Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فرزاد گوهردهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال سرایت این ویروس به مراکز نگهداری استان ، برای هر شهرستان یک مرکز جایگزین قرنطینه تدارک دیده است.

وی گفت : ظرفیت این مراکز جایگزین حدود ۳۳ تخت است و تمامی آنها امکانات مراکز نگهداری مدجویان و توان‌خواهان را در اختیار دارند تا در صورت سرایت ویروس به یک مرکز ، مددجوبان بلافاصله برای قرنطینه به مرکز جایگزین منتقل ‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه ویروس کرونا یک اپیدمی ناشناخته است ، افزود : در هیچ حوزه‌ای نمی‌توان گفت که می شود ۱۰۰ درصد از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرد و بهزیستی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی گفت : متاسفانه تا امروز و پس از ۶ ماه از شیوع کرونا ، این ویروس تنها به یک مرکز آن هم به خاطر سهل انگاری یکی از مددرسانان سرایت کرد که خوشبختانه با ورود بموقع از شیوع بیشتر آن جلوگیری شد و در حال حاضر شرایط ثابتی حاکم است.

مراکز سالمندان مازندران در سلامت کامل قرار دارند

مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین به سلامت کامل مراکز نگهداری سالمندان استان اشاره کرد و گفت : تاکنون هیچ سالمندی در این مراکز به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

گوهردهی با بیان اینکه تمامی ورودی ها و خروجی ها در مراکز نگهداری سالمندان به شدت بررسی می شود ، تاکید کرد : ملاقات خانواده با سالمندان نیز در شدیدترین شرایط فاصله‌گذاری‌اجتماعی انجام می شود. 

وی گفت : در حال حاضر ۲۰ مرکز شبانه روزی فعال نگهداری از سالمندان در استان فعال است که با وجود ظرفیت چهار هزار نفری ، فعلا از ۲ هزار نفر سالمند در آنها نگهداری می‌ شود.

استان مازندران دارای ۱۱۳ مرکز نگهداری معلولین ، سالمندان و ارائه خدمات به مددجویان است که از این تعداد ۶۶ مرکز روزانه هستند که بر اثر شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند.

همچنین از ۲۶ مرکز فعال شبانه روزی فعال مازندران ، ۲۰ مرکز مربوط به سالمندان است که در حال حاضر از یک هزار و ۴۱۳ سالمند مراقبت می کنند.

آژیر همه گیری ویروس کرونا در مازندران سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل به صدا در آمد و این استان بجز ماه اردیبهشت و خرداد ، در تمامی این مدت در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته است.

بر اساس آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، در حال حاضر حدود یکهزار و ۶۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستتند که ۲۰ درصد آنها با شرایط حاد در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

همچنین بنا بر برآورد رسمی مراجع بهداشتی مازندران ، حدود ۲۰ درصد از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ استان را افراد غیربومی تشکیل می دهند که با وجود شرایط قرمز کرونایی به مازندران سفر کردند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران سازمان بهزیستی کشور پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران سازمان بهزیستی کشور ویروس کرونا مازندران سازمان بهزیستی کشور مراکز نگهداری ویروس کرونا حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرینات آماده سازی تایسون فیوری با پدرش پیش از جدال با اولکساندر اوسیک در عربستان / فیلم

تایسون فیوری به زودی با اولکساندر اوسیک در عربستان مبارزه خواهد کرد.

دانلود (4.1MB)

دیگر خبرها

  • نور میزبان مرحله پنجم اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی آزاد جوانان
  • هدایت الهی نیازمند آماده‌سازی نفس است
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • تمرینات آماده سازی تایسون فیوری با پدرش پیش از جدال با اولکساندر اوسیک در عربستان / فیلم
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!