Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار گفت: ریزش شاخص بورس نگران کننده نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "سیدمهدی سدیدی" ریزش 13 هزار واحدی شاخص بورس را نگران کننده ندانست و گفت: این ریزش به معنی ریزش سنگین بورس نخواهد بود.

عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار افزود: دولت اهتمام جدی دارد بر واگذاری سهام دولتی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل بورس دیروز (دوشنبه) که در آغاز معاملات با بیش از 30 هزار میلیارد تومان معامله بیش از 19 هزار واحد رشد کرد، با تکذیب خبر عرضه دارادوم با رشد جدی عرضه‌ها مواجه شد و شاخص را تا منفی 6300 واحد کاهش داد. بر این اساس شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات دیروز با بیش از 6300 واحد افت به عدد 2 میلیون و 72 هزار و 147 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز کاهشی بیش از 7100 واحد را نشان می‌دهد و به عدد 526 هزار واحدی رسیده است. عرضه‌ها در بازار از آنجا رشد پیدا کرد که خبر‌های عرضه صندوق ETF دارادوم که متشکل از شرکت‌های پالایشی بود، تکذیب شد.

فلاحتیان معاون وزیر نفت نیز گفت: وزارت نفت برای عرضه سهام پالایشی ها در صندوق دارا دوم، آمادگی دارد.

بهروز خدارحمی کارشناس بازار سرمایه نیز گفت ممکن است آمادگی پذیرایی 50 میلیون نفر در بورس وجود نداشته باشد، گفت: در حال حاضر که 50 میلیون نفر کد بورس و سهامداری صادر شده باید با احتیاط بیشتری برنامه ریزی شود.

مهدی رباطی کارشناس بازار سرمایه به علل استقبال مردم از بازار سرمایه پرداخت و گفت: دلیل استقبال مردم نا امیدی از بازار های سرمایه گذاری دیگر مانند مسکن، طلا و ارز نسبت به بازار سرمایه است.

وی این انتخاب مردم را حاکمیتی اعلام کرد و افزود: بی اعتمادی مردم به نهادهای مدیریت دارایی و استقبال از ریسکِ ورودِ مستقیم به بازار از جمله دلایل اقبال بی سابقه مردم از بورس اوراق بهادار و بازار سرمایه است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: بازار سرمایه یک تیغ دو لبه است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟

احمد اشتیاقی کارشناس بورس و اوراق بهادار درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص رشد دو روز اخیر بازار سرمایه گفت: رشد بازار در اثر عملکرد توامان چند عامل بود. به هر جهت در هفته‌های گذشته کاهش شدیدی داشتیم و پس از فروکش کردن تنش‌ها در خاورمیانه و کاهش احتمال درگیری مستقیم ایران و رژیم صهیونیستی بازار به نوعی در حال اصلاح خود است.

وی ادامه داد: در شرایطی که فضای غبار آلود سیاسی برطرف شده و به نظر می‌رسد که شرایط روبه آرامش می‌رود، بازار خودش را در معاملات چند روز گذشته نشان داد. علاوه بر این قیمت کامودیتی‌ها (کالا‌هایی که به صورت خام و اولیه تولید می‌شوند) روند رو به رو رشدی داشت.

اشتیاقی تاکید کرد: رقابت روز چهارشنبه هفته گذشته در بورس کالا بر سر محصولات فولاد مبارکه بر پایه دلار آزاد ۶۲ هزار استوار بود که این خود نشانه‌ای است که بازار نظر بر سود آوری از محل رشد قیمتی کامودیتی‌ها دارد. اخبار غیر رسمی نیز تصریح می‌کنند که بانک مرکزی از روند تثبیت قیمت ارزی در حال عقب نشینی است و به احتمال زیاد قیمت دلار نیمایی تا ۵۰ هزار تومان اصلاح می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازار از مجموعه این عوامل استقبال کرده و طی دو روز گذشته روند مثبتی در رشد شاخص بازار سرمایه شکل گرفت. روند رشد در امروز به دلیل کمبود نقدینگی متوقف شد و از همین رو می‌توان به این نتیجه رسید که انتشار اخبار جدید بورس روز‌های آرامی را داشته باشد.

اشتیاقی گفت: تثبیت شرایط سیاسی و همچنین رشد قیمت دلار نیمایی در سامانه مبادله طلا و ارز می‌تواند بازار سرمایه را به تدریج در شرایط صعودی قرار دهد. شایان ذکر است که به تدریج گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها نیز منتشر می‌شود و اگر‌«ای پی اس» در عدد خوبی باشد، روند رشد ادامه خواهد داشت.

تا آخر هفته بازار چگونه خواهد بود

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با توجه به اینکه قیمت آخرین معاملات روز گذشته کمتر از قیمت پایه سهام‌ها بود امروز بازار سهام به سوی ثبات و یا اندکی کاهشی قدم بردارد. همچنین پیش بینی می‌شود که این روند تا پایان هفته ادامه خواهد یافت. شایان ذکر است که مسیر رشد بازار به تداوم آرامش در فضای سیاسی و همچنین رشد قیمت دلار نیمایی باز می‌گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • بورس به مدار برگشت؟
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟