقتصادی به ارزش ۹۲ میلیارد پوند برای بریتانیا ایجاد کنند.

اقدامات تعیین‌شده در برنامه رشد صنعتی (IGP) از ۱۰ هزار شغل اضافی در سال پشتیبانی و اقتصاد بریتانیا را تا سال ۲۰۳۵ تا ۲۵ میلیارد پوند بیشتر تقویت می‌کند. استقرار توربین باد در دریا نیز به پنج تا شش گیگاوات در سال افزایش خواهد داشت.

برق فراساحلی در بریتانیا

بریتانیا دومین رتبه جهانی را در احداث پروژه‌های بادی دریایی دارد. امروزه محدودیت‌های زنجیره تأمین در بسیاری از اجزای کلیدی مورد نیاز در مزارع بادی فراساحلی در بازار جهانی احساس می‌شود، بنابراین طرح ارائه‌شده کارخانه‌های استراتژیک جدید و قابلیت‌های تولیدی را شناسایی می‌کند که بریتانیا باید برای محافظت در برابر خطرات زنجیره تأمین و تقویت رشد اقتصادی ایجاد کند. این طرح همچنین پنج حوزه فناوری کلیدی را شناسایی می‌کند که بریتانیا باید سرمایه‌گذاری در آن‌ها را در راستای تضمین ارزش برای صنعت خود در اولویت قرار دهد. این حوزه‌ها شامل طراحی و ساخت پره‌های بادی دریایی و برج‌های توربین، پایه‌ها، کابل‌ها و سایر اجزای کلیدی و خدمات برای پروژه‌های داخل و خارج از کشور است.

علاوه بر این، طرح رشد جدید همچنین پتانسیل صنعت را برای هدایت نوآوری فناوری، تسریع استقرار و کاهش بیشتر اثرات زیست‌محیطی با استفاده از فناوری‌های اتوماسیون و هوش مصنوعی در پروژه‌های جدید برجسته می‌کند و برنامه‌هایی را برای گسترش امکانات آزمایشی برای فناوری‌های پیشرفته مانند مواد جدید برای تیغه‌ها دارد، همچنین به‌عنوان بخشی از تمرکز بر تحقیق و توسعه در یک مؤسسه فناوری پیشرفته جدید بالقوه و یک مرکز نوآوری ملی جدید، طرح‌هایی را برای سکوهای بادی شناور در دریا تنظیم کرده است.

هدف این طرح ارائه یک چشم‌انداز مشترک است که به صنعت، دولت‌های سراسر بریتانیا و سایر سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا سرمایه‌گذاری‌های خود را برای تقویت مشاغل سبز و تولید در بریتانیا هماهنگ کنند و در نظر دارد به بخش خصوصی کمک کند نزدیک به سه‌میلیارد پوند بودجه را در سراسر کشور بسیج کند. طرح رشد صنعتی بریتانیا بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای تقویت سرمایه‌گذاری در بریتانیا در زمینه افزایش رقابت جهانی برای فناوری انرژی پاک است.

کد خبر 745689

دیگر خبرها

  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد
  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • افزایش ۴ برابری ظرفیت تولید کارت سوخت
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه