Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@13:13:11 GMT

ماسک سه لایه در صدر شکایات مردمی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۸۴۴۹

ماسک سه لایه در صدر شکایات مردمی قرار گرفت

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت که طی تاریخ ۱۶ تیر تا ۳۱ تیرماه سال جاری، بیشترین شکایت هایی که از مردم از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت شده است، در حوزه کالایی ماسک سه لایه صنعتی، گوشت مرغ تازه، تخم مرغ، برنج هندی، شکر سفید فله و بعد از آن یخچال فریزر، نان سنگک، سیمان خاکستری و شیر کم چرب قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از شاتا، عباس تابش در خصوص عملکرد و نحوه کارکرد و فعالیت سامانه ۱۲۴ در سه ماهه اول سال جاری و نیز دو هفته پایانی ۱۶ تیر تا دوم مرداد ماه سال جاری، اظهار کرد: در سه ماهه امسال بیش از 5000 فقره شکایت مردمی راجع به تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق سامانه ۱۲۴ استان ها دریافت شده است که از این تعداد 4038 مورد شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته است و مابقی تحت بررسی کارشناسی از سوی مراجع ذیربط می باشد. هچنین آمار تعداد شکایات ثبت شده در سه ماهه اول سال جاری حاکی از آن است که استان تهران با ۱۷۰۷ فقره، از بیشترین میزان دریافت شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ برخوردار بوده که تاکنون به ۱۴۴۷ مورد شکایت در این استان رسیدگی شده است. استان ایلام با ۲۰ مورد، کمترین تعداد گزارش و شکایات مردمی ثبت ‌شده را طی این مدت ، داشته است، که از این تعداد، به ۱۲ مورد آن رسیدگی شده است.

به گفته رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی شامل تلویزیون، فریزر، یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، لاستیک پرایدی و شکر سفید فله پربازدیدترین کالاها در سامانه ۱۲۴ در سه ماهه اول سال جاری بوده‌اند. اما مطالعه آماری کالاهای ثبت شده در سامانه ۱۲۴ طی بازه زمانی ۱۶ تا ۳۱ تیرماه سال جاری نشان می‌دهد که به ترتیب محصولاتی از قبیل تلویزیون، لاستیک پرایدی، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و در نهایت شکر از کالاهای اساسی بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به آمار و گزارشات ارائه شده، طی مدت سه ماهه اول سال ۱۳۹۹، بیشترین شکایت‌هایی که از مردم از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت شده است، مربوط به گوشت مرغ تازه، شکر، برنج هندی، نان، ماسک سه لایه کشدار و بعد از آن تخم مرغ، لاستیک و دستکش لاتکس بوده است. این در حالی است که مطابق این آمار، طی تاریخ ۱۶ تیر تا ۳۱ تیرماه سال جاری، بیشترین شکایات واصله در حوزه کالایی ماسک سه لایه صنعتی، گوشت مرغ تازه، تخم مرغ، برنج هندی، شکر سفید فله و بعد از آن یخچال فریزر، نان سنگک، سیمان خاکستری و شیر کم چرب قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۲۴ شامل کالاها و خدمات ضروری و پرمصرف مردم، یعنی شش گروه کالا و بیش از ۱۶۰ قلم کالا است و از تاریخ دوم مرداد ماه ۹۸ به صورت رسمی ثبت قیمت به صورت روزانه در این سامانه آغاز شده است. سامانه چهار بخش مهم شامل بخش ثبت قیمت حدود ۱۳۰ قلم کالا توسط کاربران استانها به صورت روزانه، بخش نمایش عمومی قیمت کالاها و خدمات پرمصرف برای عموم مردم، بخش ثبت شکایات مردمی و رسیدگی به شکایات و بخش ثبت قیمت‌های خوداظهاری بنگاه‌های تولیدی است. بنابراین به صورت روزانه قیمت حدود ۱۳۰ قلم کالا توسط ۳۱ استان و جنوب کرمان از سطح بازار مراکز استان ها جمع آوری و در این بخش از سامانه ثبت می‌شود و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به صورت مستمر و روزانه گزارش مقایسه‌ای قیمت را با استفاده از این اطلاعات تهیه و برای دستگاه ها و مراجع مختلف ارسال می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شکایات مردمی مرغ تخم مرغ ماسك سه ماهه اول سال سامانه ۱۲۴ ماسک سه لایه سه ماهه سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران

هفته گذشته بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود جاری و سنواتی به حساب سهامداران واریز شد.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی، در هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳، سه شرکت پخش رازی، مجتمع جهان فولاد سیرجان، شرکت ایران دارو، سود سنواتی سود سنواتی و حق تقدم بیش از ۳۸۷ هزار سهامدار را شامل ۱۱۳ میلیارد و ۹۶۳ میلیون تومان از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان یعنی سجام واریز کردند.

در همین مدت هم ۱۱ شرکت سود جاری بیش از ۲۵۲ هزار سهامدار را به مبلغ ۸۲۸ میلیارد و ۱۸ میلیون تومان از طریق سامانه سجام پرداخت کردند.

سجام سامانه‌ای زیر ساختی که فعالان بازار با ثبت اطلاعات و احراز هویت در آن خدمات در یافت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت!/فیلم
  • افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شیراز
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • دریافت ۲۹۰ گزارش مردمی محیط زیستی در همدان
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • پاسخگویی سامانه ۱۳۷ شهرداری یزد به ۶۵۰ تماس/ گزارشات مردمی از آبگرفتگی معابر و جوی‌های شهر