Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-20@03:10:36 GMT

ارتباط چاقی مادران با رشد کودک

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۸۹۶۶

ارتباط چاقی مادران با رشد کودک

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که چاقی در مادران می‌تواند مانع از رشد مغز نوزادان در سه ماهه دوم بارداری شود.

این تحقیقات با هدایت محققان دانشکده پزشکی NYU Grossman، شاخص توده بدنی بالا (BMI) که نشانگر چاقی است ، به تغییرات در دو ناحیه مغز یعنی قشر جلوی مغز و اینسولار مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مناطق نقش مهمی در تصمیم گیری دارند و با اختلالاتی که قبلاً با اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (ADHD)، اوتیسم و ​​پرخوری در ارتباط بوده است.

محققان در مطالعه جدید خود، با انتشار آنلاین 11 آگوست در مجله روانشناسی و روانپزشکی کودکان، 197 گروه از سلولهای عصبی متابولیکی فعال در مغز جنین را بررسی کردند.

نویسندگان این مطالعه با استفاده از میلیونها محاسبه، براساس بیش از 19هزارارتباط احتمالی بین گروه‌های عصبی ،گروه ها را به 16 زیر گروه معنی دار تقسیم کردند.

آنها فقط دو ناحیه از مغز را پیدا کردند که اتصالات آنها به یکدیگر از نظر آماری شدیداً با BMI مادر مرتبط است.

موریا توماسون استاد روانپزشکی کودک اعلام کردند که یافته های ما تأیید می کنند که چاقی یک مادر ممکن است در رشد مغز جنین نقش داشته باشد، که توضیح دهنده برخی از نگرانی های سلامت شناختی و متابولیکی را که در کودکان متولد شده از مادرانی با BMI بالاتر است.

توماسون همچنین می گوید از آنجا که میزان چاقی در ایالات متحده در حال افزایش است، درک این مسئله مهم است که چگونه این بیماری می تواند بر رشد اولیه مغز تأثیر بگذارد.

مطالعات قبلی نشان می دهد ارتباط بین چاقی و رشد مغز بیشتر به عملکرد شناختی در کودکان پس از تولد توجه داشته است. اعتقاد بر این است که تحقیقات جدید اولین موردی است که تغییرات فعالیت مغز جنین در رحم و حتی در اوایل شش ماه بارداری را اندازه می گیرد.

توماسون گفت که این روش برای از بین بردن تأثیر احتمالی تغذیه با شیر مادر و سایر عوامل محیطی که پس از تولد رخ می دهد و بررسی اولیه منشا اثرات منفی BMI مادر بر مغز کودک در حال توسعه طراحی شده است.

تیم تحقیق برای این مطالعه 109 زن با BMI از 25 تا 47 را استخدام کردند. طبق گفته موسسه ملی بهداشت ، زنان با شاخص توده بدنی 25 یا بالاتر دارای اضافه وزن و با عدد بالاتر از 30 دارای چاقی هستند؛ این زنان بین شش تا نه ماه حامله بودند.

تیم تحقیقاتی برای اندازه گیری فعالیت مغز جنین و نقشه ارتباط بین تعداد زیادی از سلولهای مغزی که در مناطق مختلف مغز جمع شده‌اند؛ از تصویربرداری MRI استفاده کردند. سپس، شرکت کنندگان در مطالعه را باهم مقایسه کردند تا تفاوت در چگونگی ارتباط گروه های عصبی با یکدیگر بر اساس BMI را تشخیص دهند.

محققان هشدار می دهند که مطالعه آنها به گونه ای طراحی نشده است که مستقیماً بین تفاوت های موجود در آنها و مشکلات نهایی شناختی یا رفتاری در کودکان ترسیم شود.

این مطالعه تنها به فعالیت مغز جنین می پردازد. اما توماسون اعلام کرد که آنها اکنون تصمیم دارند که به مرور زمان فرزندان به دنیا آمده این شرکت کنندگان را بررسی کنند تا مشخص شود آیا تغییرات فعالیت مغز منجر به اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی، مسائل رفتاری و سایر خطرات سلامتی می شود.

انتهای پیام/

178 / 336 چاقی مغز نوزادان جنین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: چاقی مغز نوزادان جنین فعالیت مغز مغز جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط عجیب آسپیرین و دیابت نوع دو

آفتاب‌‌نیوز :

دیابت نوع ۲، نوعی اختلال در نحوه تنظیم استفاده از قند به عنوان سوخت بدن است که در طولانی مدت منجر به گردش بیش از حد قند در جریان خون شده و در نهایت، می‌تواند باعث اختلال در سیستم گردش خون، سیستم عصبی و سیستم ایمنی شود.

تیم تحقیقاتی در این مطالعه، داده‌های حدود ۱۶ هزار فرد سالم که حداقل ۶۵ سال داشتند را مورد بررسی قرار دادند. تعدادی از شرکت کنندگان، به صورت تصادفی روزانه ۱۰۰ میلی گرم آسپرین مصرف کردند و گروه دیگر در معرض دارونما قرار گرفتند.

در طول یک پیگیری متوسط ۵ ساله، ۹۹۵ مورد دیابت ثبت شد که ۴۵۹ نفر از آن‌ها متعلق به گروه آسپرین بودند و ۵۳۶ مورد به دارونما تعلق داشتند. در مقایسه با گروه دارونما، گروه آسپرین، ۱۵ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار داشتند. علاوه بر این، گلوکز پلاسمای ناشتا (FPG) نیز با سرعت پایین تری در گروه آسپرین افزایش یافت.

دانشمندان پیشنهاد دادند:با توجه به افزایش شیوع دیابت نوع ۲ در میان افراد مسن، پتانسیل دارو‌هایی مثل آسپرین که دارای خاصیت ضد التهابی هستند، برای پیشگیری از دیابت نوع ۲ یا بهبود سطح گلوکز قطعا ارزش مطالعه بیشتر را دارد.

 پژوهشگران یافته‌های تحقیقاتی خود را در نشست سالانه انجمن اروپایی مطالعات دیابت (EASD) ارائه داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کنترل خوب فشارخون می تواند از فیبروم رحمی جلوگیری کند
  • مادران باردار مراقب مصرف کرم‌های ضد آفتاب باشند
  • استفاده بی خطر از کرم‌های ضد آفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • مادران باردار مراقب مصرف کرم های ضد آفتاب باشند
  • نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز/ ارتباط آرتروز زانو با زوال عقل
  • شکار پهپاد ارتش اشغالگر توسط رزمندگان سرایا القدس + فیلم
  • حامیان هدیه‌های خدا
  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • ارتباط عجیب آسپیرین و دیابت نوع دو