Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@15:14:25 GMT

آذربایجان غربی صاحب «خانه سینمای مستند» می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۸۴۹۴

آذربایجان غربی صاحب «خانه سینمای مستند» می شود

محمدباقر بابایی گفت: آذربایجان غربی برای اولین بار صاحب«خانه سینمای مستند» می شود.

«محمدباقر بابایی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: توسعه و گسترش هنر و استعداد های هنری یکی از اولویت های ماست که خانه سینمای مستند می تواند رسیدن به این هدف را هموار کند.

 

معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: به زودی با تعیین تکلیف ثبت و هیات موسس و همچنین فرایند های عضو گیری این مکان هنری کار خود را به صورت رسمی برای اولین بار  در آذربایجان غربی شروع می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه هدف از تاسیس این خانه شناسایی، عضو گیری و حمایت از هنرمندان و فیلمسازان استان است، تصریح کرد: در دنیای هنر همیشه شاهد بوده ایم که کار های مستند در زمینه معرفی و تبلیغ اثرات ماندگار تر و بازتاب خیلی بهتری داشته است.

 

بابایی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی کنجینه عظیمی از آثار تاریخی و طبیعی است که مستند سازان می توانند در تهیه و تولید فیلم های مستند در راستای معرفی این استان به زیبایی بدرخشند.

 

این مسئول گفت: برای هنرمندان و همچنین علاقه‌مندان به فعالیت در زمینه مستندسازی، کلاس های آموزشی درطول سال برگزار می شود تا علاقه مندان به فعالیت در این زمینه، در تولید فیلم های مستند خلاقیت بیشتری به خرج داده و محصول ماندگاری تولید کنند.

 

معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی یادآور شد: رشادت های بیشماری در 8سال دفاع مقدس در دفتر سترگ تاریخ ثبت شده است که بازآفرینی آن روزها و تهیه مستند های غنی از آموزه های اخلاقی در زمینه فرهنگی و هنری می تواند کارهای بسیار فاخری را به نمایش گذارد.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: خانه سینمای مستند فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال متوالی

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سطح زیر کشت گندم امسال ۳۰۳ هزار هکتار گندم دیم و ۱۰۵ هزار هکتار گندم آبی است که از این میزان ۱۸۹ هزار هکتار در طرح جهش تولید گندم در دیم‌زار مشارکت دارد.

وی اضافه کرد: بیشترین سطح مربوط به شهرستان بوکان است با ۵۲ هزار هکتار گندم‌زار که در این طرح مشارکت دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به بیمه گندم‌زار‌ها، اضافه کرد: این موضوع اختیاری است و امسال ۱۳۰ هزار هکتار از گندم‌زار‌های طرح در استان تا این تاریخ زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

دیانتی با اشاره به اینکه خسارت سرمازدگی در اراضی دیم گزارش نشده، افزود: سطح سبز دیم‌زار‌ها امسال (سال زراعی جاری) با توجه به بارندگی‌های دی و بهمن ماه مطلوب است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: نهاده‌های لازم برای کشت‌های پاییزه را به موقع و مطابق توصیه کارشناسان استفاده کنند و به پیش‌بینی‌های هواشناسی نیز توجه لازم را داشته باشند.

ارقام گندم کشت شده در گندم‌زار‌های آذربایجان‌غربی شامل ارقام پیشگام، میهن، حیدری، حیران و زرینه و ارقام دیم شامل واران، صدرا، باران، هما، هشترود و آذر است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • چند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی
  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال متوالی
  • صدور ۳۱ حکم سبز در سال ۱۴۰۲ در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجراست
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجرا است
  • همکاری 350 هزار خیّر با کمیته امداد درآذربایجان‌غربی
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • زمینه مشارکت مردم در حوزه اقتصادی فراهم می شود