Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار مهر به دیدار استاندار همدان و شماری از مدیران با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: در این دیدار برخی مباحث مرتبط با حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی گفت: پیرو پیگیری‌ها و مذاکرات قبلی مبنی بر تسریع، تکمیل و ارسال پرونده ثبت‌جهانی هگمتانه با توجه به فعالیت‌های خوب انجام شده در استان، مقرر شد تا پایان سال جاری این پرونده تکمیل و در اولویت ارسال به یونسکو برای ثبت جهانی از سوی وزارت میراث فرهنگی کشور قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالمیر گفت: در این دیدار آمادگی کامل استان همدان برای رفع هرگونه مانع احتمالی برای ثبت جهانی هگمتانه در استان از سوی استاندار به وزیر اعلام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: تسریع در تملک بخش باقی مانده از عرصه طبیعی هگمتانه و اختصاص اعتبارات لازم به این محوطه، ارسال پرونده روستای اشترمل به عنوان روستای جهانی مبل و منبت گلریز در شهرستان تویسرکان به کمیته ذیربط در وزارتخانه، از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.

علی مالمیر گفت: وزیر میراث فرهنگی در این دیدار با تاکید بر هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی بخشی از همدان در حوزه میراث فرهنگی، احیای یک محور گردشگری در این استان را از مسئولان خواستار شد.

وی گفت: در دیدار جداگانه ای نیز که استاندار همدان با رئیس سازمان‌برنامه و بودجه کشور داشت، در خصوص تخصیص اعتبارات لازم برای اتمام ساختمان موزه منطقه‌ای غرب کشور در همدان، بحث و رایزنی و در این خصوص قول‌های مساعدی برای تأمین اعتبارات اخذ شد.

کد خبر 4995827

منبع: مهر

کلیدواژه: تپه هگمتانه ویروس کرونا روز خبرنگار شیراز بوشهر عید غدیر خم شیوع کرونا گرگان آمار کرونا ماه محرم کمک مومنانه شهرکرد قزوین ستاد ملی مقابله با کرونا بیرجند میراث فرهنگی ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالنگان کردستان در رویای جهانی شدن

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با اشاره به اینکه پرونده ثبت جهانی روستای پالنگان در دست اقدام قرار گرفته است گفت: تا پانزدهم اردیبهشت سال جاری باید پرونده ثبت جهانی روستای پالنگان را تکمیل کنیم و به سازمان جهانی گردشگری ارائه دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آرمان وطن‌دوست امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در جمع خبرنگاران استان کردستان، اظهار کرد: در حوزه گردشگری نباید تک محصولی عمل کنیم بلکه باید بر سایر جاذبه‌های گردشگری هر منطقه نیز تمرکز شود.

وی افزود: تنوع بخشی به جاذبه‌های گردشگری و تنوع بخشی به تأسیسات گردشگری دو اصل مهم هستند که باید مدنظر قرار گیرند چون باعث ماندگاری بیشتر مسافر و گردشگر می‌شوند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان خاطرنشان کرد: ۴۳ روستای هدف گردشگری در استان کردستان وجود دارد که ۱۳ روستا دارای مصوبه دولتی و ۳۰ روستا نیز دارای مصوبه کارگروه گردشگری استان هستند.

وطن‌دوست ادامه داد: روستای پالنگان کردستان جزو هشت روستایی بود که سال گذشته دارای شانس ثبت جهانی در سازمان جهانی گردشگری بود که با کسب ۸۶ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز، دوم شد و در نهایت روستای کندوان آذربایجان شرقی این عنوان را از آن خود کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال دوباره پرونده ثبت جهانی این روستا در دست اقدام قرار گرفته است، گفت: ارزیابی ثبت جهانی در دو سطح ملی و بین‌المللی انجام می‌شود که ما تا ۱۵ اردیبهشت فرصت داریم پرونده روستای پالنگان را جهت ثبت جهانی تکمیل کنیم.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: در این راستا مراسم هزار دف روز جمعه _سی‌ویکم فروردین_ در روستای پالنگان برگزار می‌شود و در سنوات آتی نیز این مراسم در آخرین جمعه فروردین هر سال برگزار خواهد شد.

وطن دوست افزود: در حال حاضر حداقل در حوزه گردشگری استان یک هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا در بخش خصوصی با ۹۰ طرح گردشگری وجود دارد.

کد خبر 745492

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • پالنگان کردستان در رویای جهانی شدن
  • پرونده ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی در حال تکمیل است
  • تدوین پرونده هشت روستا از کشور برای ارسال به سازمان جهانی گردشگری