Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@21:22:42 GMT

۲۲ هکتار از رینگ چهارم شهر به فضای سبز اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۸۳۸۷

۲۲ هکتار از رینگ چهارم شهر به فضای سبز اختصاص یافت

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهردار اصفهان گفت: ۲۲ هکتار از رینگ چهارم شهر در محدوده مناطق ۱۰، ۱۴ و ۱۵ به فضای سبز اختصاص یافته است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اجرای پروژه رینگ چهارم شهر یکی از دستاوردهای مهم این دوره مدیریت شهری اصفهان است که با هدف کاهش ترافیک و آلودگی هوا اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فضای سبز پیش‌بینی شده در پروژه رینگ چهارم شهر، تصریح کرد: در بلوار و میدان فرزانگان ۸.۵ هکتار فضای سبز اجرا شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهردار اصفهان با بیان اینکه حدود ۱۵ هکتار فضای سبز در مجاورت پل آفتاب در بزرگراه شهید اردستانی اجرا شده است، افزود: در پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی حدود هشت هکتار فضای سبز پیش‌بینی شده که در محدوده منطقه ۱۵ خاک‌برداری در حال انجام است.

وی با اشاره به استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز افزود: استفاده از پساب بر اساس قانون هوای پاک است، زیرا ماده ۲۲ قانون هوای پاک تاکید دارد که وزارت کشور و وزارت نیرو پساب را برای استفاده در فضای سبز و اطراف شهر در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد، بنابراین شهرداری مستثنی نبوده و این اقدام را دنبال می‌کند.

مرتضایی‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی پایش پساب در سازمان، گفت: در سازمان پارک‌ها با آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست نیز همکاری داریم تا پس از تصفیه و پایش پساب اجازه استفاده از آن برای آبیاری فضاهای سبز شهر صادر شود؛ البته پایش‌ها به صورت روزانه انجام و با حساسیت بالایی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در راستای توسعه جنگل کاری‌های کمربند سبز شهر در عرصه‌های متعددی دیم‌کاری انجام شده است، گفت: سال گذشته ۶۴ هکتار دیم‌کاری در شهر اصفهان انجام و تمام بذرها سبز شده و می‌توانیم تا دو سال آینده آن را به فضای سبز شهر اضافه کنیم.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهردار اصفهان تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، دیم‌کاری‌ها تا ۲۰۰ هکتار در کمربند شهر ادامه خواهد داشت زیرا برای دیم‌کاری نیازی به تأمین آب و سیستم آبرسانی وجود ندارد.

کد خبر 438215

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رینگ چهارم فضاي سبز شهري سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان شهر شهرداری اصفهان کلانشهر شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان پارک ها رینگ چهارم شهر فضای سبز شهر فضای سبز دیم کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طرح مبارزه با سِن گندم در اراضی و مزارع استان با روش سم پاشی در شهرستان‌های گلپایگان، نطنز، آران و بیدگل، کاشان و دیگر مناطق اصفهان در دستور کار قرار گرفته و تا پایان اردیبهشت جاری ۸۵ هزار هکتار در استان اصفهان سم پاشی می‌شود.


منصور شیشه‌فروش افزود: سن غلات مهمترین آفت گندم و جو در ایران و جهان است و خسارت این حشره به‌صورت کمی (کاهش میزان محصول گندم و جو) و کیفی (کاهش کیفیت گندم برای آرد و نان) پدیدار می‌شود.


وی افزود: همچنین دیدبانی مشترک مبارزه با «ملخ مراکشی» با کمک بخش حفظ نباتات جهاد کشاورزی در استان اصفهان به خصوص در منطقه سادات‌آباد سمیرم و لردگان آغاز و آفت ملخ آن پایش و بررسی می‌شود.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته مبارزه و سم‌پاشی با ملخ مراکشی در چهار هزار هکتار از مزارع استان انجام گرفت، افزود: امسال نیز پایش و ردیابی در ۱۰ هزار هکتار مزارع سمیرم، لنجان و تیران در برنامه قرار گرفته و از اردیبهشت جاری آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • این هونگچی می خواهد بنتلی باشد! (+تصاویر)
  • ایرانی‌ها چقدر کار می‌کنند دیگران چقدر؟
  • اختصاص اعتبار ویژه به روستاهای فاقد دهیاری گچساران