Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_بخشدار معمولان گفت:عملیات اجرایی انتقال آب شرب به روستای چم کبود معمولان از سرگرفته شد. - اخبار استانها -

سید حبیب الله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر اظهار داشت:با پیگیریهای انجام گرفته مشکل خط انتقال آب شرب به روستاهای چم کبود و چم شهران معمولات برطرف شده و عملیات اجرایی شروع شده است و تا اوایل مهرماه آب شرب به چم کبود معمولان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش تسنیم، روستای «چم کبود گاو زرده» روستایی در پنج کیلومتری جنوب معمولان و در ضلع شرقی رودخانه کشکان از جمله روستاهایی است که در سیلاب فروردین ماه 98 به زیر آب رفت و به طور 100درصد تخریب شد.

لرستان یک سال پس از سیل| روستای سیل‌زده ‌‌"چم‌کبود‌" غرق در بحران‌ / مردم آب غیربهداشتی مصرف می‌کنندگزارش| بی‌آبی در مناطق سیل‌زده لرستان در گرمای 45 درجه؛ اعتراض مردم «چم‌کبود» معمولان به بی‌توجهی‌ها + تصاویر

روستای چم کبود با تغییر مکان در منطقه‌ای حدود 500 متری محل قبلی جانمایی شد و به همت یک خانم خیر و جهادگر به نام سمیرا شاهوردی ملقب به «مادر آرزوها» ساخته و اهالی در کمتر از یکسال صاحب منازل امن ‌و ایمن شدند اما این روستا بعد گذشت16ماه از گذشت سیلاب هنوز با مشکلاتی از جمله نبود آب شرب روبرو است.

ساختن روستا در 16ماه

روستای چم کبود از سیلاب فروردین ماه سال98 به دلیل اینکه مخزن و زیرساخت‌های آب شرب را سیلاب با خود برده فاقد آب شرب بهداشتی است که مشکلاتی را برای اهالی به وجود آورده که بعد از انتشار گزارش‌هایی در خبرگزاری تسنیم،  آب وفاضلاب استان لرستان به پای کار آمد و کمتر از یک ماه بعد از انتشار گزارش تسنیم، مشکل آب این روستا به طور کوتاه مدت و با نصب یک تانکر هشت هزار لیتری برطرف شد و حل بلند مدت این مشکل هم در دستور کار آب وفاضلاب استان و شهرستان قرار گرفت که اجرای خط انتقال آب شرب از شهر معمولان به طرف روستا شروع و در حال انجام است.

حدود 50درصد خط انتقال آب شرب از شهر معمولان به طرف روستا اجرا شده ولی به سبب اینکه خط انتقال آب در حریم جاده ترانزیتی تهران- جنوب در حال اجراست راهداری وحمل ونقل جاده‌ای جلوی اجرای خط انتقال را گرفته بود به مدت 14روز پروژه تعطیل شده بود که اهالی روستا هم رفع این مشکل و به نشانه اعتراض جاده را بستند تا مسئولان نسبت به حل مسئله آب اقدام کنند.

بعد از گذشت 20روز از توقف عملیات آبرسانی آب شرب به چم کبود معمولان با حل تعارض بین اداره راهداری و آب وفاضلاب عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب به روستای چم کبود از سرگرفته شده که امیدواریم این پروژه هر چه سریعتر به نتیجه برسد و آب شرب سالم در اختیار مردم قرار بگیرد.

انتهای پیام/646/ت

R41450/P/S6,72/CT1 بیشتر بخوانید... گزارش| بی‌آبی در مناطق سیل‌زده لرستان در گرمای ۴۵ درجه؛ اعتراض مردم «چم‌کبود» معمولان به بی‌توجهی‌ها + تصاویر واکنش مسئولان به گزارش تسنیم؛ مشکل آب شرب روستای «چم‌کبود» معمولان در روزهای آینده برطرف می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گزارش| بی‌آبی در مناطق سیل‌زده لرستان در گرمای ۴۵ درجه؛ اعتراض مردم «چم‌کبود» معمولان به بی‌توجهی‌ها + تصاویر واکنش مسئولان به گزارش تسنیم؛ مشکل آب شرب روستای «چم‌کبود» معمولان در روزهای آینده برطرف می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۲ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۳ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۴ رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: گیلان موقعیت ویژه‌ای برای توسعه تجارت خارجی دارد ۵ پیشگامی هیئات مذهبی خراسان رضوی در رعایت پروتکل‌ها/ عزاداری‌ها با رعایت اصل سلامت برگزار می‌شود ۶ گفت‌وگوی تسنیم با جوان‌ترین مداح بجنورد|سلامت مردم «خط قرمز» هیئتی‌ها‌ست / مراسمات‌ را "مسئولانه" برگزار می‌کنیم+فیلم ۷ اصفهان| شکست سپاهان برابر استقلال؛ خداحافظ امیر! ۸ پاسخ مدیرکل آموزش‌ و پرورش اصفهان به مطالبه نیروهای خرید خدمات/ معلمان حقوق خود را از موسسان بخواهند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| راه‌آهن همدان ـ سنندج طعم تلاش را چشید / زمزمه شنیدن سوت قطار از غرب‌کشور به گوش می‌رسد گفت‌وگوی تسنیم با جوان‌ترین مداح بجنورد|سلامت مردم «خط قرمز» هیئتی‌ها‌ست / مراسمات‌ را "مسئولانه" برگزار می‌کنیم+فیلم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همدان: تمام مطالبات ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم پرداخت می‌شود ماجرای تخریب سر در پایگاه نیروی هوایی وحدتی ارتش دزفول چه بود؟ مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است ترفند جدید مثلث شوم«عربستان، آمریکا و فرانسه» برای دولت جدید لبنان و ۲ سناریوی احتمالی نشست بررسی «روز مقاومت»/کاظمی قمی: مقاومت طرح نامشروع آمریکا را در منطقه به هم ریخت/ زارعی: مقاومت در حال توسعه نقش فرامنطقه‌ای است وزیر نفت: با عرضه پالایشگاه‌ها در بورس مخالف نیستیم/ اختلاف را عده‌ای بیکار پروبال می‌دهند + فیلم رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خط انتقال آب شرب چم کبود معمولان روستای چم کبود گزارش تسنیم ترین اخبار آب شرب سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد

استاندار سابق لرستان گفت: جهش توسعه در لرستان آغاز شده و برای به سرانجام رسیدن نیاز به کمک و پیگیری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، فرهاد زیویار_ روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در مراسم معارفه استاندار لرستان، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون شاهد تحولات خوبی در حوزه‌های زیرساختی، اقتصادی، بهداشتی و درمانی، اجتماعی و آموزشی بودیم که روند توسعه‌ی استان را شروع کرد.

وی با بیان این که تنها با حمایت، کمک و پیگیری می‌توان این شروع خوب را به سرانجام رساند، افزود: ان شاالله من بعد تمام توان استان در حوزه‌های مختلف از جمله رسانه و قلم در اختیار توسعه استان قرار گیرد.

زیویار با اشاره به این‌که استانداری مسئولیت سنگینی است و نیاز به کمک و حمایت دارد، گفت: نباید به این مسئولیت حساس بار اضافه کرد بلکه باید کمک کنیم و بارها را برداریم.

استاندار سابق لرستان به برخی از عملکردهای استانداری لرستان در زمان مسئولیتش طبق بررسی و اعلام دفتر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: لرستان در بهره‌وری، راه اندازی بنگاه‌های تعطیل شده، جذب سرمایه گذار خارجی و طرح شهید زین الدین به ترتیب در جایگاه‌های سوم، هشتم، دوازدهم و یازدهم قرار گرفت.

زیویار عنوان کرد: در شرایطی که استان رتبه‌ی اول تورم کشور را داشت توانستیم با برنامه ریزی و اقدام این رتبه را به نهم برسانیم.

وی جهش در حوزه‌ی کشاورزی را یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم از ابتدا تا کنون در لرستان برشمرد و ادامه داد: افزایش تولید گندم به حدود ۴ برابر، افزایش دو برابری ظرفیت‌های گلخانه‌ای، افزایش ۴ برابری تولید دانه‌های روغنی، احیای ده‌ها واحد دامپروری و … تنها نمونه‌ای از آن است.

استاندار سابق لرستان ادامه داد: بالاترین رکورد کشتار و تولید مرغ در استان قبل از نوروز امسال ثبت شد که طی آن بیش از ۵۰۰ تن در روز تولید شد.
زیویار فعال سازی و تکمیل پروژه‌های ناتمام، احیای واحدهای اقتصادی، جوانگرایی در مدیریت و بهره‌وری از ظرفیت‌های مولدسازی را مهم‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم در استان از زمان آغاز آن قلمداد کرد و ابراز کرد: تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد، باغ موزه دفاع مقدس، ایستگاه رادار هواشناسی، چند سد مهم استان از جمله کمندان و تاج امیر، ده‌ها پل و ابنیه راهبردی و پیشرفت چشمگیر در پروژه‌های مهم و تعطیل شده‌ای از جمله راه آهن، بیمارستان‌های نیایش، گهر و رازی تنها نمونه‌هایی بودند که ماحصل این رویکردها هستند.

وی به آخرین وضعیت راه آهن دورود به خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مشکلات حقوقی بین قرارگاه خاتم الانبیا با وزارت‌های نفت و راه و شهرسازی به وجود آمده که نیاز به پیگیری مجدانه دارد.

استاندار سابق لرستان ادامه داد: تا کنون بالغ بر ۱,۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده، ضمن این که اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان را از محل مولدسازی برای کمک به آن در نظر گرفته‌ایم.

زیویار همچنین به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اشاره و عنوان کرد: عمده‌ی این مصوبات یا محقق شده‌اند و یا پیشرفت بیش از ۷۰ درصد دارند.

وی همچنین با اشاره به چالش‌های دولت سیزدهم در زمان آغاز به کار از جمله بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی و برنامه‌ریزی‌های جهادی و مناسب برای برون رفت از آنها، از حُسن اعتماد مجموعه دولت و حمایت‌های وزیر کشور در زمان تصدی استانداری لرستان تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 747323

دیگر خبرها

  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود