Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعه گفت: بازتولید آموزه‌های وحدت گرایانه مکتب فکری شهید سلیمانی، اصل راهبردی در وحدت امت اسلامی، تقویت جبهۀ مقاومت و تسریع مطالبۀ تمدن‌سازی نوین اسلامی به‌شمار می‌آید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در پیامی به دومین نشست هم‌اندیشی احزاب و گروه‌های مقاومت که از صبح امروز و به صورت مجازی در حال برگزاری است، تاکید کرد: اخراج آمریکا از منطقه یکی از ابعاد انتقام سخت خداوند از دشمنان اسلام خواهد و با بازتولید آموزه‌های وحدت گرایانه مکتب فکری شهید سلیمانی، اصل راهبردی در تقویت جبهۀ مقاومت به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام آیت‌الله العظمی نوری همدانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاة والسلام علی سیدنامحمد واله الطاهرین

با سلام وتحیت به آن مجمع محترم وگرامیداشت ایام دهه ولایت و عید غدیر؛

در عصری به سر می بریم که قدرت‌های استکباری به صورت مستمر بر آتش اختلاف و تفرقه در جهان اسلام می‌دمند، لیکن  مقاومت جهانی نظام‌های عدالت طلبانه با نقش آفرینی بی‌بدیل شهید سلیمانی، میوۀ شیرین نابودی داعش و شکست و اضمحلال حامیان تروریسم در منطقه را چیده است.

پس از پیروزی مقاومت؛ ترامپ که به زعم باطل خود میخواست بازنده جنگ نباشد در صدد برآمد تا با ترور شهید سلیمانی، ماجرای نقش آفرینی مؤثر حاج قاسم در منطقه را در تاریخ دفن کند، لیکن در عمل قافیه را باخت و الان با نفرت عمومی مردم جهان و شعار بین المللی مردم برای خون خواهی سردار سلیمانی مواجه شده است که اخراج حتمی آمریکا از منطقه یکی از ابعاد انتقام سخت خداوند از دشمنان اسلام خواهد بود.

فارغ از این مسئله، باید در چگونگی تداوم اقتدار جریان مقاومت در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی در سال های پسا سلیمانی اندیشید و به این مسئله راهبردی رهنمون شد که در مقابله فکری و علمی در برابر آمریکا و متحدانش چگونه باید عمل کرد؛ زیرا تداوم پیروزی‌ها و استمرار اقتدار روز افزون جبهۀ مقاومت مقوله ای نرم افزاری است و در کنار نوسازی سخت افزاری کشورهای منطقه باید بر نوسازی علمی و نظری در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی تأکید کرد.

در این میان بازتولید آموزه‌های وحدت گرایانه مکتب فکری شهید سلیمانی، اصل راهبردی در وحدت امت اسلامی، تقویت جبهۀ مقاومت و تسریع مطالبۀ تمدن سازی نوین اسلامی به شمار می آید.

در تبیین این مسئله باید گفت وحدت امت اسلامی از جمله عوامل حیاتی شکوفایی تمدن اسلامی است؛ تأمل در نظام معنایی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نشان می دهد آن شهید والا مقام خود را فدایی مسلمانان و عموم انسان‌ها می‌دانست و اینگونه سپهبد سلیمانی در طول مبارزات خود علیه داعش، به شاخص و اسطوره ای برای امت اسلامی تبدیل گردید.

هم چنین تحقق تمدن سازی نوین اسلامی در گرو مواجهه مثبت و سازنده با جهان متکثر فارغ اقوام ، زبان ها، فرهنگ ها و مذاهب اسلامی در ممالک اسلامی و دیگر جوامع بشری است، که این اصل نیز در پرتو  اصل مهاجرت، در بستر  فرهنگ محوری و تعامل گرایی و صلح طلبی شکل می گیرد.

شهید سلیمانی به تبعیت از امام خمینی (رحمه الله) که فرمود، «انقلاب ما محدود به ایران نیست» و مبنا و منظومه فکری رهبر معظم انقلاب برای تشکیل جبهۀ بدون مرز حق علیه باطل، ترک وطن کرد، و مرزهای قومیت، نژاد، ملیت و حتی مذهب را درنوردید و جهان وطنی خود را علاوه بر شیعیان، بر مدار تعاملات میان مذهبی با برادران اهل سنت و حتی پیروان دیگر ادیان الهی به ویژه مسیحیان در منطقه تعریف نمود تا جبهه ای بی مرز علیه ظلم و جنایت آمریکا و تروریست های تکفیری به منصۀ ظهور رساند.

آری افق معنایی و تمدنی شهید سلیمانی به قومیت، مذهب، ملیت یا مرزهای خودساخته بشری خاص اختصاص نداشت، بلکه ایصال جهان اسلام و دیگر جوامع بشری به امامت، از طریق ارتباطات دانشی و فقه میان مذهبی، مهمترین شاکلۀ معرفتی این چهرۀ بین المللی مقاومت بود.

در حقیقت مبنای توحیدی سردار سلیمانی در مبارزات ظلم ستیزانه به شدت با عنصر حکمت، امامت، ولایت و فقاهت گره خورده است، لذا بر مبنای آیۀ«أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ؛ در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند» دچار خشونت نمی شد، بلکه با حکمت و عقلانیت فقهی فضای ضد تقریبی را شکست و اینچنین با  اهتمام به جغرافیای فرهنگی وحدت و بازشناسی اشتراکات معرفتی، برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی تلاش نمود.

بی تردید شهادت سردار سلیمانی خون تازه ای را در رگ های مقاومت جاری کرد، لیکن از آن مهمتر، آن مکتب فکری و معرفتی شهید سلیمانی است که جهان بینی باشکوهی از ساختار تمدنی در جهان اسلام رقم زده است  و چارچوب جهانی تمدن نوین اسلامی را ترسیم خواهد کرد.

در پایان لازم میدانم از همه برگزارکنندگان این جلسه بویژه حزب انقلابی و با سابقه مؤتلفه اسلامی و خصوصا جناب آقای بادامچیان تشکر نمایم.

توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

دومین نشست هم اندیشی احزاب و گروه های جبهه مقاومت با هدف  ایجاد هماهنگی و تعامل میان گروه های سیاسی و جهادی مؤثر در منطقه، هم اندیشی برای تبیین راهکارهای عملی اخراج آمریکا از منطقه به عنوان هدف مشترک، بررسی راهکارهای تحقق تمدن نوین اسلامی در سایه همکاری و تعامل جهان اسلام برگزار شد.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: حزب موتلفه اسلامی مرجع تقلید شیعه آیت الله العظمی نوری همدانی تمدن نوین اسلامی شهید سلیمانی جبهۀ مقاومت امت اسلامی جهان اسلام مکتب فکری تحقق تمدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهبرد نظامی مقاومت برای اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: نیروهای اشغالگر آمریکا قریب به دو دهه به بهانه‌های مختلفی چون مبارزه با تروریسم و حفظ منافع خود در عراق در شهرهای مختلف این کشور مستقر شدند.

به گفته مقامات عراقی تقریبا ۳۰ پایگاه نظامی آمریکایی حاوی سلاح سبک و سنگین در خاک عراق وجود دارد، بنابراین وجود نیروهای نظامی آمریکایی با این تعداد بالا و همچنین سلاح سنگین چیزی به جز اشغالگری نیست.

پس از جنایت آمریکا در ترور فرماندهان ارشد مقاومت شهید سردار سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس عزم ملت و نمایندگان پارلمان عراق در اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی منجر به مصوبه قانونی در ژانویه ۲۰۲۰ مبنی بر بیرون رفتن نیروهای نظامی آمریکا از عراق شد؛ مصوبه‌ای که به گفته‌ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا تعداد نظامیان آمریکایی را از ۵ هزار نفر در ۲۰۱۹ میلادی به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش داد.

اما این مصوبه در طول چهار سال گذشته با سنگ‌اندازی ایالات متحده به‌طور جدی اجرایی نشده است. آمریکایی‌ها در این مدت با دادن وعده و وعید به دولت‌های مختلفی که بر سر کار آمدند مذاکرات و توافقاتی را با سیاستمداران عراقی انجام دادند. آمریکا در توافقنامه موسوم به «گفت و گوی راهبردی» که در جولای ۲۰۲۱ منعقد شد، به موضوع حفاظت از منافع آمریکا در عراق که به دولت این کشور سپرده شده بود، اهمیت بسیار داد و در این توافق تاکید شده بود که نیروهای آمریکایی، نیروهای ائتلاف تحت سرکردگی واشنگتن، مستشاران نظامی و کاروان‌های نظامی وابسته به آن‌ها باید مورد حمایت دولت عراق قرار بگیرند که این مساله، بهانه‌ای برای نگه داشتن نیروهای اشغالگر در این کشور به‌عنوان اولین نقطه دفاع از رژیم صهیونیستی باشد.

طوفان مقاومت پایگاه‌های آمریکایی در عراق را لرزاند

پس از بی نتیجه ماندن مذاکرات سیاسی بر سر اجرای مصوبه بیرون رفتن نظامیان آمریکا از عراق گروه‌های مقاومت تنها گزینه بیرون رفتن اشغالگران آمریکایی از خاک عراق را گزینه نظامی معرفی کردند.

در نیمه دوم سال گذشته گروه‌های مقاومت اسلامی عراق با شروع علمیات طوفان الاقصی با دو هدف دفاع از ملت مظلوم غزه و مبارزه با اشغالگری آمریکا حملات خود را علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و منطقه آغاز کردند.

در این مدت پایگاه‌های آمریکایی بارها مورد حملات نظامی گروه‌های مقاومت قرار گرفتند و متحمل خسارات جانی و مالی شدند. آمریکایی ها نیز در این ایام با حمله به مقرهای مقاومت برخی از فرماندهان حشد شعبی و نیروهای مقاومت عراق را به شهادت رساندند.

در این میان شخصیت های سیاسی عراق در پی حمله به فرماندهان مقاومت به عنوان حافظان امنیت عراق توسط اشغالگران آمریکایی خواستار اخراج نیروهای بیگانه و خصوصا آمریکایی‌ها از این کشور شدند.

محمدشیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف نظامی ناتو تأکید کرد موضوع خروج نظامیان خارجی از کشورش در دستورکار کابینه وزرا قرار گرفته و آماده اجرایی شدن است.

«هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر با صدور بیانیه‌ای از دولت عراق خواست تا تمام اقدامات لازم را برای تعیین یک جدول زمانی «کوتاه» برای خروج نظامیان ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا از عراق انجام دهد. وی گفت: پس از همه دستاوردها و پیروزی های بزرگی که نیروهای امنیتی و نظامی ما در نبرد با گروه تروریستی داعش به دست آورده اند و در اوج توانایی خود قرار دارند، واقعا شرم آور است که برخی استدلال کنند که به بهانه کمک به نیروهای امنیتی عراق برای از بین بردن بقایای هسته های تروریستی، نیروهای ائتلاف باید باقی بمانند. وی در این بیانیه از دولت عراق خواست تا به دور از تعللی که قبلا رخ داده است، تمام اقدامات لازم را برای تعیین جدول زمانی جدی، مشخص و کوتاه مدت جهت خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق انجام دهد.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر اسبق عراق در پی حمایت صریح آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و ارسال کمک های نظامی واشنگتن به این رژیم در بیانیه ای خواستار اجرای فوری مصوبه این کشور مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق شده بود.

بهانه های آمریکایی برای ماندن در عراق

با وجود درخواست سیاستمداران عراقی و ملت و مرجعیت عراق مبنی بر اخراج اشغالگران آمریکایی، دولت آمریکا به دنبال مذاکرات سیاسی بر سر نحوه اجرای قانون بیرون رفتن نظامیان آمریکایی از خاک عراق است.

روزنامه واشنگتن تایمز با اشاره به زمزمه آغاز مذاکرات میان مقامات بغداد و واشنگتن درباره خروج احتمالی دست‌کم ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی از خاک عراق نوشت: با شدت گرفتن جنگ در غزه و حملات پی‌درپی گروه‌های مقاومت عراقی به پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه طی چند ماه گذشته، اکنون در پارلمان عراق نیز مطالبات برای خروج آمریکا از خاک این کشور افزایش یافته است.

این گزارش می‌افزاید: «طبق اظهارات مقامات وزارت خارجه آمریکا، مذاکرات برای کاهش تدریجی و حساب شده مستشاران نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش در عراق با هدف پایان دادن به مأموریت نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق به زودی آغاز خواهد شد.» به نوشته واشنگتن تایمز، مقامات آمریکایی با اذعان به ده‌ها مجروح و آسیب مغزی نیروهای نظامی تحت امر خود به دنبال حمله های گروه‌های مقاومت عراقی به محل استقرار نظامیانش فاش ساختند که از زمان آغاز حملات از سه ماه گذشته تاکنون، برخی از نیروها نیز دارای جراحت عمیق و وضعیت وخیمی دارند.

راهبرد نظامی مقاومت و اخراج اشغالگران آمریکایی

سال گذشته حملات گروه‌های مقاومت علیه پایگاه های آمریکا در عراق و منطقه افزایش یافت به طوری که سابرینا سینگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به شدت یافتن دامنه حملات به نیروهای آمریکایی مستقر در عراق طی سال گذشته در مقایسه با ۱۰ سال پیش اعتراف کرد. این راهبرد نظامی مقاومت موجب توجه بیشتر مقامات سیاسی و اثر گذار عراقی و طرف آمریکایی به احیا مصوبه پارلمانی عراق برای خروج نیروهای نظامی بیگانه از عراق شد.

همانطور که در بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ حملات مقاومت عراق علیه نیروهای آمریکایی شدت یافته بود و همین امر سبب خروج فوری آن‌ها از عراق شد در سال گذشته نیز شدت یافتن حمله های مقاومت علیه نیروهای نظامی اشغالگر آمریکا توانست آمریکایی‌ها را مجبور به مذاکرات جدی تری برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق کند.

مذاکرات سیاسی برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق به اعتقاد کارشناسان منطقه‌ای بیشتر جنبه تزئینی و تبلیغاتی دارد از این رو مردم و مقاومت عراق بر اساس تجربیات سالهای گذشته امیدی به این مذاکرات ندارند.

شیخ اکرم الکعبی دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی النجباء با اشاره به رایزنی‌های سیاسی دولت عراق با آمریکا در خصوص بیرون رفتن نظامیان آمریکایی از عراق گفت: «مقاومت، رایزنی حکومت برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از کشور را رد نمی‌کند؛ در عین حال تأکید می‌کنیم که اشغالگران دروغگو و فریبکار هستند و توقع خروج آن‌ها با گفتگو و رایزنی، یک توهم است. آمریکای شرور، شیطانی در قالب یک حکومت است که جز منطق زور و سلاح، هیچ منطقی در برخورد با آن کارساز نیست و مقاومت، با این شیطان بزرگ سازش نخواهد کرد.»

نتیجه

سال گذشته نقطه عطف مهمی در تاریخ مقاومت عراق بود، چرا که نیروهای مقاومت اسلامی عراق شجاعانه با دو هدف مقدس دفاع از ملت مظلوم غزه و مبارزه با اشغالگران نظامی آمریکا، دولتمردان آمریکایی را با چالشی بزرگ روبرو کردند تا آنجا که آنها در کنار تهدید و ترور جمعی از فرماندهان مقاومت ناچار به انجام مذاکرات سیاسی برای بیرون بردن نیروهای نظامی خود از عراق شدند. اما به گفته رهبران مقاومت اسلامی عراق و کارشناسان غرب آسیا تنها گزینه اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی از منطقه و از جمله عراق گزینه مقاومت است نه مذاکره و رایزنی.

کد خبر 6059526

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: ایران حامی همیشگی فلسطین است
  • خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد
  • مصاحبه|پیام های منطقه ای سفر رهبر حماس به تهران
  • مقاومت مردم غزه، فلسطین را به مساله جهان تبدیل کرده است
  • مقاومت غزه مسئله فلسطین را به مسئله جهان بشریت تبدیل کرده است
  • مقاومت جانانه مردم غزه مسئله فلسطین را به مسئله جهان بشریت تبدیل کرد/ به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • مقاومت و ایستادگی مردم غزه مسئله فلسطین را به مسئله جهان بشریت تبدیل کرده است
  • مقاومت مردم غزه مساله فلسطین را به مساله جهان تبدیل کرده است
  • ببینید/ وصیت امیرالمومنین به امام حسن مجتبی(ع) از زبان شهید سلیمانی
  • راهبرد نظامی مقاومت برای اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق