Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ در روز‌های گذشته اخباری مبنی بر موافقت دیوان عالی کشور با درخواست سعید مرتضوی برای اعاده دادرسی منتشر شده بود که حالا رنگ واقعیت به خود گرفته است.

قرار است از ساعت ۱۰ صبح امروز در شعبه ۸ دادگاه کیفری یک استان تهران، اولین جلسه رسیدگی مجدد با حضور متهم و شاکیان پرونده ازجمله روح‌الامینی نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفته می‌شود موضوع درخواست سعید مرتضوی، پرونده کهریزک است که با حکم دادگاه در این پرونده، او محکوم به انفصال دائم از خدمات قضائی شده بود.

منبع: تسنیم لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سعید مرتضوی دادگاه سعید مرتضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست «مهریه» یک ماه بعد از ازدواج

آفتاب‌‌نیوز :

مرد جوانی با حضور در دادگاه خانواده گفت: در سال ۹۹ با همسرم ازدواج کردم. یک ماه بعد از ازدواجمان، همسرم بدون هیچ دلیلی مهریه اش را به اجرا گذاشت و ارتباط مان قطع شد. از آن زمان تاکنون در راهرو‌های دادگاه خانواده در حال رفت و آمد هستم. 

وی ادامه داد: مهریه همسرم ۱۱۰ سکه است. ابتدا هر ماه یک سکه از مهریه اش را باید پرداخت می‌کردم، ولی اکنون پس از تعدیل اقساط مهریه، سالانه یک ربع سکه باید به همسرم بدهم.

حسین گفت: پس از اینکه مهریه تقسیط شد، همسرم گفت که ۱۴ سکه و حق طلاق را به او بدهم تا به زندگی برگردد، ولی از آنجا که ثبات فکری نداشت و روان‌پریش بود، قبول نکردم. همسرم هدفی ندارد و فقط در حال اذیت کردن است. او بازی را شروع کرده و من این بازی را طولانی‌تر می‌کنم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز بعد از اینکه همسرم حق مسکن را طلب کرد، منزلی را برای الزام به تمکین همسرم معرفی کردم، ولی او حاضر به تمکین نشد؛ به همین دلیل حق نفقه اش هم ساقط شد. 

حسین ادامه داد: به نظرم همسرم مریض است و هنوز به بلوغ عقلی نرسیده است. او حتی چند نفر را اجیر کرد و مرا به کمپ بردند تا از من آزمایش اعتیاد بگیرند، با این استنباط که شاید معتاد باشم. پس از اینکه جواب اعتیادم منفی بود، به جرم آدم ربایی و ضرب و شتم از او شکایت کردم و پرونده دیگری هم در دادگاهی دیگر دارد. 

براساس این گزارش، طبق ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی، به مجرد عقد زن مالک مهر می‌شود و می‌تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید.

از زمان جاری شدن عقد ازدواج، مهریه از جانب زوجه قابل مطالبه است و در صورتی که زوج توان مالی پرداخت آن را نداشته باشد؛ باید به صورت اقساطی پرداخت شود. برای آنکه مهریه قسط بندی شود، زوج باید دادخواست اعسار از پرداخت مهریه دهد و بتواند اعسار خود را در دادگاه به اثبات برساند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • الحاق ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • درخواست مجدد برای ذکر نام مادر در کارت ملی
  • درخواست مجدد برای ذکر «نام مادر در کارت ملی»
  • خزعلی: درخواست مجدد درج نام مادر در کارت ملی
  • درخواست مجدد درج نام مادر در کارت ملی
  • محکومیت باشگاه پرسپولیس در پرونده شکایت احسان پهلوان
  • هوش مصنوعی قوانین دادرسی فدرال آمریکا را ضربه فنی کرد
  • درخواست «مهریه» یک ماه بعد از ازدواج