Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@19:37:24 GMT

انکار احساسات منفی در شرایط بیماری کووید ۱۹ ممنوع!

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۸۵۴۷

انکار احساسات منفی در شرایط بیماری کووید ۱۹ ممنوع!

ایسنا/خراسان شمالی روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: احساسات منفی خود را در شرایط بیماری کووید ۱۹ انکار و سرکوب نکنید.

گلناز وحیدی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: اهمیت توجه و آگاهی از موارد حفظ وبهبود سلامت روان در این روزها که اخبار بیماری کووید ۱۹ ، زمینه ترس و نگرانی را فراهم آورده است، می تواند بسیار کمک کننده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ترس از ابتلای خود یا یکی از افراد خانواده با حفظ عملکرد روزانه را طبیعی تلقی کرد و افزود: ترس از بیماری، از دست دادن و ... در شرایط کنونی طبیعی است و اگر فردی بتواند بر ترس خود غلبه کند و مدیریت داشته باشد جای نگرانی نیست.

وحیدی پذیرش شرایط و حق دادن به خود راضروری دانست و اظهارکرد: رو راست بودن با احساسات سبب می شود فرد علاوه بر احساسات منفی احساسات مثبت موجود را نیز تجربه کند .

وی حق ندادن به خود را عامل مهمی در بروز اضطراب اعلام و خاطرنشان کرد: داشتن برنامه ریزی موثر ، پذیرش شرایط موجود و باور موقتی بودن بحران و . . . می تواند در مدیریت شرایط کنونی تاثیر  به سزایی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کووید 19 احساسات منفی خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی در همدلی با احساسات از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند

مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) انجام شد، نشان داد که هوش مصنوعی در تشخیص احساسات بهتر از انسان است.

با رواج بیشتر هوش مصنوعی در زندگی روزمره، درک پتانسیل و محدودیت‌های آن در رفع نیاز‌های روانی انسان اهمیت بیشتری یافته است.

ییدان یین، نویسنده اول این مطالعه و محقق فوق دکتری در مرکز مطالعات کارآفرینی لوید گریف می‌گوید: در زمینه اپیدمی رو به رشد تنهایی، بخش بزرگی از انگیزه ما این است که ببینیم آیا هوش مصنوعی می‌تواند به مردم کمک کند که احساس کنند که درک می‌شوند.

تیم تحقیقاتی پس از دریافت پاسخ از هوش مصنوعی یا انسان، احساسات افراد در مورد شنیده شدن و سایر ادراکات و احساسات مرتبط را بررسی کردند.

شرکت‌کنندگان پیام‌هایی را دریافت کردند که توسط هوش مصنوعی یا یک پاسخ‌دهنده انسانی ایجاد شده بود.

شریل واکسلاک، استادیار مدیریت و سازمان در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، گفت: آنچه که ما دریافتیم این است که منبع واقعی و فرضی پیام نقشی ایفا کرده اند. افراد وقتی فهمیدند پیام از سوی هوش مصنوعی آمده است، احساس شنیده شدن داشتند، اما وقتی فهمیدند که پیام از طرف انسان است، احساس درک شدن کمتری داشتند.

افراد همچنین گزارش دادند که وقتی متوجه شدند که پاسخ در همدلی از هوش مصنوعی سرچشمه می‌گیرد، احساس ناراحتی کردند که این موضوع چشم انداز احساسی پیچیده‌ای را که تعاملات هوش مصنوعی و انسان دنبال می‌کند برجسته می‌سازد.

پاسخ‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی با افزایش امید و کاهش پریشانی همراه بود که نشان‌دهنده تأثیر عاطفی مثبت بر گیرندگان است.

این یافته‌ها پتانسیل هوش مصنوعی برای تقویت توانایی انسان برای درک و برقراری ارتباط را برجسته می‌کند و سؤالات مهمی را در مورد معنای واقعی شنیده شدن و سؤالات عملی در مورد این که چگونه به بهترین وجه از نقاط قوت هوش مصنوعی برای حمایت از شکوفایی بیشتر انسان استفاده شود، مطرح می‌کند.

این مطالعه در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

منبع: مدیکال اکسپرس

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • مسیریابی دلار با خروج احساسات
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • هوش مصنوعی در همدلی با احساسات از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • آدم‌های دورو و ریاکار همیشه این ۹ جمله را می‌گویند!
  • فیلم| ابراز احساسات اهالی جنین موقع حمله ایران به اسرائیل
  • فیلم/ ابراز احساسات اهالی جنین موقع حمله ایران به اسرائیل
  • ببینید | نمی‌شود انکار کرد که این یک حملۀ تاریخی به اسرائیل بود که هیبت آن را از بین برد
  • بی‌بی‌سی فارسی درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفت؟ ‌| نمی‌شود انکار کرد که ...
  • بازماندگان کووید شدید ماه‌ها بعد با مشکلات سلامتی مواجه می شوند