Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل تعاون روستایی استان کرمان از تامین متمرکز بیش از ۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی از ابتدای سال در استان کرمان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، رضا محمدحسینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: در عصر ارتباطات و فناوری نقش خبرنگار به‌عنوان ابزار اطلاع‌رسانی حیاتی و غیر قابل انکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت تعاونی‌ها در بخش کشاورزی و روستاها بیان کرد: تشکیل تعاونی‌ها در بخش کشاورزی درروستاها به کشاورزان خرد کمک می‌کند تا ظرفیت تولیدی و بازاررسانی را بالا ببرند.

تراژدی ورشکستی در انتظار کشاورزان جنوب کرمانی / دلالان حاصل ‌‌‌دسترنج گوجه‌کاران را با قیمت ‌اندک خریداری می‌کنند‌اعمال تعرفه صادرات‌ برای ‌پیاز فاجعه شد / کشاورزان جنوب کرمان‌2200 میلیارد تومان خسارت دیدندگزارش| حکایتی تلخ از روزگار سخت کشاورزان جنوب کرمان / مسئولان هم از حل مشکلات درمانده شده‌اند

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمان با بیان اینکه تعاونی‌های روستایی هزینه‌های مربوط به تولید، حمل ونقل، بازاریابی و فرآوری را کاهش می‌دهد افزود: این تعاونی‌ها اهرم مناسبی برای توسعه روستایی و بالابردن بهره‌وری در بخش کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: تعاون روستایی در استان کرمان در تلاش است تا با مشارکت هر چه بیشتر کشاورزان و روستائیان در قالب شرکت‌های تعاونی روستایی، شرکت‌های تولید روستایی، زنان روستایی، شرکت‌های تخصصی بخش کشاورزی در جهت بالابرد بهره‌وری در بخش کشاورزی و توسعه روستایی گام موثری بردارد.

محمدحسینی با اشاره به اینکه در سال گذشته مشارکت در خرید تضمینی 20 هزار تن گندم، خرید و فروش توافقی 89 هزار و 700 تن محصولات کشاورزی و دامی و خرید و ذخیره‌سازی و توزیع 2 هزار 100 تن میوه شب عید را داشتیم افزود: خرید، فرآوری و توزیع 6 هزار و 237 تن گندم بذری، تامین و توزیع سایر بذرهای اصلاح شده، توزیع کودهای شیمایی ازته، فسفاته و پتاسه، توزیع کودهای آلی و زیستی و توزیع سایرکودهای شیمیایی و ریزمغزی‌ها را انجام داده است.

وی با بیان به منظوربالابردن بهره‌وری وافزایش تولید اجرای طرح سیماب توسط تعاونی تولید روستایی در سطح 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی انجام شده است افزود: توسعه طرح سیماب در تعاونی‌های تولید روستایی بر روی محصول پسته درسال جاری در بیش از 3 هزار هکتار قرارداد منعقد شده است .

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه طرح سیماب از سه سال گذشته در استان کرمان اجرا شده است گفت: در طرح سیماب در استان کرمان در سال گذشته تا 20 درصد افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی را داشتیم.

وی بیان اینکه شیوع ویروس کرونا برای تعاونی‌های روستایی به یک فرصت تبدیل شده سبب شد تا این تعاونی خدمات خود را به خوبی نشان دهند افزود: در حوزه زنان روستایی 3 کارگاه در شهرستان‌های زرند و کرمان در تولید ماسک و لباس پزشکی فعال هستند و روزانه 20 هزار ماسک و 500 دست لباس پزشکی در این سه تعاونی تولید می‌شود.

محمدحسینی با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که در تعاون روستایی دنبال می‌شود تامین و توزیع متمرکز کالاهای اساسی  و محصولات کشاورزی است ادامه داد: تلاش بود تا محصولات کشاورزی از تولید به مصرف بوده و با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسند.

وی با بیان اینکه در طرح ضیافت ماه مبارک رمضان غرف شرکت تعاونی روستایی در سطح شهرستان‌ها نسبت به توزیع انواع محصولات کشاورزی، کالاهای تنظیم بازار و ضروری اقدام کرد گفت: این کالاها بین 20 تا 30 درصد زیر قیمت بازار توزیع شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از 5 هزار تن کالای اساسی و محصول کشاورزی از ابتدای امسال از مبادی اصلی تامین و به دست مصرف کننده رسیده است افزود: ایجاد زیرساخت‌های جدید برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و ایجاد فروشگاه اینترتی را در استان داشتیم.

وی با بیان اینکه حضور واسطه‌های متعدد در بحث نهادهای کشاورزی همیشه مشکل‌ساز بوده است گفت: تلاش ما بر این است که این نهاده‌ها به طور مستقیم با کارخانه‌ها قرارداد بسته و با قیمت مطلوب و کیفیت مناسب در اخیتار کشاورزان گذاشته شود.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT11 واژه های کاربردی مرتبط بازار استان کرمان بیشتر بخوانید... عرضه میوه شب عید در کرمان تا ۸ روز دیگر ادامه دارد قیمت میوه شب عید در کرمان تعیین شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... عرضه میوه شب عید در کرمان تا ۸ روز دیگر ادامه دارد قیمت میوه شب عید در کرمان تعیین شد واژه های کاربردی مرتبط بازار استان کرمان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۲ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۳ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۴ رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: گیلان موقعیت ویژه‌ای برای توسعه تجارت خارجی دارد ۵ پیشگامی هیئات مذهبی خراسان رضوی در رعایت پروتکل‌ها/ عزاداری‌ها با رعایت اصل سلامت برگزار می‌شود ۶ گفت‌وگوی تسنیم با جوان‌ترین مداح بجنورد|سلامت مردم «خط قرمز» هیئتی‌ها‌ست / مراسمات‌ را "مسئولانه" برگزار می‌کنیم+فیلم ۷ پاسخ مدیرکل آموزش‌ و پرورش اصفهان به مطالبه نیروهای خرید خدمات/ معلمان حقوق خود را از موسسان بخواهند ۸ اصول بهداشتی در هنگام استفاده از آسانسور را بیشتر بشناسید مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| راه‌آهن همدان ـ سنندج طعم تلاش را چشید / زمزمه شنیدن سوت قطار از غرب‌کشور به گوش می‌رسد گفت‌وگوی تسنیم با جوان‌ترین مداح بجنورد|سلامت مردم «خط قرمز» هیئتی‌ها‌ست / مراسمات‌ را "مسئولانه" برگزار می‌کنیم+فیلم گزارش|روایت تسنیم از علت کمبود مرغ در بازار زنجان/ گویا مشکلات مرغداران تمامی ندارد گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان مهمترین اخبار تسنیم ربیعی:‌ انتخابات ۲۱ شهریور برگزار می‌شود/ پیشنهاد جدید دولت برای تبلیغات انتخاباتی رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد فردا؛ جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی"صمت" جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد سرایت‌‌پذیری ویروس کرونا ۹ برابر شده است/ رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌‌های بهداشتی توسط مردم کافی نیست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار استان کرمان بازار استان کرمان میوه شب عید در کرمان محصولات کشاورزی استان کرمان بخش کشاورزی استان کرمان ترین اخبار تعاونی ها طرح سیماب بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق

به گزارش قدس آنلاین، رضا کنگری در پاسخ به چرایی افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی در روزهای اخیر گفت: با توجه به تعطیلات عید توزیع برخی از کالاهای اساسی به درستی انجام نشد و همین موضوع منجر به افزایش برخی اقلام در بازار شده است.

وی افزود: در حال حاضر توزیع کالاهای اساسی مانند روال سابق انجام می‌شود و بازار به ثبات رسیده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اضافه کرد: در کالاهایی چون برنج و شکر  مشکلی وجود ندارد و عرضه آنها با قیمت مصوب است.

وی در ادامه گفت: وزارت جهادکشاورزی هر کیلو شکر را با قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به بنکداران می‌دهد. بنکداران نیز با قیمت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار اتحادیه‌ها قرار می‌دهند و آنها نیز موظفند با رعایت قیمت مصوب هر کیلو ۲۸ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسانند.

کنگری تصریح کرد: برنج هندی نیز با قیمت هر کیلو ۳۳ هزار تومان در اختیار بنکداران قرار می‌گیرد که باید با قیمت هر کیلو ۳۵ هزار تومان به دست مصرف کننده نهایی برسد. برنج پاکستانی نیز با قیمت هر کیلو ۳۵ هزار تومان به بنکداران تحویل داده می‌شود که در نهایت با قیمت ۳۸ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی همچنین افزود: نظارت بر فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها نیز بر اساس آمار تراکنش آنها است تا مشخص شود دقیقا با چه قیمتی اقلام به فروش می‌رسد. اگر چه بازرسان اتحادیه نیز نظارت‌های لازم را بر بازار دارند تا قیمت‌ها بالا نرود و همچنین با گرانفروشی نیز برخورد خواهند کرد.

وی همچنین در خصوص حبوبات نیز گفت: قیمت حبوبات در بازار آزاد متفاوت شده است. وزارت جهادکشاورزی به آن ورود کرده و نظارت های لازم را انجام می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نظارت بر بازار حبوبات در حال انجام است
  • پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی با ابتکار پژوهشگران کرمانی
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • قیمت کود اوره در سال جدید اعلام شد
  • تأمین و توزیع بیش از ۵هزار تن کود شیمیایی در فامنین
  • تأمین و توزیع بیش از ۵۰۰۰ تن کود شیمیایی در فامنین
  • توزیع بیش از ۱۸ هزار تن آرد در مناطق روستایی کرمانشاه
  • خرید نهال اصلاح شده با قیمت ۲۹ هزار تومان
  • ابلاغ قیمت تضمینی چغندر قند بهاره و پاییزه
  • هشدار سطح زرد هواشناسی کشاورزی در استان کرمان/ احتمال سرمازدگی محصولات