Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین اسماعیلی گفت: وضعیت اقتصادی کشور ایجاب می‌کند که یقه بدهکاران بزرگ بانکی را بگیریم و حقوق مربوط به مردم و جامعه را از آنها استیفا کنیم که البته این کار با همکاری بانک مرکزی درباره بدهکاران بانکی و همکاری سازمان امور مالیاتی در مورد بدهکاران مالیاتی صورت گرفته است

قدس آنلاین: سخنگوی قوه قضائیه با بیان این مطلب در نشست خبری امروز خود افزود:  این اقدام در پی مطالبات این دو نهاد بود که همکاری دستگاه قضا را برای ورود به این موضوع در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اوایل سال ۹۸ تا به امروز در تهران با پیگیری سازمان امور مالیاتی و اقدام نمایندگان دادستان در حوزه مالیاتی بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان مالیات از بدهکاران عمده به دست آمده است. آنچه که ما می‌گوییم منظور بدهکاران خرد نیست و ما اصلاً در این بخش ورود پیدا نکرده‌ایم و فقط سراغ بدهکاران بزرگ مالیاتی رفتیم.

وی با اشاره به واگذاری نیابت به استانها در این رابطه نیز تصریح کرد:  حدود ۶ هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی را هم استان‌ها جمع آوری کردند  و مجموعا بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان گرفته و به سازمان امور مالیاتی تسلیم شده است. علاوه بر این با کمک سازمان بازرسی بیش از هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه هفته گذشته نیز ۱۴۰ میلیارد تومان بدهی، عمده بانکی مربوط به گروه فرزان‌راد به بانک مسکن تسویه شد و ۲۳۰ میلیارد تومان بدهی دیگر  این واحد به بانک رفاه در حال تسویه است، خاطرنشان کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم  مجدانه پیگیر وصول این مطالبات هستیم و این نوید را به نهادهای دیگر می‌دهیم که قوه قضائیه آمادگی لازم را دارد تا با سازمان امور مالیاتی و سیستم بانکی برای وصول مطالبات همکاری کند.

ادعای میرسلیم در حال بررسی است

سخنگوی دستگاه قضا درباره ادعای مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص و نماینده مردم تهران مبنی بر پرداخت رشوه از سوی شهرداری تهران به رئیس سابق کمیسیون عمران مجلس و نتیجه بررسی مدارکی که وی در این رابطه ارائه داده است، گفت: پس از ادعای آقای میرسلیم، گزارشی به قوه قضائیه واصل شد و در حال بررسی این ادعا هستیم و رسیدگی ها شروع شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه یکی از نمایندگان سابق در این رابطه بازداشت شده است، اظهار داشت: اما این آغاز کار است و هنوز ماهیت موضوع و جزئیات آن روشن نشده است و نمی‌شود بدون جمع بندی، اطلاع رسانی کرده و حرفی بزنیم.

وی افزود: مطمئن باشید ما در رسیدگی‌ها، آنچه از تخلفات به دستمان برسد رسیدگی خواهیم کرد و حتما مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و رئیس قوه قضائیه نیز تاکید کرده‌اند که پرونده زیر میز نداریم و همه پرونده‌ها روی میز است.

هر کجا حقی از مردم ضایع شود ورود می‌کنیم

وی در پاسخ به سوالی درباره اعتراض و شکایت سازمان جنگلها در مورد تصرف و تخریب جنگل‌های هیرکانی نیز با یادآوری اینکه ما قبل از اعلام سازمان جنگل‌ها به موضوع ورود کرده و حتی بازدید و بررسی میدانی انجام دادیم و اسناد و مدارک را نیز بررسی کردیم، گفت: گزارشی از سوی رئیس کل دادگستری استان مازندران ارائه شد که حکم اولیه را صحیح نمی‌دانستند و همین امر باعث شد با دستور رئیس قوه قضائیه، اعمال ماده ۴۷۷ شد تا موضوع مجدد بررسی شود. مطمئن باشید هر کجا که حقی از مردم ضایع شده باشد ما ورود می‌کنیم و حتی اگر حکمی هم قطعی شده باشد، آن را لغو خواهیم کرد.

اسماعیلی افزود: حکم اولیه بر مبنای یکسری آرای کارشناسی صادر شده بود که مشخص شد این کارشناسی درست نبوده است.

ادامه دارد...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه بدهکاران بانکی بدهی مالیاتی رشوه گير میرسلیم بازداشت نماینده مجلس قدس آنلاین سازمان امور مالیاتی هزار میلیارد تومان میلیارد تومان بدهی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس

در حالی که با اصلاح بخش دوم بودجه درامدهای مالیاتی ۷۰ همت کاهش یافته به نظر میرسد در صورت تصویب طرح مجلس ۱۰۰ همت از درامدهای مالیاتی نیز با کاهش رو به رو شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی بخش دوم لایحه بودجه نشان میدهد دولت حدود 70 هزار میلیارد تومان از درامدهای مندرج در قانون بودجه را تعدیل کرده است.

این عقب نشینی 70 هزار میلیارد تومانی تحت تاثیر انتقادها از دولت در خصوص افزایش 50 درصدی مالیاتها در 1403 صورت گرفته است.

این درحالی است که مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه را تصویب کرده که در صورت تصویب نهایی حدود 100 همت از درامدهای ناشی از حذف معافیتها کاهش خواهد یافت.

ساماندهی معافیتهای مالیاتی با نقطه نظر مثبت وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه وبودجه و رئیس سازمان مالیاتی در دستورکار قرار گرفته بود که نخستین بار رئیس سازمان بورس نسبت به حکم قانون بودجه، نکات انتقادی را مطرح کرد.

بر این اساس مجموعا 170 همت از درامدهای مالیاتی بودجه 1403 کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد