Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:06:15 GMT

تسهیل قوانین برای پیشرفت اقتصادی ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۹۱۱۷

تسهیل قوانین برای پیشرفت اقتصادی ضروری است

به گزارش روز سه شنبه فدراسیون فاوا، در این جلسه اعضای کمیسیون فاوای اتاق ایران به بررسی مشکلات و موانع فعالیت اقتصادی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات پرداختند و پیشنهاداتی را برای ارائه به اتاق بازرگانی برای بررسی مشکلات موجود در برابر صنعت ICT در شرایط شیوع جهانی بیماری کرونا و نوسان بازار ارز ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیم‌های شتابزده بانی مشکلات

محمد رضا طلایی گفت: صادرکنندگان غیرنفتی کشور برای بازگشت ارز به کشور مشکلات فراوانی دارند، تولید کنندگان برای عرضه محصولات‌شان با کاهش تقاضا روبرو شده‌اند که باید نسبت به فراهم سازی فرصت توسعه صادرات برای استمرار فعالیت آنها، اقدام شود.

رییس کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی ایران افزود: وزارت امورخارجه باید فعالیت‌های بیشتری را برای بهبود روابط با دیگر کشورها و تسهیل شرایط بازاریابی به عمل آورد تا محصولات ایرانی در بازارهای خارجی جایگاه خود را بازیابد.

وی پیشنهاد داد: کاهش مالیات حقوق و دستمزد که توسط کارفرمایان پرداخت می‌شود، می‌تواند در این شرایط به فعالیت بنگاه‌های اقتصادی کمک کند.

به گفته طلایی، همکاری بیشتر سازمان تأمین اجتماعی با بنگاه‌های اقتصادی، برای عبور از شرایط سخت کنونی ضروری است و دولت باید کمک‌های بیشتری برای عبور از بحران با هدف بنگاه‌های کوچک و متوسط در نظر بگیرد.

رییس کمیسیون فاوای اتاق ایران تأکید کرد: تأمین ارز برای تولیدکنندگان یکی از بزرگ‌ترین معضلات آنهاست و در نتیجه تأمین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز تولید هم سخت‌تر شده‌است.

به گفته طلایی، سرعت گردش نقدینگی در کشور کاهش یافته‌ و مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده ‌است و بانک‌ها کوچک‌ترین توجهی به دستورالعمل‌های دولت نشان نمی‌دهند و شاید با رعایت برخی مسائل بتوان به بنگاه‌های اقتصادی کشور کمک کرد.

آمادگی کمیسیون صنایع مجلس برای همفکری با اتاق ایران

حسن پوراسماعیل، نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی ایران در این نشست گفت: برآورد می شود که نمایندگان مجلس در کمیسیون صنایع و معادن دیدگاه مثبتی نسبت به تشکیل کمیسیون ویژه فن‌آوری اطلاعات نداشته باشند، هر چند در کمیسیون فرهنگی تعدادی از نمایندگان همچنان تشکیل این کمیسیون ویژه را پیگیری می‌کنند.

این کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید کرد: مباحث در مجلس ادامه دارد و قرار است که تشکیل کمیسیون ویژه فن‌آوری اطلاعات بار دیگر به رأی گذاشته ‌شود.

پوراسماعیل گفت: علاوه بر این در کمیسیون صنایع و معادن سه کمیته تشکیل شده که می‌توانند نقش بارزی در قانون‌گذاری در حوزه فن‌آوری اطلاعات داشته‌باشند که یکی از آنها کمیته فن‌آوری‌های نوین که اکنون مشغول بررسی طرحی با عنوان «طرح جهش تولید دانش‌بنیان» است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان تامین اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان تامین اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی دولت مجلس شورای اسلامی سازمان تامین اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی دولت فن آوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری در مورد مخالفت نمایندگان مجلس با ارسال گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه، گفت: رئیس مجلس در دی ماه 1402 به مسئولان مربوطه تذکر داد که باید طی دو ماه آینده مشکلات حوزه دارو را حل کنند و پس از طی این مدت کمیسیون را موظف به تدوین گزارشی در قالب ماده 234 آیین نامه داخلی و قرائت آن در صحن علنی کرد بنابراین کمیسیون گزارش مفصلی را تدوین و در نشست علنی امروز مجلس قرائت کرد.

وی افزود: بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی مشکلات حوزه دارو است زیرا اگر در زمان مناسب منابع لازم را اختصاص می دادند وزارت بهداشت می توانست در این راستا بهتر عمل کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: از دیدگاه ما و مردم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی سلامت است و به جای اینکه کمیسیون بهداشت و مجلس به طور مداوم به دنبال پیگیری این مسائل باشند مسئولان وزارت بهداشت باید به صورت جدی این مسائل را پیگیری کنند.

شهریاری یادآور شد: در نهایت در نشست امروز موضوع ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه رای گیری و مورد مخالفت نمایندگان مجلس قرار گرفت البته معتقدم به طور معمول گزارشاتی که توسط مجلس به قوه قضائیه ارسال می شود نتیجه و بازخوردی نداشته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: مردم نگران تامین داروی بیمارانشان هستند و از سویی برخی، مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت را مسبب این مشکلات می داند بنابراین ما به وظیفه خود عمل و این گزارش را برای قرائت در صحن علنی آماده کردیم و امیدواریم مسئولان مربوطه به وظیفه خود برای رفع مشکل کمبود دارو و شیرخشک عمل کنند.

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه موافق است/ منتظر پاسخ استعلام از دفتر رهبری هستیم
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی