Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدافع معروف سپاهانی ها در جریان دیدارهای مرداد ماه برابر استقلال، خاطرات تلخی برای خود و تیمش به وجود آورد.
به گزارش آریا، شایان مصلح هرگز مردادماه سال 1399 را فرموش نخواهد کرد. او در این ماه به همراه سپاهانی ها در دو بازی به میدان رفت اما در نهایت باعث به وجود آمدن سه گل از چهار گل آبی پوشان پایخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا که هر دو دیدار تیم های استقلال و سپاهان در لیگ برتر و جام حذفی برگزار شده است شاید بیراه نباشد که نام بدشانس ترین بازیکن این دو بازی در مرداد ماه را شایان مصلح بنامیم. مدافع سابق پرسپولیسی ها که لیگ نوزدهم را با پیراهن سپاهان در لیگ حضور یافت پیش از دیدار اول استقلال و سپاهان به دلایلی از سوی کمیته اخلاق محروم است و قرار نبود تا در بازی برابر استقلال به میدان برود اما تلاش سپاهانی ها و در کنار آن استفاده از نفوذی که در روزهای اینچنینی به کار می آید باعث شد تا محرومیت شایان بخشیده شود و به این ترتیب وی راهی دیدار برابر استقلال شد.
شایان در آن دیدار در حالی که در قلب خط دفاعی در کنار مهدی پور به بازی گرفته شده بود با یک برخورد با دیاباته و یک پاس گل به حریف روز بدی را پشت سر می گذاشت و شاید اگر تصور می شد چنین اتفاقاتی در انتظار اوست هرگز به دنبال بخشیده شدن نبود. او اما در دومین دیدار دو تیم که در جام حذفی بود نیز اولین گل استقلالی ها را موجب شد. به جای دیاباته حالا مهدی قائدی حضور داشت و توانست با زیرکی محض یک ضربه پنالتی برای تیمش بگیرد تا آن را وریا غفوری به گل تبدیل کند.
اما این که چرا لقب بدشانس ترین بازیکن در دو تیم سپاهان و استقلال را برای این دو بازی به مصلح دادیم در درجه اول بر می گردد به  پست بازی او، این بازیکن که به عنوان یک مدافع – هافبک کناری (جناح چپ) شناخته می شد در این دو دیدار به جای محمد طیبی در قلب خط دفاعی در کنار مهدی پور قرار گرفت و بر همین اساس با توجه به عادات قبلی خود مبنی بر نفوذهای پیاپی باعث خالی شدن خط دفاعی سپاهانی ها می شد.
اما اطلاق بدشانس ترین بازیکن این دو بازی یک دلیل دیگر دارد و آن هم مهاجمان حرفه ای بود که روبروی او قرار گرفتند و فقط کافی بود خود را به دفاع سپاهان نزدیک کنند تا بتوانند به راحتی یک پنالتی از حریف نامدار و سرسخت خود بگیرند. بسیاری از کارشناسان داوری درباره دو پنالتی گرفته شده برای آبی ها معتقدند شایان مصلح در طول این دو دیدار نه روی دیاباته خطا کرده و نه روی قائدی، اما هر آنچه که بود در روزهایی که نه ویدئو چک داریم و نه داور پشت دروازه، دو حرکت مشکوک از سوی پسر خنده رو و بااخلاق گیلانی فوتبال ایران، موجبات برتری استقلالی ها را در هر دو دیدار را فراهم کرد.
در روزی که استقلال در جام حذفی سپاهان را حذف و به نیمه نهایی صعود کرد، نتایج لیگ هم شادی آبی ها را دوچندان کرد. فرهاد مجیدی را باید خوشحال ترین فرد امشب فوتبال ایران بدانیم چرا که تیمش با پیروزی دو بر صفر برابر سپاهان به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد و حالا آبی ها یکی از شانس های اصلی کسب عنوان قهرمانی هستند. اما شادی آبی ها فقط به این بازی ختم نمی شود، آخرین روز از هفته بیست و هشتم لیگ برتر در شرایطی برگزار شد که فولاد و تراکتور به عنوان دو رقیب مستقیم استقلال در راه کسب رتبه نایب قهرمانی متوقف شدند تا حالا شاگردان فرهاد مجیدی با وجود تساوی برابر شهرخودرو بتوانند رتبه دوم جدول رده بندی را حفظ کنند.
فرهاد مجیدی بعد از پیروزی برابر سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی ترجیح داد یک بار دیگر جلوی دوربین های تلویزیونی دستش را روی دهانش به نشانه «هیس» قرار دهد. کسب نتایج ضعیف استقلال بعد از شروع دوباره لیگ باعث گمانه زنی های بسیاری مبنی بر قطع همکاری استقلال و فرهاد مجیدی شد. خیلی ها عقیده داشتند فرهاد دیگر جایی در استقلال نخواهد داشت.
با این حال مجیدی سر و سامانی به وضعیت تیمش در جدول لیگ داد و علاوه بر اینکه استقلال حالا در رده دوم لیگ برتر قرار دارد، با پیروزی مقابل سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی حالا یکی از شانس های اصلی قهرمانی در این رقابت ها محسوب می شود. فرهاد مجیدی درست مثل بازی قبلی با سپاهان در پایان این بازی هم جلوی دوربین های تلویزیونی «هیس» نشان داد تا نشان بدهد برای منتقدان خود اهمیتی قائل نیست! مجیدی بعد از پشت سرگذاشتن روزهای سخت حالا تیمش را به شرایط ایده آل رسانده است و به نظر می رسد او دوباره به چهره ای محبوب در بین هواداران استقلال تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پنالتی مشکوک فرهاد مجیدی سپاهانی ها دو دیدار جام حذفی دو بازی آبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست الهلال و افسوس بزرگ برای سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، تیم الهلال عربستان  در بازی رفت مرحله  نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه چهار بر دو مغلوب العین امارات شد.
تا قبل از این بازی الهلال قدرتمند یک تیم شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسید و رکوردهایی در این باره شکسته بود اما العین نشان داد قدرت اول غرب آسیا شکست‌ناپذیر نیست.

در سال‌های اخیر اینگونه بوده که هر تیمی از غرب آسیا قدرتنمایی کرده برای رسیدن به فینال باید از الهلال پرستاره عبور می‌کرده و شکست دادن این تیم کار دشواری بوده که با جذب ستاره‌هایی چون نیمار، مالکوم، میتروویچ و ... بسیار دشوارتر هم شده اما العین نشان داد می‌تواند از این سد بزرگ هم عبور کرد.

با پیروزی العین حالا بیشتر از هر تیمی دیگری سپاهان باید افسوس بخورد و آه حسرت بکشد چرا که این تیم در مرحله یک هشتم نهایی در هر دو بازی رفت و برگشت شرایط پیروزی مقابل این تیم قدرتمند را داشت اما با ده نفره شدن و اشتباهات عجیب و غریب شکست خورد تا در انجام این کار بزرگ عاجز بماند.

العین امروز به تمام تیم‌های آسیایی و از جمله سپاهان نشان داد می‌توان با برنامه‌ریزی، انسجام و تمرکز در میدان حتی الهلال قدرتمند را شکست داد. هر چند سه گل از چهار گل العین با ضربه پنالتی به دست آمد اما نمی‌توان برد بزرگ این تیم را زیر سوال برد و به بخت و اقبال ارتباطش داد.

العین در کمال شجاعت و جسارت تمام با الهلال پرستاره رودررو شد و لایق این پیروزی درخشان بود و حالا با شرایط روانی مساعد پا به بازی برگشت خواهد گذاشت و شانس زیادی برای فینالیست شدن دارد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که در پایان مرحله گروهی هیچ کس تصور نمی‌کرد تیمی مثل العین تا اینجا پیش بیاید و بعد از حذف النصر حالا در آستانه حذف دیگر غول پرستاره عربستانی باشد.

دیگر خبرها

  • مرور اتفاقات آخرین تقابل استقلال و شمس آذر| تصمیم عجیب داور در فاصله یک ساعت به آغاز بازی/اعتراض نکونام و دقیقی به خاطر عدم اعلام پنالتی+تصاویر
  • شکست الهلال و افسوس بزرگ برای سپاهان
  • ذوب‌آهن، عامل سقوط تراکتور به رتبه چهارم!
  • سپاهان دربی اصفهان را برد/ ذوب آهن به مسیر باخت برگشت
  • گل اول سپاهان به ذوب‌آهن + فیلم
  • مشکل استادیوم پرسپولیس و استقلال حل شد
  • بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس/ سرخ‌ها دور رفت از این ۷ بازی یک امتیاز کمتر از استقلال گرفتند!
  • بازی‌های باقی‌مانده استقلال ترسناک است/ ۴ پیچ خطرناک که دور رفت نکونام امتیاز داد
  • پرسپولیس از استقلال پیش افتاد/ ورزشگاه آزادی بهشت تیم اوسمار
  • این برد از نان شب برای استقلال واجب‌تر بود