Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز سه‌شنبه و فردا چهارشنبه بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، افزایش موقتی سرعت باد و خیزش گرد وخاک، کاهش شعاع میدان دید افقی و متلاطم شدن دریا در استان پیش بینی می‌شود.

کیانوش عارفی روز سه‌شنبه افزود: در ساعت بعدازظهر و اوایل شب (سه شنبه و چهارشنبه) باتوجه به احتمال وقوع بارندگی همراه با رعد وبرق، از صعود به مناطق مرتفع و رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: فعالیت سامانه مونسونی تا فردا چهارشنبه سبب رگبار پراکنده باران و رعدوبرق در ارتفاعات هرمزگان بویژه منطقه بشاگرد و افزایش سرعت باد درمناطق دریایی ومواج شدن محدوده تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس می‌شود.
معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: باتوجه به وزش بادهای نسبت شدید جنوب شرقی در بنادر شرقی و مرکزی استان، تمهیدات لازم صورت پذیرد.
عارفی  یادآورشد: این شرایط ناپایدار جوی و دریایی در هرمزگان به تناوب تا پایان هفته جاری پیش بینی می‌شود.
وی گفت: نوسان دمایی نیز در این مدت در هرمزگان همچون روزهای گذشته بوده و تغییر چندانی نخواهد داشت./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری در راه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ کارشناس هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار جریانات شمالی همراه با افزایش ابر و کاهش دما امروز دوشنبه سوم اردیبهشت در سطح استان گفت: از امشب سامانه بارشی از غرب استان آغاز می شود و سه شنبه در سطح استان گسترده خواهد شد.

فرجی با بیان اینکه سامانه بارشی در مناطق ساحلی و جلگه ای نیز موثر است ، افزود: بارشها در ارتفاعات بیشتر است و در مناطق کوهستانی  احتمال ریزش سنگ ، لغزندگی و ارتفاعات بالای 2500 متر احتمال ریزش برف وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در پی فعالیت این سامانه بارشهای محلی و نقطه ای با احتمال آبگرفتگی معابر همراه است،اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی و احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج  را از پیامد‌های این سامانه برشمرد.

کارشناس هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه تا صبح چهارشنبه در استان فعال و به تدریج ظهر چهارشنبه از استان خارج می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی؛ دو روز پایان هفته با استقرار سامانه پایدار جوی، آسمانی عمدتا آفتابی با روند افزایش دما خواهیم داشت.

به گفته فرجی؛ دریا از بعدازظهر  امروزبه تدریج با افزایش موج همراه می شود و فردا سه شنبه  به دلیل مواج بودن برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات
  • صدور هشدار جدید نارنجی هواشناسی + جزئیات
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • باران بهاری در راه مازندران
  • هشدار هواشناسی در خراسان شمالی/ باران در راه است
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • هشدار سیل در گلستان؛ سطح آب رودخانه‌ها بالا می‌آید