Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@13:58:14 GMT

روند ابتلا به کرونا در کرمان کاهشی می‌شود اگر ...

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۸۱۰۳

روند ابتلا به کرونا در کرمان کاهشی می‌شود اگر ...

ایسنا/کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ۱.۵ ماه گذشته زنجیره انتقال ویروس در سطح استان را بالا دانست و بیان کرد: حدود ۳ یا ۴ هفته است که باتوجه به توصیه‌های جدی حساسیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بالا رفته و انتظار ما این است که از این هفته به بعد به تدریج شاهد کاهش موارد ابتلا در سطح استان باشیم اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر "مهدی شفیعی" صبح امروز ۲۱ مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: طی 24 ساعت گذشته ۵۱ مورد مبتلا قطعی به کرونا در بیمارستان‌های سطح استان بستری شدند که با احتساب این افراد تعداد موارد مثبت قطعی بستری شده از ابتدای شیوع این ویروس در استان کرمان تاکنون به ۴ هزار و ۷۴۱ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه ۱۵ فوتی ناشی از ابتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته در سطح استان کرمان گزارش شده است، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان کرمان متاسفانه ۵۴۶ نفر جان خود را از دست دادند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شاخص های ارزیابی بیماری کرونا، عنوان کرد: استان کرمان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و بیش از ۹۰ درصد شهرهای استان در وضعیت قرمز یا نارنجی هستند و براساس شاخص جمعیتی استان تعداد موارد ابتلا و فوت در استان کرمان بالا است.

وی از ۱.۵ ماه گذشته زنجیره انتقال در سطح استان را بالا دانست و بیان کرد: حدود ۳ یا ۴ هفته است که باتوجه به توصیه‌های جدی حساسیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بالا رفته و انتظار ما این است که از این هفته به بعد به تدریج شاهد کاهش موارد ابتلا در سطح استان باشیم اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ادامه پیدا کند.

شفیعی ادامه داد: اگر زنجیره انتقال ویروس را خوب مدیریت کنیم و لازمه اینکه بتوانیم وضعیت ابتلا در استان را به ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه برسانیم این است که حداقل ۹۰ درصد مردم استان توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند بنابراین همچنان استفاده از ماسک و عدم رفتن در جاهای پر ازدحام و ... الزامی است.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: خوشبختانه حدود ۸۰ درصد مردم در شهرهای بزرگ استان از ماسک استفاده می‌کنند اما شهرهای کوچک به این میزان رعایت نمی‌شود که اگر بخواهیم زنجیره انتقال را بشکنیم باید همه مسایل بهداشتی را رعایت کنیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه علائم کووید ۱۹ با برخی از بیماری‌های فصلی شبیه است لذا برخی تصور می‌کنند، این علائم مربوط به بیماری فصلی است و اقدامات پیشگیرانه را انجام نمی دهند که ۴۰ درصد این گونه است.

وی با اشاره به اینکه  ۹۰ درصد افراد دارای علائم در منزل می‌توانند دوره درمان خود را بگذرانند و پس از گذشت حدود ۱۴ روز استراحت درمان می‌شوند و ۱۰ درصد افراد نیز به دلیل فرم شدید، باید در بیمارستان بستری شوند، تصریح کرد: باتوجه به اینکه آمار بستری مبتلا به کرونا در استان کرمان هم اکنون یک روند ثابتی پیدا کرده و از روی آن می‌توانیم رفتار بیماری را در سطح استان ارزیابی کنیم. هنوز تعداد بستری‌ها در استان تغییری نکرده است که نشان می‌دهد بیماری در سطح جامعه همچنان در حال گردش است.

شفیعی با اشاره به پیش‌بینی ایجاد نقاهتگاه‌ها در شهرستان‌های استان عنوان کرد: افرادی که شرایط ایزوله شدن در خانه را ندارند، می توانند در این نقاهتگاه‌ها استراحت کنند. باوجود آنکه نیروی انتظامی، سپاه و ارتش نقاهتگاه‌هایی را در استان ایجاد کردند اما از این نقاهتگاه‌ها در استان کرمان استقبال نشد.

وی تاکید کرد: افرادی که در خانه دوران درمان خود را می‌گذرانند حتما توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و خود را از دیگر افراد خانواده جدا کرده و سایر افراد خانواده نیز مراقبت‌های بهداشتی را داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: شیلد محافظ صورت یکی از اقلام محافظ شخصی است که از کل صورت در برابر آلودگی‌ها و مواد شیمیایی محافظت می‌کند. به کارگیری این محصول به خصوص برای افرادی که جزء کادر درمانی هستند، ضروری محسوب می‌شود. زیرا مانع از برخورد ترشحات بدن بیمار به آن‌ها می‌شود و شیلد را برای عموم توصیه نمی‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان رعایت پروتکل های بهداشتی استان کرمان زنجیره انتقال سطح استان نقاهتگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی در کرمان 

محمود زین الدینی گفت: به صورت تخصصی با اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمان بازدید‌های مشترکی از تمامی مراکز عرضه فرآورده‌های گوشت، شامل: قصابی‌ها، مرغ و ماهی فروشی‌ها و رستوران‌ها در حال اجرا است و در صورت مشاهده و توجه نکردن این مراکز به ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی با متخلفین برخورد می‌شود.

وی افزود: یک واحد قصابی در شهرستان کرمان به دلیل کشتار غیر مجاز دام و رعایت نکردن ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی پلمب شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به فعالیت شبانه روزی کارشناسان نظارت دامپزشکی شهرستان کرمان در طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان افزود: جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام و عرضه فراورده‌های خام دامی به صورت غیر مجاز و خارج از شبکه نظارتی یکی از اولویت‌های دامپزشکی است. 

وی بیان کرد: انتظار می‌رود صنوف مرتبط و شاغلان در این حوزه، کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی در تمامی مراحل تولید و عرضه را رعایت کنند.

 زین الدینی با اشاره به نقش موثر و غیرقابل انکار دامپزشکی در تامین بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه بیان کرد: از همشهریان درخواست می‌شود که فراورده‌های خام دامی تازه مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی که مهر و یا برچسب و به صورت بسته بندی شده و دارای تاریخ تولید و انقضا هستند، تهیه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • اعطای جایزه به رانندگان قانونمند
  • روند مصرف سوخت در استان سمنان طی تعطیلات نوروزی چگونه بود؟
  • پلمب یک واحد قصابی در کرمان 
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • تظاهر به بستن کمربند به قیمت جان پسر جوان تمام شد
  • برگزاری «رویداد ملی آفرینو» در قالب جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • دمای استان کرمانشاه از فردا روند کاهشی دارد
  • تکمیل ظرفیت واحد‌های نیمه فعال و احیای واحد‌های راکد، اولویت کاری استان کرمان