Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-23@07:02:05 GMT

تحلیل استقلال - سپاهان / بازی چند سر برد برای فرهاد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۸۵۲۹

تحلیل استقلال - سپاهان / بازی چند سر برد برای فرهاد

فرهاد مجیدی توانست با پیروزی مقابل سپاهان، پیروزی بزرگی را نصیب تیمش کند.

در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی دو تیم استقلال و سپاهان به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی شاگردان فرهاد مجیدی به پایان رسید.

به گزارش طرفداری، این دیدار اولین حضور رو در روی فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی در قامت سرمربی بود البته شایان ذکر است که این دو تیم در هفته گذشته هم به مصاف هم رفتند اما امیر قلعه نویی به دلیل کسالت و توصیه های پزشکی اجازه حضور کنار خط را نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن دیدار هم با پیروزی 2-1 استقلال به پایان رسید اما پس از بازی منتقدان و هوادران فوتبال عملکرد نه چندان مناسب سپاهان را به غیبت امیر قلعه نویی و تاثیر داور بر جریان بازی ربط دادند. به همین دلیل فرهاد مجیدی با انگیزه های فراوانی به این دیدار آمده بود تا جواب تمامی منتقدان خود را بدهد و از همه مهمتر در جدال رودررو مقابل قلعه نویی که به عنوان یکی از رقبای او برای حضور روی نیمکت استقلال برای فصل بعد بود به پیروزی برسد.

مصائب استقلال مقابل سپاهان

دستان فرهاد مجیدی برای این بازی خالی تر از همیشه بود و غیبت شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی کار استقلال را سخت کرده بود.پیش بینی می شد که بسیاری از توان هجومی استقلال با این اتفاق کاسته شود چرا که مجیدی برای این دیدار مهم ترین اسلحه های هجومی خود را در اختیار نداشت. البته گمانه زنی های بسیاری مبنی بر دلایل غیبت این بازیکنان در لیست تیم وجود داشت، بسیاری معتقد بودند که فرهاد مجیدی به این بازیکنان استراحت داده است تا بتواند آن ها را برای بازی های لیگ در اختیار داشته باشد. ابتدا بیایید برای درک تاثیر گذاری بازیکنان مصدوم استقلال عملکردشان در طول فصل را ارزیابی کنیم:

نام گل پاس گل شیخ دیاباته 13 3 ارسلان مطهری (از نیم فصل به تیم اضافه شده است) 5 0 فرشید اسماعیلی ( به دلیل مصدومیت بخش زیادی از فصل را از دست داد) 2 2

با توجه به توضیحات بالا فرهاد مجیدی چالش بزرگی را برای چینش ترکیب خود قبل از این بازی داشت چرا که این مربی برای خط حمله خود تنها مهدی قایدی، که در روز های افت خود به سر می برد را در اختیار داشت.

بررسی ترکیب

حضور 4 دفاع میانی در ترکیب ابتدایی استقلال ذهن همه را به سوی این برد که ممکن است فرهاد بازهم قصد استفاده از سیستم 3 دفاعه را داشته باشد. حضور همزمان محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، عارف غلامی و محمد دانشگر هواداران را قبل از بازی در مورد چینش و شماتیک استقلال در این دیدار سردرگم کرد. ترکیب استقلال برای این دیدار به شرح زیر بود:

  سید حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، عارف غلامی، علی کریمی، مسعود ریگی، هرویه میلیچ، آرش رضاوند و مهدی قایدی

فرهاد مجیدی برای جبران کمبود نفرات هجومی خود دو دفاع کناری خود در بازی های گذشته یعنی وریا غفوری و هرروویه میلیچ را به عنوان هافبک راست و چپ به کار برد. محمد دانشگر در پست دفاع راست و عارف غلامی نیز در دفاع چپ بازی می کرد. آرش رضاوند هم مثل همیشه جلو تر از دو هافبک دفاعی استقلال یعنی علی کریمی و مسعود ریگی حضور داشت و به تک مهاجم تیم یعنی مهدی قایدی کمک می کرد.

مهدی قایدی در این دیدار نشان داد که مقداری از دوران افت خود فاصله گرفته است و روی هر دوگل استقلال تاثیر گذار بود. علی کریمی نیز که در دوران اوج خود به سر می برد، نقش یک هافبک تمام عیار را برای استقلال بازی کرد و با زدن گل دوم استقلال تاثیر زیادی در این پیروزی داشت.

فرهاد مجیدی توانست با ابتکاری که به خرج داد از این چالش سربلند بیرون بیاید و جایگاه خود را در تم بیش از پیش تثبیت کند.

بازی چند سر برد برای فرهاد

این دیدار ارزش هایی فراتر از یک پیروزی و صعود به نیمه نهایی جام حذفی برای استقلال و فرهاد مجیدی داشت، زمانی که استقلال درحال شکست سپاهان بود نتیجه بازی های همزمان لیگ برتری نیز به گونه ای رقم خورد که این تیم بتواند با فشار و استرس کمتر دو بازی باقی مانده از لیگ برتر را انجام دهد چرا که تیم های تراکتور و فولاد، تعقیب کنندگان اصلی استقلال در جدول رده بندی مقابل شاهین و سایپا به تساوی 0-0 رضایت دادند تا استقلال با حاشیه امنیت مناسبی در رتبه دوم باقی بماند. تقریبا می توانیم سهمیه استقلال از راه لیگ برتر را قطعی بدانیم چرا که در هفته پایانی دو تیم فولاد و تراکتور در هفته پایانی به مصاف هم می روند و قطعا امتیاز از دست می دهند.

وضعیت جدول

واکنش های فرهاد مجیدی پس از گلزنی تیمش خبر از یک پیروزی بزرگ را برای او میداد او در مقابل امیرقلعه نویی که همواره اختلافات زیادی را باهم داشتند پیروز شده بود. قصه برای فرهاد حتی جذاب تر از این هم شد و پس از این بازی امیر قلعه نویی از سرمربیگری سپاهان استعفا کرد تا فرهاد تیر خلاص را بر پیکر سپاهان قلعه نویی زده باشد.

فرهاد مجیدی در بازی دیشب

حالا استقلال منتظر قرعه کشی ساعت سه است تا رقیب خود را برای نیمه نهایی جام حذفی بشناسد.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: امیر قلعه نویی فرهاد مجیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی سپاهان ۳ - هیچ می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم‌های فوتبال استقلال آبی‌پوش ملاثانی و فجر سپاسی شیراز قرار بود دیروز (یکشنبه) در چارچوب دیداری از هفته بیست‌وهشتم لیگ دسته اول مقابل هم قرار بگیرند، اما این بازی برگزار نشد. دلیل این موضوع هم ممانعت از ورود تیم‌ها به ورزشگاه غدیر اهواز عنوان شد که در نهایت لغو مسابقه را به دنبال داشت.

به گزارش تسنیم، این در حالی است که طبق تقویم برگزاری مرحله یک‌هشتم مسابقات جام حذفی، استقلال ملاثانی باید روز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ میزبان سپاهان اصفهان باشد. در شرایط فعلی که ورزشگاه تختی اهواز مشکل نور و چمن دارد و امکان برگزاری مسابقه در استادیوم غدیر نیست، برگزاری این مسابقه جام حذفی هم در هاله‌ای از ابهام است.

عبدالکاظم طالقانی رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان در پاسخ به سؤالی، ابهام در برگزاری مسابقه مذکور را تأیید کرد.

با این تفاسیر اگر استقلال ملاثانی قادر به برگزاری بازی و تأمین محل میزبانی نباشد، سپاهان در آستانه صعود بدون دردسر به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی قرار گرفته است.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898288

دیگر خبرها

  • سپاهان قافیه قهرمانی را باخته است/ دل کندن از مورایس راحت نیست
  • بازی سپاهان ۳ - هیچ می‌شود؟
  • یک ستاره دیگر سپاهان بازی با پرسپولیس را از دست داد
  • استقلال، سپاهان، پرسپولیس؛ جام به کدام می‌رسد؟
  • خلاصه بازی سپاهان و ملوان + فیلم
  • شوک به رامین رضاییان قبل از دیدار مقابل پرسپولیس
  • فرهاد مجیدی به فوتبال ایران برمی‌گردد؟
  • معرفی داور دیدار سپاهان و ملوان
  • مجیدی به لیگ برتر برمی‌گردد؟ | مدیر برنامه فرهاد تکلیف پیشنهادات را مشخص کرد
  • تکلیف بازگشت فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد