Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه یزد آیت‌الله محمدرضا ناصری در این دیدار با اشاره به ضرورت انجام پیگیری لازم برای انتقال آب به استان افزود: خط دوم انتقال آب از خراسان در نظر گرفته شده که منطقه خوبی است و معارض دیگر نقاط نیست.

 وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با مسئله خط دوم باید اهتمام بیشتری وجود داشته باشد که بتوانیم جلوی به وجود آمدن مشکلات بیشتر در حوزه آب گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد گفت: در دیدار با سردار محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) هم بر ضرورت وجود تحرک بیشتر در این موضوع تاکید شد و باید با جدیت تمام نسبت به اجرا و تکمیل این طرح اقدام شود.

ناصری یزدی به طرح‌های انتقال آب از دریای عمان اشاره کرد و گفت: یک طرح توسط بخش خصوصی در حال اجرا است و هم با سرعت در حال انجام است ولی باید تیم مجزا برای خط دیگر انتقال از دریای عمان در نظر گرفته شود که بتوانند به صورت اختصاصی این موضوع را دنبال کند.

امام جمعه یزد افزود: موضوع بسیار مهم در ارتباط با طرح های انتقال آب استان این است که نباید به هیچ عنوان این طرح ها را خلاصه به نشست و برخواست و نوشتن صورت جلسه کرد بلکه باید حتما نسبت به اجرای صورت جلسه ها اقدامات لازم انجام شود.

ناصری یزدی گفت: مشکل اصلی یزد ، آب است و تمام تاکیدی که در حوزه انتقال آب به استان صورت می‌گیرد به دلیل این است که بتوانیم جلوی به وجود آمدن مشکلات بیشتر در حوزه کم آبی گرفته شود.

همچنین مدیرعامل آبفا استان یزد با اشاره به اینکه بحث آب در یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: مهمترین برنامه آبی استان ، اجرای خط دوم انتقال است.

اصغر ریاضتی با بیان اینکه میانگین روستاهای دارای آب شرب یزد ۲۲ درصد کمتر از میانگین کشوری است گفت: مهمترین برنامه در حال پیگیری توسط آب و فاضلاب استان را پیگیری خط دوم انتقال آب است و در حال حاضر تخصیص آب این خط انجام شده و در مرحله جذب اعتبار است.

این مسوول  ادامه داد: به نظر می رسد در شرایط فعلی مهمترین اقدامی که باید در حوزه آب استان پیگیری شود اجرای این خط است که می تواند بخش مهمی از مشکلات را برطرف کند.

ریاضتی با بیان اینکه یکسان سازی و یکپارچگی در شبکه آب به طور کامل اتفاق نیفتاده گفت: بر اساس توزیعی که صورت گرفته برخی نقاط شهر از آب انتقالی بهره مند هستند و برخی دیگر به طور کامل از آب انتقالی بهره‌مند نیستند.

وی خاطر نشان کرد: هزینه‌ها و اعتبارات مورد نیاز برای یکسان سازی رینگ شهری یزد انجام شده و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای این منظور نیاز است که بتوانیم اجرایی کنیم.

مدیرعامل آبفا تصریح کرد: امیدواریم که امسال این طرح را آغاز به کار کنیم و بتوانیم در اعتبارات سال های آینده بودجه لازم برای آن را دریافت کرده و بحث یکسان سازی رینگ شهری و بهره مندی تمام نقاط به صورت یکسان از آب انتقالی را فراهم کنیم.

ریاضتی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۶۰ درصد روستاهای یزد از آب شرب پایدار بهره مند هستند افزود: میانگین کشوری در این عرصه بیش از ۸۲ درصد است و ما فاصله حدود ۲۲ درصدی با میانگین کشوری داریم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم که بتوانیم از طرح‌های فاینانس و اعتباراتی که برای این منظور در نظر گرفته شده بخشی از مشکلات آبرسانی به روستاهای استان را برطرف کنیم.

این مسوول در ارتباط با اجرای کامل طرح پروژه فاضلاب گفت: در حال حاضر این پروژه نیاز به حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار دارد و با توجه به وضعیت تورمی، هرچه بگذرد هزینه آن بیشتر می شود.

ریاضتی گفت: باید با اقدامات لازم اقدام به تامین اعتبار مورد نیاز در این حوزه کرده و علاوه بر آن زمینه ای فراهم کنیم که بتوانیم پساب فاضلاب یزد را در عرصه های قابل استفاده بهره گیری کنیم.

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو یزد آیت الله محمدرضا ناصری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد یزد امام جمعه یزد انتقال آب طرح ها خط دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اعلام کرد : فردا ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ، نماز جمعه در همه شهر‌ها و روستا‌های گیلان برگزار خواهد شد.
همچنین نمازجمعه رشت ، فردا به امامت آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلای امام خمینی این شهر اقامه می‌شود.

دیگر خبرها

  • یادواره های شهدا منتقل‌کننده دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشد
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اهدا ۴۲ هزار سی سی خون در بیضا
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز
  • حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی | کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری