Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:46:32 GMT

تذکر شش عضو شورای شهر به توقیف روزنامه جهان صنعت

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۹۶۱۰

تذکر شش عضو شورای شهر به توقیف روزنامه جهان صنعت

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به توقیف روزنامه جهان صنعت گفت: آیا توقیف و تعطیلی یک روزنامه با اصل آزادی بیان و قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات همخوانی دارد؟

به گزارش ایسنا، محمدجواد حق شناس صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان این که در هفته گرامیداشت روز خبرنگار  با خبر شدیم که جامعه مطبوعات و خبرنگاران عیدی خود را از «هیأت نظارت بر مطبوعات» دریافت کردند و روزنامه جهان صنعت توقیف شد گفت:  محمدرضا سعدی، روزنامه نگار با سابقه و مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت خبر از توقیف روزنامه اش داد و اعلام کرد هیأت نظارت بر مطبوعات در غیاب دو تن از اعضای خود به سبب انتشار یک مصاحبه تخصصی از هیئت علمی و اپیدومولوژیست توقیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که محتوای این مصاحبه رویکری انتقادی به عملکرد وزارت بهداشت و درمان در خصوص آمار اعلامی مبتلایان و درگذشتگان ناشی از گسترش و اشاعه ویروس کرونا داشت، گفت: موضوعی که بارها توسط کارشناسان و دلسوزان نگرانِ سلامت و ایمنی مردم گوشزد شده و به سیاست های اتخاذ شده این وزارتخانه و ستاد موصوف اعتراض کرده بودند و حتی در شورای اسلامی شهر تهران نیز اکثریت اعضا خواهان اعلام آمار تفکیک شده استانی و کلانشهرها برای مقابله دقیق تر و جامع تر با این ویروس شده بودند؛ اما این اعتراضات نه تنها گوش شنوایی پیدا نکرد بلکه متهم به کاسبی از کرونا شدند و حتی توسط نهادهای غیر مرتبط نیز مورد شکایت واقع شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

حق شناس با بیان این که این تذکر بنده یک تذکر جمعی از سوی بنده، حسن خلیل آبادی،حجت نظری،الهام فخاری،ناهید خداکرمی و محمد علیخانی  قرائت می شود، ادامه داد:  در این میان که رسانه ها حال خوبی ندارند و خبرنگاران به عنوان گوش و چشم جامعه درگیر کار سخت و خطیر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی هستند، شایسته و مستحق این گونه برخورد غیر منعطف و غیر قابل پذیرش نیستند و جزای نشر یک گفتگو در حوزه سلامت مردم، تعطیلیِ یک روزنامه و بیکاری ده ها خبرنگار و فعال مطبوعاتی نیست چراکه اگر نقدی به این مصاحبه وارد است می توان با روش علمی و اغناء افکار عمومی پاسخ مناسب را داد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با اشاره به این که قائم مقام وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان دارد که آمار درگذشتگان کرونا می تواند تا دوبرابر آمار اعلامی باشد، گفت: آیا توقیف و تعطیلی یک روزنامه با اصل آزادی بیان و قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات همخوانی دارد؟ به همین دلیل از رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی و وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس هیات نظارت انتظار می رود نسبت به تجدید نظر و تصحیح این تصمیم و رفع توقیف از روزنامه جهان صنعت اقدام شایسته را معمول دارند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران روزنامه جهان صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود محمدی بعدازظهر سه شنبه در تذکر پیش از دستور یکصد و شصت و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج در خصوص رعایت مفاد قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و حفاظت و صیانت از شأن و کیان شورا تذکر داد و گفت: بر اساس اختیارات قانونی در جایگاه رئیس شورا و به نمایندگی از اعضا به شهردار کرج تذکر می‌دهم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خطاب به شهردار کرج خاطرنشان کرد: شما به عنوان شهردار منتخب همین شورا، گاهاً خود را ملزم به رعایت مصوبات شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان شهری نمی‌دانید و چندین مرتبه نیز در مصاحبه‌ها و اقدامات، خارج از ضوابط و قوانین جاری وعده داده یا عمل کرده‌اید.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرج و تعیین اولویت‌ها و پروژه‌های عمرانی شهر افزود: مصوباتی در جهت افزایش سطح خدمات رسانی در کلانشهر کرج تصویب شده که بسیاری از آنها روی زمین مانده است که البته هر یک به قدر کفایت زمان و انرژی می‌طلبد تا به نتیجه برسد لذا نباید فرصت سوزی شود.

محمدی با تاکید بر اینکه شهردار کرج انرژی خود را صرف اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر کند، بیان کرد: امیدواریم در ادامه مدیریت شهردار کلانشهر کرج شاهد رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باشیم.

کد خبر 6086893

دیگر خبرها

  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • عملیات وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست
  • آمار خوب سپاهان در ۳ بازی اخیر
  • دوقطبی‌سازی بین رهبری و دفتر ایشان؛ حمله روزنامه نزدیک به سپاه به شریعتمداری!
  • اعتراض تند روزنامه نزدیک به سپاه پاسداران به حسین شریعتمداری
  • اعتراض تند روزنامه جوان به حسین شریعتمداری
  • اعتراض تند روزنامه نزدیک به سپاه به حسین شریعتمداری
  • اعتراض تند روزنامه نزدیک به سپاه به حسین شریعتمداری: القای دوقطبی «آقا و دفتر آقا» خطرناک است /مگر می شود خودسری در دفتر رهبری تا این حد برسد؟