Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@08:47:24 GMT

عراق ۳.۶۹۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۸۹۳۰

عراق ۳.۶۹۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد

‍‍‍‍‍‍

شرکت بازاریابی نفت عراق، سومو، اعلام کرد این کشور ۳.۶۹۷ میلیون بشکه در روز نفت خام در ماه جولای تولید کرده که تقریباً برابر با ۳.۶۹۸ میلیون بشکه در روز تولید شده در ماه ژوئن بوده است. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اس پی گلوبال پلتس، تولید نفت عراق در ماه جولای با احتساب تولید نفت منطقه نیمه خودمختار کردستان، نسبت به ماه ژوئن ثابت ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، این کشور نتوانست به هدف خود در تعهد به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس برسد و تولید مازاد خود را در ماه‌های مه و ژوئن جبران کند.

 شرکت بازاریابی نفت عراق، سومو، اعلام کرد دومین تولید کننده نفت اوپک 3.697 میلیون بشکه در روز نفت خام در ماه جولای تولید کرده که تقریباً برابر با 3.698 میلیون بشکه در روز تولید شده در ماه ژوئن بوده است. عراق باید طبق قرارداد کاهش تولید 3.592 میلیون بشکه در روز در جولای تولید می‌کرد.

 صادرات نفت عراق که صادرات از منطقه کردستان را هم در بر می گیرد، 0.75 درصد کاهش یافت و به 3.194 میلیون بشکه در روز رسید. این رقم در ماه ژوئن برابر با 3.218 میلیون بشکه در روز بود.

تاکید عربستان و عراق بر تعهد کامل به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاسافزایش واردات برق و گاز ایران توسط عراق با اجرای توافق کاهش تولید اوپک

 عراق حدود 70 هزار بشکه در روز بیش از ماه قبل نفت تولید کرده ولی تعهد 83 درصدی آن به قرارداد کاهش تولید بسیار بهتر از عملکرد آن در ماه مه با 44 درصد تعهد بوده است.

 عراق قول داده بود مازاد تولید خود در ماه‌های مه  تا جولای را با کاهش 400 هزار بشکه دیگر در روز در ماه های اوت و سپتامبر جبران کند. سهم تولید نفت عراق در ماه اوت برابر با 3.804 میلیون بشکه در روز است. این رقم، کاهش تولید داوطلبانه این کشور را در بر نمی گیرد. در واقع عراق باید در ماه های اوت و سپتامبر 3.404 میلیون بشکه در روز تولید داشته باشد.

انتهای پیام/36

 

R7586/P/S7,80,85/CT10 بیشتر بخوانید... ایران آماده گسترش تجارت با کردستان عراق است عراق ۲.۷۶ میلیون بشکه در روز نفت صادر کرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ایران آماده گسترش تجارت با کردستان عراق است عراق ۲.۷۶ میلیون بشکه در روز نفت صادر کرد پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد ۲ هشدار احمد توکلی به رئیس جمهور: نام ساقط کردن کشور «گشایش» است؟ ۳ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۱| کاهش قیمت طلا به ۲۰۱۸ دلار ۴ مردم بدانند، بورس تیغ دولبه است؛ هم سود دارد هم ضرر ۵ گزارش تسنیم| پشت‌پرده لغو عرضه «دارا دوم»؛ بین ۲ وزیر دعوا شد ۶ توضیحات جدید خصوصی‌سازی درباره توقف عرضه صندوق دارا دوم؛ «وزارت نفت تعلل کرد» ۷ حق مسکن ۳۰۰هزارتومانی کارگران برای تصویب نهایی به هیأت دولت رسید ۸ سازمان خصوصی‌سازی یک تنه بورس را منفی کرد مهمترین اخبار اقتصادی هشدار احمد توکلی به رئیس جمهور: نام ساقط کردن کشور «گشایش» است؟ جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد وزیر نفت: با عرضه پالایشگاه‌ها در بورس مخالف نیستیم/ اختلاف را عده‌ای بیکار پروبال می‌دهند + فیلم وزارت اقتصاد به دنبال تغییر قوانین مجوز کسب‌و‌کار/ مجلس و دولت دور می‌خورند؟ مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است ترفند جدید مثلث شوم«عربستان، آمریکا و فرانسه» برای دولت جدید لبنان و ۲ سناریوی احتمالی نشست بررسی «روز مقاومت»/کاظمی قمی: مقاومت طرح نامشروع آمریکا را در منطقه به هم ریخت/ زارعی: مقاومت در حال توسعه نقش فرامنطقه‌ای است وزیر نفت: با عرضه پالایشگاه‌ها در بورس مخالف نیستیم/ اختلاف را عده‌ای بیکار پروبال می‌دهند + فیلم رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز نفت قرارداد کاهش تولید نفت عراق ماه ژوئن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد در سال ۱۴۰۲

براساس آمار تولید فولاد کشور در سال ۱۴۰۲ به ۳۲ میلیون و ۱۰۸ هزار تن رسید که بالاترین میزان در تاریخ تولید این محصول است. این میزان تولید در مقایسه با سال پیش از آن رشد ۵.۵ درصدی نشان می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیشترین نرخ رشد تولید در زنجیره فولاد با 9.2 درصد برای شمش فولادی به ثبت رسید و کاهش تولید سالیانه در میلگرد، ورق گرم، ورق سرد و اسلب رقم خورد.

کمتر بودن نرخ رشد تولید آهن اسفنجی نسبت به فولاد میانی و 130 هزار تن کاهش تولید ورق گرم با وجود کسری موجود در این محصول، از دیگر بخش های این گزارش است.

براساس این گزارش، بیشترین نرخ افت تولید با 2.8 درصد برای ورق سرد به ثبت رسید، در حالی که واردات آن 2.5 برابر شد. همچنین مازاد عرضه هم نرخ رشد تولید گندله را کاهش نداد و معادل 2 برابر میلگرد تولیدی، شمش تولید شد. ثبات در تولید محصولات فولادی در سطح سال گذشته معادل 21 میلیون و 500 هزار تن رقم خورد.

 

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد
  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید
  • رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد در سال ۱۴۰۲