Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:32:17 GMT

سومین جشنواره و هفته فیلم ایران در ژاپن افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۸۸۴۵

سومین جشنواره و هفته فیلم ایران در ژاپن افتتاح شد

با استقبال تعداد زیادی از علاقه‌مندان ژاپنی در اولین روز، سومین جشنواره و هفته فیلم ایران از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن "سومین هفته فیلم ایران در ژاپن" با همکاری شهرداری میناتوی توکیو، یونی فیلم ژاپن (مسئول کمیته برگزاری جشنواره بین المللی فیلم توکیو)، فدراسیون تولید کنندگان سینمای ژاپن، اداره کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد فارابی طی مراسمی روز دوشنبه 20 مرداد ماه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، در روز ابتدایی این جشنواره و طی نمایش ۴ فیلم (ویلایی ها، 18 درصد، مادری و آذر)، حدود ۳۰۰ نفر از علاقه مندان ژاپنی و جمعی از ایرانیان و دانشجویان مقیم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری حضور یافتند و مراسم افتتاحیه نیز با شرکت حدود ۱۰۰ نفر در سالن‌ آکاساکای توکیو برگزار شد.
در ابتدای این برنامه و پس از پخش نماهنگ ویژه سومین هفته فیلم توکیو، رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در ژاپن طی سخنانی با اشاره به برگزاری سومین دوره این برنامه و ابراز خرسندی از فعالیت های فرهنگی اجرا شده در دو کشور گفت: ایران و ژاپن بیش از ۱۳۰۰ سال روابط تاریخی و فرهنگی دارند و از جمله زمینه های بسیار مهم همکاری ها، هنر سینما و فیلم های ارزشمندی است که در طول سال های گذشته در دو کشور به نمایش در آمده و زمینه شناخت بیشتر و توسعه روابط فیمابین را فراهم نموده است.
دیوسالار ابراز امیدواری کرد با توسعه شناخت هر چه بیشتر، شاهد توسعه همکاری ها و تعاملات بین دو کشور و ملت بزرگ ایران و ژاپن باشیم .
در بخش دیگری از این برنامه، سخنان یوشیهیکو یاتابه مدیر ارشد برنامه‌ریزی جشنواره بین المللی فیلم توکیو به نمایندگی از سوی یونی فیلم ژاپن ارائه شد که گفت: به رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن برای برگزاری سومین جشنواره فیلم در ژاپن تبریک می گویم و باید اعلام کرد سطح و کیفیت فیلم ها، کارگردانان و هنرمندان ایرانی بسیار بالا و ارزشمند است و هر سال در جشنواره بین المللی فیلم توکیو نیز با موفقیت حضور دارند.
وی اظهار امیدواری کرد تا روابط سینمایی دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.
در ادامه این مراسم نیز فیلم ویلایی ها به نمایش درآمد.
در این دوره، ۷ فیلم با زیرنویس ژاپنی و صدای اصلی که از سوی رایزنی فرهنگی به صورت مستقل ترجمه و زیرنویس گردیده شامل ویلایی ها، مادری، آذر، مستند دفاع مقدس با نام ۱۸ درصد، طعم شیرین خیال، حوض نقاشی و خیلی دور خیلی نزدیک به نمایش در خواهد آمد.
همچنین در حاشیه این برنامه نمایشگاهی از آثار فرهنگی و هنری برپا گردید و نشریات و کتب رایزنی نیز به علاقه مندان معرفی و ارائه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و ژاپن فیلم توکیو هفته فیلم دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد

نمایشگاه بناهای تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بناهای تاریخی در عمارت مسعودیه افتتاح شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، ابراهیمی قائم مقام صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی یا قدردانی از خانه هنر دل‌افکن در برگزاری این نمایشگاه، نقش هنرمندان را در راستای معرفی بناهای ارزشمند تاریخی موثر دانست.

او افزود: صندوق توسعه و احیا همواره تلاش خود را بر احیا و نگهداشت آثار تاریخی گذاشته است و این مهم در سال جاری نیز با جدیت ادامه می‌یابد‌.

مریم دل‌افکن مدیر اجرایی این نمایشگاه نیز با قدردانی از حمایت‌های صندوق توسعه و احیا در برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: در نمایشگاه آثار بناهای تاریخی ایران حدود 50  هنرمند آثار خود را در رشته‌های مختلف هنری از جمله مجسمه‌سازی، صنایع دستی، دیجیتال آرت، نقاشی خط، نقاشی با مداد رنگی، رنگ روغن، آبرنگ و پاستل با موضوع بناهای تاریخی به نمایش گذاشته‌اند. 

چهره برگزیده هنر انقلاب در سال 1402 معرفی شد

او افزود: علاقه‌مندان به هنر  می‌توانند امروز پنج شنبه 30 فروردین و فردا جمعه از ساعت 11 تا 17 با مراجعه به مجموعه تاریخی مسعودیه واقع در میدان بهارستان از آثار هنرهای به نمایش گذاشته شده بازدید کنند.  

دل‌افکن برپایی این نمایشگاه را پلی برای ارتباط بین گذشته و حال، تاریخ وهنر و فرهنگ غنی کشورمان دانست و گفت: رویکرد اصلی ما، معرفی بناهای تاریخی و کمک به بازسازی این بناها و کاروانسراها و ثبت بیشتر بناهای مذکور است.

دل‌افکن با اشاره به اینکه کارهای تحقیقاتی، نوشتاری و هنری نمایشگاه حدود دو ماه به طول انجامید، گفت: هنرمندان تا 20 فروردین برای ارائه آثار خود مهلت داشتند و از میان تعداد زیادی آثار، بهترین تابلوها را برگزیدیم. در کنار نمایش آثار، کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی هم برگزار می‌شود.

ویدا کوشا پژوهشگر و فعال فرهنگی و اجتماعی نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت هنر اظهار داشت: هنر می‌آید که مرهم زخم‌ها باشد و تاثیر آن نیز در جامعه در برخی مواقع بیش از آن است که تصور می‌کنیم.

او با بیان اینکه اگر هنرمند تاریخ را نداند نمی‌تواند اثر فاخری را تولید کند بیان کرد:  اگر عقبه هنری و تاریخی را نسل به نسل منتقل کنیم اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: بن‌مایه هر هنرمند یک مسئولیت اجتماعی است که خلق زیبایی کند و طوری این زیبایی را خلق کند که حس خوب منتقل شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حضور ۹۰ بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی زیبایی شتر در انبارالوم
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن
  • انبار الوم میزبان سومین جشنواره ملی زیبایی شتر
  • «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی