Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@11:09:35 GMT

اجرای طرح مرتعداری در شهرستان شاهرود

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۹۱۳۹

اجرای طرح مرتعداری در شهرستان شاهرود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد علی رضایی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان جنگل‌ها انجام طرح ۹ در ۹۹ و تهیه طرح مرتعداری و مدیریت مراتع یکی از اهداف طرح مذکور است ، گفت: این شهرستان نیز طی تعهدات از سوی اداره کل متبوع ۱۵ سامانه از مراتع شهرستان میامی دارای طرح مرتعداری می‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مراتع به عنوان منابع ارزشمند طبیعی از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی دارای اهمیت بسیاری هستند که علاوه بر منابع تأمین غذای دام دارای کارکرد‌های متعددی از قبیل حفظ آب، خاک و بستری مناسب برای تولید و پرورش گیاهان داروئی و صنعتی هستند، که ضرورت ایجاب می‌کند، برای حفظ این منابع و بهره وری بیشتر از آن طرح هائی همچون طرح‌های مرتعداری با رویکرد اقتصادی و احیائی و اصلاحی در مراتع اجرا شود.

محمد علی رضایی ابراز داشت: طرح‌های مرتعداری از جمله ابزار‌های مدیریتی جهت افزایش کمی و کیفی مراتع به شمار می‌آید که پس از تهیه توسط مجریان عملیات اصلاحی و احیائی با نظارت انجام می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی تصریح کرد: در طرح‌های مرتعداری به تمامی جنبه‌های یک اکوسیستم مرتعی یعنی آب، خاک و پوشش گیاهی توجه شده و در تهیه طرح‌های مرتعداری نکاتی مانند ظرفیت چرای مجاز مراتع در شرایط موجود، استعداد‌های مرتع از لحاظ افزایش تولید، اراضی مستعد کشت جهت علوفه کاری، دام موجود در مرتع و... در نظر گرفته می‌شود.

او عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در زمینه تعادل دام و مرتع باید اصلاحاتی در طرح‌های مرتع داری انجام دهیم و طرح‌های خود را با رویکرد طرح‌های تلفیقی، تهیه کنیم تا دامدار فقط متکی به تامین علوفه دام از مراتع نباشد بلکه از سایر کاربری‌های مراتع مانند توسعه گیاهان دارویی، آبزی پروری، پرورش زنبور عسل، گردشگری نیز استفاده کند تا تعادل لازم در این زمینه برقرار شود.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح های مرتعداری منابع طبیعی و آبخیزداری مدیریت چرا طرح های مرتعداری طرح های مرتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخشی از این حکم آمده است: در اجرای ماده (۱۲) قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران و بنا بر پیشنهاد شورای مرکزی آن سازمان، به موجب این حکم به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید.

در این حکم، تلاش و برنامه‌ریزی هوشمندانه در راستای حفظ منابع پایه تجدید شونده و ظرفیت‌های خدادادی با هدف دستیابی به خودکفایی و امنیت غذایی، افزایش میزان نفوذ دانش و بهره‌مندی از علوم روز در بخش‌های مختلف کشاورزی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت ارتقای بهره‌وری در این حوزه با استفاده از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان، برقراری عدالت در تعرفه‌های خدمات حوزه‌های مرتبط با سازمان؛ اشراف مؤثر و هوشمند بر فرآیند تشکیل شوراهای استانی و صدور و واپایش پروانه‌های فعالیت اعضا، اعمال نظارت دقیق و جامع بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط به حوزه کشاورزی و پشتیبانی از تشکل‌های حرفه‌ای و مهندسی این حوزه با تاکید بر فعال سازی ظرفیت‌های مردمی در چارچوب قوانین مصوب از مهمترین انتظارات رئیس جمهور از رئیس سازمان ذکر شده است.

کد خبر 6064102

دیگر خبرها

  • لایحه جامع منابع انسانی تهیه و مشخص شود
  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • بیش از سه میلیون متر مکعب سیلاب بارش‌های بهاری در شاهرود مهار شد
  • احداث ۴ هزار طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری
  • مرتع داران آذربایجان غربی از چرای زودهنگام دام خودداری کنند
  • اطلاعیه برای مرتع داران آذربایجان غربی
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود
  • تداوم اجرای طرح سلامت نوروزی در خوزستان
  • هشدار آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگلی گیلان
  • بارش شدید باران در شاهرود