Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@20:59:37 GMT

افزایش ۵۵ برابری تولید ماسک تنفسی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۸۷۵۲

افزایش ۵۵ برابری تولید ماسک تنفسی

دبیر کارگروه مقابله با کرونا وزارت صمت (ستاد لجستیک کرونا)، ضمن ارائه جدیدترین آمار تولید تجهیزات و اقلام بهداشتی مقابله با کرونا، از افزایش ۵۵ برابری تولید ماسک تنفسی از زمان شیوع ایپدمی کرونا خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شاتا، جمشید گلپور اظهار کرد: در راستای تولید اقلام و محصولات بهداشتی برای مقابله با کرونا و با برنامه ریزی‌های انجام شده توسط این وزارتخانه، تولید الکل نیز افزایش دو برابری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش ۱.۵ برابری تولید مایع دستشویی، بیان کرد: از ابتدای امسال تولید دیگر اقلام شوینده مرتبط با پیشگیری از کرونا نیز افزایش داشت که از جمله آن به افزایش ۳۳ درصدی تولید صابون می‌توان اشاره کرد.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت در ادامه گفت: همچنین در این مدت تولید انواع دستکش افزایش ۲.۵ برابری و تولید مواد ضدعفونی کننده افزایش ۸ برابری داشت.

گلپور با اشاره به دیگر آمار و ارقام تولید محصولات مرتبط با پیشگیری و درمان کرونا اضافه کرد: تولید محافظ صورت افزایش ۱۰۰۰ برابری و تولید گان لمینت شده و لباس یکسره نیز افزایش ۸۶۰ برابری داشت.

به گزارش ایسنا،  از اواخر تیر ماه جدال بر سر رعایت نرخ مصوب ماسک بالا گرفته و در حالی که وزارت صنعت، معدن و تجارت داروخانه‌هایی را که ماسک را با قیمت بیش از ۱۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند "متخلف" توصیف می‌کند، داروخانه‌ها می‌گویند تاکنون هیچ ماسکی با نرخ مصوب دریافت نکرده‌اند و قیمت ماسک در داروخانه نیز بیش از ۲۰۰۰ تومان است. البته وزارت صمت وعده داده که در فرآیند سیستمی کردن تولید و توزیع ماسک، اگر تخلف هر یک از شبکه های تولید و توزیع احراز شود، سهمیه مواد اولیه آنها قطع می‌شود که این روند می‌تواند مانع از گران‌فروشی ماسک شود.

در همین راستا میانه مرداد ماه اعلام شد که همه واحدهای تولید و توزیع ماسک موظف به درج اطلاعات در سامانه جامع تجارت شدند و بر این اساس داروخانه‌ها نیز موظف شدند میزان کالایی، نام شرکت پخش و قیمت و فاکتور رسمی آن را در این سامانه یا سامانه تیتک وزارت بهداشت تایید کنند چراکه این دو سامانه به هم متصل شده است.

همچنین با وجود اینکه وزارت صمت پیش‌تر اعلام کرده بود که مواد اولیه برای تولید روزانه ۱۰ میلیون ماسک تامین است، اما دبیر انجمن داروسازان می‌گوید تولیدکنندگان از مواد اولیه کافی برای تولید برخوردار نیستند یا اینکه باید مواد اولیه تولید ماسک را بر اساس تغییرات نرخ ارز و از بازاری بسیار پرنوسان، تهیه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقلام بهداشتی کروناویروس ماسك مواد اولیه وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳

جعفر جندقی ئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه اجلاس معاونان بهداشت دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در بیمارستان قلب تهران، گفت: خوشبختانه امسال در بسیاری از زمینه‌ها و شاخص‌های بهداشتی در حوزه بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی شاهد رشد ۲ تا ۲.۵ برابری بودیم.

وی افزود: مقدار مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته که امسال کشف و معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج شد نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشت.رئیس مرکز سلامت محیط و کار ادامه داد: سنجش انجام شده از محیط و مواد غذایی و سطوح با دستگاه‌های پرتابل ۱۵۵ درصد یعنی بیش از ۲.۵ برابر نسبت به سال قبل رشد کرد.

جندقی اظهار کرد: در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ کل بازرسی‌ها شامل بازرسی از مراکز اقامتی، بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی نسبت به سال ۱۴۰۲ از رشد ۷۸ درصدی برخوردار شد.

وی افزود: بازرسی از مراکز اقامتی ۴۱ درصد و بازرسی از اماکن بین راهی ۳۸ درصد رشد پیدا کرد و تعداد واحد‌های صنفی تعطیل شده به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی امسال ۳۶ درصد افزایش یافت.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: شاخص کنترل کیفی آب و موادغذایی اعم از نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد و کلرسنجی از منابع آب آشامیدنی نیز ۱۰۸ درصد رشد یافت.

وی با بیان این که بازرسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ از ۸ صبح تا ۸ شب فعال بوده و بازرسی‌ها متناسب با شرایط هر استان و شهرستان افزایش می‌یافت، خاطرنشان کرد: امسال مدت زمان بازرسی‌ها با توجه به نظر معاون بهداشت هر دانشگاه از ۱۲ ساعت تا ۲۴ ساعت در روز‌های اداری و غیراداری، قابل افزایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳
  • افزایش ۵ برابری مبلغ جریمه‌های رانندگی برای کدام تخلفات است؟
  • افزایش ۳ برابری طرد اتباع از استان تهران
  • افزایش ۴ برابری ظرفیت تولید کارت سوخت
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها مشارکت کردند
  • افزایش ۱۲ برابری حجم طرح های راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد
  • افزایش ۱۲ برابری حجم طرح‌های راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای یزد