Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت داوری گفت: در سه بازی اخیر استقلال داوران به اشتباه سه پنالتی برای این تیم گرفته‌اند ولی مقصر این اشتباهات آبی‌پوشان نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی در شرایطی با برتری آبی‌پوشان به پایان رسید که بازیکنان سپاهان نسبت به پنالتی اعلام شده از سوی داور مسابقه به شدت معترض بودند و اشتباه وی را عامل برتری استقلال می‌دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین عسگری در خصوص قضاوت موعود بنیادی‌فر در دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان در جام حذفی به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: بازی فوتبال اشتباهات زیادی برای مربیان، بازیکنان و داوران دارد. بنابراین نباید اشتباهات داور را مستثنی از دیگر عوامل مسابقه فوتبال بدانیم. در دیدار مهم و حساس تیم‌های استقلال و سپاهان، داوران باید آمادگی ذهنی کافی برای قضاوت را داشته باشند.

وی افزود: در سه هفته اخیر داوران ناخواسته برای استقلال سه پنالتی گرفتند که این پنالتی‌ها به هیچ عنوان درست نبوده است. در صورتی که باید به این مسئله اشاره کنیم که قطعاً باشگاه استقلال هیچ‌گونه تقصیری در اعلام پنالتی به سودش نداشته ولی متأسفانه برای این باشگاه ایجاد شائبه می‌شود، در صورتی که داوران دچار اشتباه سهوی شده‌اند.

پیشکسوت داوری ادامه داد: موعود بنیادی‌فر 6 سال است که داور الیت و بین‌المللی فوتبال ایران است و در خارج از کشور به قضاوت پرداخته، با این حال این موضوع تضمین نمی‌کند که وی دچار اشتباه نشود. علیرضا فغانی که بهترین داور ایران است و در جام جهانی 2018 روسیه به عنوان بهترین داور برگزیده شد هم بعضاً دچار اشتباه می‌شد. در دیدار دیشب تیم‌های استقلال و سپاهان نیز داور مسابقه به اشتباه برای آبی‌پوشان اعلام پنالتی کرد و این پنالتی در جریان مسابقه تأثیرگذار بود. با این حال دلیل این اشتباه شخص آقای بنیادی‌فر نیست بلکه کمیته داوران در چینش داور هر مسابقه دچار اشتباه می‌شود.

داور پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: متأسفانه عدم توجه به چینش داوران باعث می‌شود تا آن‌ها نتوانند بهترین قضاوت را ارائه کنند. بازیکنی که چندین هفته از زمین مسابقه دور باشد، قطعاً کیفیت بالایی برای بازی ندارد. این موضوع در مورد داور مسابقه نیز صدق می‌کند. بنیادی‌فر چندین هفته بود که به قضاوت نپرداخته بود و به همین دلیل در دیدار استقلال و سپاهان دچار استقلال شد در صورتی که او در دربی تیم‌های استقلال و پرسپولیس بهترین قضاوت را ارائه کرد.

عسگری تأکید کرد: به نظر من کمیته داوران باید نهایت دقت را در انتخاب داوران داشته باشد تا هیچ‌وقت شاهد اشتباهات تأثیرگذار نباشیم و عملکرد داوران زحمتکش و بین‌المللی ما زیر سؤال نرود. امیدوارم که در هفته‌های آینده و همین‌طور فصول بعد از سوی کمیته داوران شاهد انتخاب بهترین داوران باشیم.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: استقلال سپاهان حسین عسگری تیم های استقلال و سپاهان دچار اشتباه آبی پوشان بنیادی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه داور سابق به ادعای مدیر سپاهان!

به گزارش “ورزش سه”، ساعاتی بعد از اظهارات تند رضا فتاحی، سرپرست سپاهان، در خصوص هواداران تراکتور مبنی بر استفاده آنها از مواد دودزا و همچنین درخواست برای استفاده از داور ویدیویی، سعید مظفری‌زاده، مدیر تیم تراکتور، در گفتگو با خبرنگار ما بدون اسم بردن از باشگاه سپاهان، پاسخ آنها را داده است:

* از همه تیم‌ها استقبال خوبی داشتیم
فرهنگ هواداری ما زبانزد است و همیشه از همه تیم‌ها به بهترین شکل استقبال داشتیم و مهم‌ترین بازی‌ها را میزبانی کردیم و حتی هواداران ما به استقبال آنها رفتند و مراتب میزبانی را به بهترین شکل انجام دادند.

* ما کوچکترین حاشیه نداشتیم
تعجب می‌کنیم مدیران باشگاهی که به دلیل رفتار هواداران یا مدیریتی آنها چند بازی جریمه شدند، چطور به خودشان اجازه می‌دهند در مورد هواداران و باشگاه تراکتور که کوچکترین حاشیه‌ای نداشته‌اند، صحبت کنند؟  ما تعجب می‌کنیم که بعضی از باشگاه‌ها به خودشان اجازه ‌می‌دهند وارد مسائلی شوند که هیچ ربطی به آنها ندارد.

* ما اولین متقاضی VAR بودیم
در همین فصل ما بارها به دلیل استفاده از وی ای ار در بازیهای خاص اعتراض کردیم و اساسا ما اولین متقاضی ورود وی ای ار به فوتبال ایران هستیم. در عین حال شاهد هستیم تیم‌هایی که با هزینه‌ هنگفت شش مسابقه متوالی را با و بدون وی ای ار باختند، دم از نگرانی از نبود وی ای ار می‌زنند.

* بدون کوچکترین اتفاق میزبان تیم‌ها بودیم
همیشه در طول این فصل به گواه همه نمایندگان و ناظران و مسئولان فدراسیون بازیهای تراکتور بدون کوچکترین حواشی برگزار شده و هرگز نه بیانیه نوشتیم و نه اعتراضی کردیم.

* آنها اهداف خاصی دارند 
تیم‌هایی که باوجود تبلیغات و هزینه انچنانی نتیجه نگرفتند چگونه به خودشان اجازه می‌دهند در مورد ما صحبت کنند؟   همانطور که گفتم ما از اولین تیم‌هایی بودیم که خواستار ورود تکنولوژی داور ویدیوی شدیم و  حالا برای ما جای تعجب دارد که بعضی باشگاه‌ها بخواهند به این شکل و با اهداف خاص این صحبتها را مطرح کنند.

* امیدواریم فدراسیون رسیدگی کند
از مسئولان فدراسیون درخواست داریم این گونه رفتارهای مدیران هیجان زده  را رصد کنند و اجازه بدهند فوتبال در فضای ورزشی و درست به دور از هرگونه تنش و حواشی برگزار شود.

* داوران پاکترین قشر فوتبال هستند
ما می‌دانیم که این افراد قصد دارند با صحبتهای خود روی داوران یا نمایندگان بازی تاثیر بگذارند  اما در عین حال به سلامت و دانش داوران و نمایندگان و ناظران اطمینان داریم و هیچوقت به خودمان اجازه نمیدهبم که آنها را به دو دسته قوی و ضعیف تقسیم کنیم و قطعا هر داوری که کمیته داوران برای بازی ها انتخاب کند،  مورد اعتماد خواهد بود.

* هواداران ما به اتوبوس تیم‌ها سنگ نزدند 
ما به همه تیم‌ها و هواداران فوتبال احترام می‌گذاریم اما برخی رفتار و صحبتها باعث می‌شود که ما هم مواردی را به یاد بیاوریم و بیان کنیم. فراموش نکنید به هیچ اتوبوسی در تبریز سنگ ‌پرانی نشده و هرگز هواداران ما چشم ماموران و سربازان انتظامی اسیب نزدند. هرگز هواداران ما مانع ورود به اتوبوس تیم‌ها به ورزشگاه نشدند. بنابراین وقتی می‌خواهید در مورد هواداران شریف و پرشور تراکتور صحبت کنید باید مبادی ادب و احترام را رعایت کنید و در عین حال اخلاق حرفه‌ای داشته باشید و به قوانین فوتبال ایرلن پایبند باشید.

دیگر خبرها

  • کابوس ایران، داور لیگ قهرمانان آسیا می‌شود!
  • کابوس ایران، داور فینال غرب آسیا می‌شود!
  • جوابیه داور سابق به ادعای مدیر سپاهان!
  • مربی تونس تقلب پنالتی رساند (عکس)
  • قضاوت داور چهارمحالی در مسابقات تنیس روی میز کشور
  • فرانسه ۳-۲ شیلی؛ خروس‌ها هنوز کاملاً آماده یورو نیستند
  • داوران هفته 30 لیگ برتر انگلیس؛ آنتونی تیلور به اتحاد می‌رود
  • قضاوت داور چهارمحال و بختیاری در مسابقات تنیس روی میز کشور
  • داور دربی، بهترین داور 1402 شد!
  • داور دربی، بهترین داور 1403 شد!