Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@11:47:27 GMT

عرضه سهام شرکت‌های نفتی به صورت بلوکی منتفی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۹۲۳۸

عرضه سهام شرکت‌های نفتی به صورت بلوکی منتفی شد

در جلسه ای که برگزار شد، مقرر شد عرضه سهام شرکت‌های نفتی، پتروشیمی و پالایشگاه‌ها به صورت بلوکی متوقف شود که در این راستا دولت موظف است سهام خود در شرکت‌های پالایشی را به صورت صندوق پذیره نویسی کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز گذشته خبرهای ضد و نقیض درباره منتفی شدن عرضه دارا دوم و سوم در رسانه ها منتشر شد که منبع این خبرها وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و وزارت نفت بود که همین مساله منجر به ریزش برخی از سهام های مرتبط با خودرو و پتروشیمی شده و ضرر زیادی متوجه سرمایه مردم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و عضو عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره عدم عرضه ETF دوم و حاشیه های به وجود آمده درباره آن اظهار داشت: روز گذشته اطلاعیه سازمان خصوصی سازی مبنی بر منتفی شدن عرضه صندوق دارا دوم باعث به وجود آمدن حاشیه شده و سهام چند شرکت پتروشیمی با افت زیادی مواجه شد که متضرر این حاشیه ها مردم بودند.

وی در ادامه گفت: در همین راستا جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان خصوصی سازی، وزارت نفت و وزارت اقتصاد برگزار شد و همانگونه که به مردم وعده داده بودیم به این مشکل رسیدگی شد. با تکذیب منتفی شدن کلی دارا دوم اندکی شاخص بورس رشد نشان داده ولی در مجموع باید به این مساله رسیدگی می شد.

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به نتایج این جلسه همچنین عنوان کرد: در جلسه ای که برگزار شد، مقرر شد عرضه سهام شرکت‌های نفتی، پتروشیمی و پالایشگاه‌ها به صورت بلوکی متوقف شود. که در این راستا دولت موظف است سهام خود در شرکت‌های پالایشی را به صورت صندوق پذیره نویسی کند.

در ادامه افزود: در همین راستا تشکیل و ثبت صندوق‌ها در دستور کار وزارت نفت قرار می‌گیرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با ایجاد زیرساخت عرضه سهام به صورت صندوقی انجام شود.

وی در خصوص بازگشت سرمایه های مردم هم گفت: برنامه هایی در همین راستا وجود دارد تا از این به بعد انتشار اکاذیب باعث به هم ریختن اوضاع بازار نشود؛ باید مسیری تعبیه شود که اخبار ضد و نقیض منتشر نشود و یکی از موضوعاتی که مطرح شد همین مساله بود.

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

کلیدواژه: عرضه سهام منتفی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی

ایسنا/گیلان مدر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان گفت: در سال ۱۴۰۲ این شرکت سوخت ۱۱ هزار خانوار مصرف‌کننده نفت سفید در استان که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند را تامین کرد.

مجتبی شکوری امروز پنجم اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۵۶ لیتر نفت سفید در سطح استان گیلان توزیع شد، اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان گیلان سوخت ۱۱ هزار خانوار فاقد گاز طبیعی را تامین می‌کند.

وی با بان اینکه از این مقدار نفت سفید توزیع شده در استان، ۱۱ میلیون و ۱۵۶ هزار لیتر برای مناطق سخت گذر و کوهستانی ارسال شده است، افزود: هفت میلیون و ۴۳۸ هزار و ۸۵۶ لیتر نیز برای خانوارهای عادی و فصلی ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان تصریح کرد: در سال گذشته برای هر خانوار فاقد گاز طبیعی ساکن در مناطق سخت گذر، ۱۱ سهمیه معادل ۲۳۱۰ لیتر و برای هر خانوار ساکن عادی ۱۰ سهمیه معادل ۲۱۰۰ لیتر و برای هر خانوار فصلی سه سهمیه معادل ۶۳۰ لیتر تخصیص و تحویل شده است.

شکوری خاطرنشان کرد: از این تعداد خانوار گیلانی مصرف‌کننده نفت سفید، ۵۰ درصد در مناطق عادی و ۴۵ درصد در مناطق سخت گذر سکونت دارند و مابقی مربوط به ساکنان مناطق فصلی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • جزییاتی از نحوه واگذاری سهام سرخابی ها
  • واگذاری حداکثری سهام سرخ آبی‌ها به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی
  • پایان دو دهه پرحاشیه استقلال و پرسپولیس/ منتظر «هندوانه دربسته»
  • نماینده کارگزاری عرضه سهام استقلال: از جزئیات واگذاری سهام استقلال اطلاع ندارم
  • احتمال تغییرات در هیئت مدیره وجود دارد
  • عرضه سهام ۶ همتی سرخآبی‌ها در فرابورس