Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@15:12:00 GMT

تغییر نام خیابان سازمان آب به نام مهندس بازرگان

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۸۴۲۳

تغییر نام خیابان سازمان آب به نام مهندس بازرگان

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تغییر نام ۷ خیابان در پایتخت رأی مثبت دادند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز بررسی نام گذاری چند معبر تهران را در دستور کار قرار دادند که محمد جواد حق شناس به عنوان رئیس کمیته نام گذاری شورای شهر به تشریح این نام گذاری‌ها پرداخت و گفت: پیشنهاد شده است که یک پل بی نام در بزرگراه آزادگان واقع در منطقه ۲۱ به نام سرلشگر خلبان شهید مکری نام گذاری شود و همچنین پیشنهاد شده است که کوچه حاج عبدالمحمود در منطقه ۱۱ که جنب بیمارستان فارابی قرار دارد به نام پروفسور شمس که بنیانگذار بیمارستان فارابی و  مؤسس انجمن چشم پزشکی ایران است، گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین به پیشنهاد مسجد جامعی نام گذاری خیابان سازمان آب حدفاصل بزرگراه شیخ فضل الله نوری تا بلوار آیت الله کاشانی در محدوده گذر صادقیه در منطقه ۲ و ۵ به نام مهندس بازرگان پیشنهاد شده است و این در حالی است که خیابان سازمان آب ۱۷ بار در تهران تکرار شده است.

وی افزود: پیشنهاد شده که کوچه عدالت به نام شهید  علی اکبر کلاته در منطقه ۱۱ نام گذاری شود چرا که کلمه عدالت ۲۸ مورد تکرار در تهران داشته وخانواده این شهید نیز در این خیابان ساکن هستند.

حق شناس با بیان این که پیشنهاد می‌شود خیابان شاهد به نام جهادگر شهید محمد تقی ر ضوی که از بزرگان قرارگاه جهاد سازندگی در دوران جنگ است نام گذاری شود گفت: این پیشنهاد نام گذاری توسط حناچی مطرح شده که در بزرگراه ارتش قرار دارد و این در حالی است که پیشنهاد می‌شود خیابان سراج به نام جهادگر شهید آغاسی زاده نام گذاری شود چرا که خیابان سراج ۵ بار در تهران تکرار شده است.

رئیس کمیته نام گذاری شورای اسلامی شهر تهران افزود: همچنین پیشنهاد می‌شود خیابان آزادی حدفاصل بزرگراه سعیدی تا بلوار یافت آباد در منطقه ۱۸ به نام شهیدان مایلی نامگذاری شود و این در حالی است که نام آزادی ۷۱ بار در تهران تکرار شده است. همچنین پیشنهاد می‌شود میدان باربری در منطقه ۱۶ در محدوده خیابان رجایی به نام دانش آموز نامگذاری شود.

به گزارش ایسنا، حسن رسولی در مخالفت با تغییر نام کوچه حاج عبدالمحمود به نام پروفسور شمس گفت: محل کار و زندگی پروفسور شمس در خیابان ویلا بوده است و بهتر است در  همان محدوده یک نام گذاری داشته باشیم.

همچنین مسجد جامعی با بیان این که کوچه عبدالمحمود به محل اسکان کارگران و محل فروش پیچ و مهره تبدیل شده و هیچ سنخیتی با چشم پزشکی ندارد، گفت: به نظر می‌رسد باید یک مکان بهتری را انتخاب کنیم و همچنین باید بگویم که ما برای اولین بار است که می‌خواهیم یک مکان به نام دانش آموزان شهید نام گذاری کنیم و این محل به دلیل آن که محل شهادت ۱۶ دانش آموز در حمله هوایی بوده بسیار مناسب است.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ۷ مورد نامگذاری رأی مثبت دادند اما بند ۲ یعنی تغییر نام کوچه حاج عبدالمحمود به پروفسور شمس را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه برگشت دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تغییر نام خیابان ها شوراي شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد می شود نام گذاری شود پیشنهاد شده تغییر نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۶ مغازه در خیابان حائری قم

 به نقل از شهرداری قم، در راستای اجرای طرح تملک و رفع تصرف منافع پلاک‌های باقیمانده از مستاجرین و متصرفین در محدوده میدان قدیم تره‌بار شهید مطهری، عملیات تخریب ۴ باب مغازه واقع در خیابان حائری در سال گذشته انجام، و عملیات مشابه جهت تخریب ۲ باب مغازه دیگر نیز انجام شد.

به‌منظور رفع خطر از بنا‌های ناایمن و خطرساز این مجموعه که باعث ایجاد معضلات متعدد شده است، تخریب و جمع‌آوری برخی از سازه‌های موجود نیز در روز‌های آینده انجام می‌پذیرد.

شایان‌ذکر است، با توجه به اهمیت موضوع مقابله با مخاطرات و حوادث احتمالی در محدوده میدان قدیم تره‌بار شهید مطهری، انشعابات غیرمجاز، فاقد استاندارد‌های لازم و ناسالم و همچنین کنتور‌های راکد و دستکاری‌شده در این مکان جمع‌آوری‌شده است.

میدان قدیم میوه و تره‌بار شهید مطهری ازجمله نقاط پراهمیت ازنظر توزیع اقلامی همچون میوه، سبزی و صیفی‌جات در گذشته بوده که با احداث میدان بزرگ میوه و تره‌بار شهید رجایی و راه‌اندازی مراکز میوه‌فروشی و خُرده‌فروشی در تمام سطح شهر؛ دیگر الزامی به فعالیت واحد‌های فعال این مجموعه وجود ندارد، حال آنکه وضعیت بصری نامناسب این میدان و بافت فرسوده و ناایمن آن، نیازمند تأمل بیشتر و سرعت بخشیدن به فرآیند آزادسازی غرف باقی‌مانده شده و اجرای پروژه‌هایی ازاین‌دست، سبب استفاده بهینه از فضای موجود و تبدیل آن به اماکن مطلوب و موردنیاز شهروندان خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تغییر نام ۱۷ معبر شهر تهران
  • یکی از خیابان‌های شهر قزوین به نام شهید آتش‌نشان نام‌گذاری شود
  • یکی از خیابان‌های شهر قزوین به نام شهید آتش‌نشان نامگذاری شود
  • توقیف محموله اسرائیلی در مرز بازرگان
  • اطلاعیه قطع گاز در مناطقی از مهدیشهر
  • تاکسی‌های برقی کرمان موتور در خیابان های تهران
  • تولد یک افسانه؛ رونمایی از خیابان ژابی آلونسو منتهی به ورزشگاه بایرلوزکون / عکس
  • تخریب ۶ مغازه در خیابان حائری قم
  • پیشنهاد یک متخصص حوزه ترافیک؛ زمان پرداخت جریمه‌های رانندگی تغییر کند
  • موعد پرداخت جریمه‌های رانندگی تغییر کند/پیشنهاد صدور مجوز سالانه تردد به شرط پرداخت جریمه‌ها