Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:59:37 GMT

توفیق دولت در تامین پایدار آب روستاهای ایلام

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۹۱۳۱

توفیق دولت در تامین پایدار آب روستاهای ایلام

نورالله تیموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ابتدای آغاز فعالیت دولت یازدهم ۱۲۵ روستا در این استان با استفاده از تانکر سیار آبرسانی می‌شدند اما در پی برنامه‌ریزی مناسب و اجرای بهنگام آن هم‌اینک ساکنان ۱۰۳ روستا از این تعداد دیگر نیازی به تانکر برای آبرسانی ندارند زیرا آب بهداشتی مورد نیاز بطور ثابت و مستمر تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب ایلام قرار دارد، افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در چند سال گذشته سبب دسترسی بیشتر روستاییان این استان به آب شرب سالم شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه هم‌اینک تنها ۲۲ روستا در این استان با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند ، تاکید کرد: این شرکت در تلاش است تا با تکمیل تعداد دیگری از مجتمع ها، علاوه بر بهره مندی بیشتر روستاییان از آب شرب، تعداد روستاهای باقی مانده را از گردونه آبرسانی سیار خارج کند. 

تیموری همچنین به افزایش ۱۴ درصدی شاخص برخورداری از آب سالم در روستاهای این استان اشاره و بیان کرد: بر همین اساس هم اینک ۸۰ درصد جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند. 

وی شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و افزود: شاخص کیفیت آب شرب روستایی در ایلام هم اکنون به بالای ۹۹ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد جمعیت روستایی ایلام از آب سالم برخوردارند، تاکید کرد: درصد افزایش در برخورداری روستاهای ایلام از ثبات در دسترسی به آب سالم و بهداشتی ظرف مدت فعالیت دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

برچسب‌ها ایلام آب و فاضلاب توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام آب و فاضلاب توسعه روستایی ایلام آب و فاضلاب توسعه روستایی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برای آبرسانی به این شهر‌ها و روستا‌ها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، در هرمزگان ۲۰۱ روستا و ۶ شهر از تنش آبی خارج شد.
حمزه پور افزود: پارسال طرح آبرسانی به شش شهر و ۱۵۶ روستا با اجرای ۶۶ طرح و سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ تن از جمعیت استان به آب پایدار دست یافتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان اجرا شد.
وی افزود: جهاد آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو است.

بیشتربخوانید:ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
حمزه پور گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود که از این حجم ۴۰ درصد از چاه‌ها، ۳۵ درصد از آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سد‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی