Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@19:17:15 GMT

دلار از سد مقاومتی عقب می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۸۰۲۸

آفتاب‌‌نیوز :

مرز حمایتی ۲۱ هزار تومانی تبدیل به هسته سخت نرخ ارز شده است؛ چراکه روز دوشنبه، برای دومین بار در ۲۰ روز گذشته، هنگام برخورد به آن مورد حمایت معامله‌گران قرار گرفت. بازیگران ارزی یک بار دیگر در تاریخ ۳۱ تیرماه اجازه ندادند که قیمت به زیر مرز یادشده برود.

به گفته فعالان، پیش‌خور شدن خبر گشایش اقتصادی، اصلاح قیمت پس از ۲ هزار تومان افت و رشد نرخ حواله درهم، از جمله عواملی بودند که از برگشت افزایشی نرخ ارز حمایت کردند و دلار را به ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دومین روز کاری هفته، دلار در مرز ۲۱ هزار تومان مورد حمایت قرار گرفت. در ابتدای روز دوشنبه بسیاری از فعالان انتظار داشتند که قیمت شاخص ارزی به کانال ۲۰ هزار تومانی مهاجرت کند؛ این انتظار از آن جهت شکل گرفته بود که در ساعات انتهایی روز یکشنبه و در معاملات پشت خطی، فروش‌های ارزی ادامه یافته بود و این ارز در مقطعی حتی در محدوده ۲۰ هزار و ۸۵۰ تومانی به فروش رفته بود. روز دوشنبه، معاملات دلار در محدوده ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان آغاز شد که همچنان ۴۰۰ تومان کمتر از روز یکشنبه بود.

با این حال در ادامه روز خریدهای ارزی شدت گرفت و حدود ساعت ۴ بعدازظهر، دلار با قیمت ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار معامله شد که ۱۰۰ تومان بالاتر از نوزدهمین روز خردادماه بود. قیمت دلار یک‌بار دیگر نیز در اواخر تیرماه در کانال ۲۱ هزار تومانی مورد حمایت قرار گرفته بود. حمایت دوباره در این سطح موجب شده است که بتوان به آن لقب «هسته سخت» نرخ ارز داد.

برخی فعالان باور داشتند، برخورد دلار به کف و حمایت ابتدای کانال ۲۱ هزار تومانی موجب شد که روند دلار تغییر کند. از نگاه آنها، زمانی که بازار طی یک روز بالای ۲ هزار تومان از ارزش خود را از دست بدهد، طبیعی است که در روزهای بعد کمی قیمت تعدیل شود. در کنار این، گروه دیگری از فعالان بازار باور داشتند که رشد نرخ حواله درهم و حمایت از این ارز در مرز ۶ هزار تومانی منجر به افزایش خریدها در بازار ارز داخلی شد. روز گذشته قیمت حواله درهم نه تنها بالای مرز ۶ هزار تومانی باقی ماند، بلکه در اواسط روز عمدتا بالای محدوده ۶ هزار و ۱۰۰ تومانی مورد معامله قرار گرفت.

با این سطح از قیمت حواله درهم، ارزش دلار در ایران می‌توانست بیشتر از ۲۲ هزار و ۳۵۰ تومان باشد. گروهی از معامله‌گران عنوان می‌کردند، زمانی که قیمت دلار با نرخ حواله درهم مطابقت ندارد، نشان می‌دهد که عرضه ارز در بازار داخلی زیاد است یا اینکه معامله‌گران همچنان نسبت به بالا رفتن قیمت محتاط هستند. در کنار این، گروهی از فعالان باور داشتند، گشایش اقتصادی وعده داده شده توسط رئیس‌جمهور که به نظر می‌رسد فروش نفت به‌صورت اوراق باشد، چندان مورد توجه معامله‌گران ارزی قرار نگرفت و همین عامل موجب شد که کمی هیجان‌های فروش در بازار کاهش پیدا کند. این عده باور داشتند، اخبار مخابره شده از گشایش اقتصادی نوید داده شده توسط رئیس‌جمهور در هفته جاری و وعده رئیس‌کل بانک‌مرکزی مبنی‌بر افت دلار دو عامل مهمی بودند که در روز اول هفته منجر به سقوط ۲ هزار تومانی دلار شدند، ولی در روز دوشنبه اثر این اخبار کاهش یافته بود و وعده فروش نفت به‌صورت اوراق نیز چندان برای خریداران هراسناک نبود. با این حال بسیاری از معامله‌گران عنوان می‌کردند باید صبر کرد و دید که واقعا گشایش اقتصادی وعده داده شده چیست؟

برخی عنوان کردند، از آنجا که دلار روز دوشنبه به کانال ۲۲ هزار تومانی رفت ولی از آن عقب نشست، همچنان نمی‌توان با قطعیت گفت که قیمت از کانال کاهشی خارج شده است. با این حال، برای ثبت کاهش بیشتر نیاز است که حمایت ۲۱ هزار تومانی شکسته شود. شکست این حمایت می‌تواند زمینه‌ساز نزول دلار به زیر مرز ۲۰ هزار تومانی شود.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دلار ارز ۲۱ هزار تومانی گشایش اقتصادی ۲۱ هزار تومان باور داشتند معامله گران روز دوشنبه حواله درهم قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت دلار، یورو و درهم توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت دلار، یورو و درهم در بازار مبادله ارز و طلای ایران به شرح زیر است:

کد خبر 739609

دیگر خبرها

  • (تصویر) وقتی ۲۰۰ تومانی ارزشمند بود
  • قیمت دلار امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز ۸ فروردین ۱۴۰۲
  • اعتراض استقلالی ها به ارزش گذاری ۱.۸ هزار میلیارد تومانی ۵۱ ...
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • این بازار گزینه مهم سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۳!
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • قیمت طلا سقوط کرد/ آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت دلار امروز ۷ فروردین ۱۴۰۲
  • معامله نجومی ژیان و فولکس قورباغه ای در ایران؛ قیمت ماشین های قدیمی سر به فلک کشید (+عکس)